Bakalářská práce se zabývá sociální komunikací mezi klienty a zaměstnanci Okresní správy sociálního zabezpečení.
V teoretické části jsou definovány základní pojmy z oblasti komunikace, je přiblížena struktura ČSSZ a OSSZ, vymezeny jejich kompetence a deklarovaný vztah k široké veřejnosti jako skupině klientů. V praktické části je popsán způsob a průběh kvantitativního výzkumu, provedeného formou dotazníkového šetření. Získaná data jsou interpretována slovně i pomocí grafů.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis is dealing with communication between clients and staff members of the Regional Social Security Administration.
In theoretical part are defined essential concepts of the communication environment, detailed structure overview of the Czech Social Security Administration and Regional Social Security Administration, also are defined terms of reference and relation to the general public in position of group of clients. In practical part is described manner and course of the quantitative research on the basis of questionnaire survey. Acquired data are expressed either verbally or in the form of the graphs.
Klíčová slova
komunikace, sociální komunikace, komunikační dovednosti, asertivita, komunikační bariéry, ČSSZ, OSSZ.
Klíčová slova v angličtině
communication, social communication, communication skills, assertiveness, communication barrier, Czech Social Security Administration, Regional Social Security Administration.
Rozsah průvodní práce
76 s. (112 240 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá sociální komunikací mezi klienty a zaměstnanci Okresní správy sociálního zabezpečení.
V teoretické části jsou definovány základní pojmy z oblasti komunikace, je přiblížena struktura ČSSZ a OSSZ, vymezeny jejich kompetence a deklarovaný vztah k široké veřejnosti jako skupině klientů. V praktické části je popsán způsob a průběh kvantitativního výzkumu, provedeného formou dotazníkového šetření. Získaná data jsou interpretována slovně i pomocí grafů.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis is dealing with communication between clients and staff members of the Regional Social Security Administration.
In theoretical part are defined essential concepts of the communication environment, detailed structure overview of the Czech Social Security Administration and Regional Social Security Administration, also are defined terms of reference and relation to the general public in position of group of clients. In practical part is described manner and course of the quantitative research on the basis of questionnaire survey. Acquired data are expressed either verbally or in the form of the graphs.
Klíčová slova
komunikace, sociální komunikace, komunikační dovednosti, asertivita, komunikační bariéry, ČSSZ, OSSZ.
Klíčová slova v angličtině
communication, social communication, communication skills, assertiveness, communication barrier, Czech Social Security Administration, Regional Social Security Administration.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena na specifika sociální komunikace u OSSZ s důrazem na verbální a neverbální komunikaci s klienty.
Součástí práce bude kvantitativní šetření mezi zaměstnanci Okresní správy sociálního zabezpečení v Havlíčkově Brodě.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena na specifika sociální komunikace u OSSZ s důrazem na verbální a neverbální komunikaci s klienty.
Součástí práce bude kvantitativní šetření mezi zaměstnanci Okresní správy sociálního zabezpečení v Havlíčkově Brodě.
Seznam doporučené literatury
De Vito, J. A. Základy mezilidské komunikace. 6. vyd. Praha: Grada, 2008
Olejníček, A. Výcvik asertivního jednání. Brno: Bonny Press, 2003
Plaňava, I. Průvodce mezilidskou komunikací. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2005
Scharlau, CH. Trénink úspěšné komunikace. 1. vyd. Praha: Grada, 2010
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
De Vito, J. A. Základy mezilidské komunikace. 6. vyd. Praha: Grada, 2008
Olejníček, A. Výcvik asertivního jednání. Brno: Bonny Press, 2003
Plaňava, I. Průvodce mezilidskou komunikací. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2005
Scharlau, CH. Trénink úspěšné komunikace. 1. vyd. Praha: Grada, 2010
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce - viz posudky
- odpověděl vyčerpávajícím způsobem
3. PhDr. Zuzana Kalivodová: Nemyslíte si, že by bylo dobré vyslechnout i druhou stranu?
- odpověděl vyčerpávajícím způsobem
doc. PhDr. Miloslav Jůzl, Ph.D.: Přiznává se vdovský důchod po bývalém manželovi / bývalé manželce?
- odpověděl vyčerpávajícím způsobem