Bakalářská práce se zabývá hodnotovou orientací mladistvých umístěných v zařízení ústavní výchovy, tedy u klientů s poruchami chování a emocí. Práce je zaměřena na zjištění možné změny v oblasti hodnotové struktury během určitého časového období, tj. při nástupu a při odchodu z ústavního prostředí s pomocí případové studie a dotazníkového šetření.
Anotace v angličtině
The bachalar thesis deals with the value orientation of young people with emotional and behavioral difficulties, who are also clients of the educational facilities in Brno. The thesis is focused on finding possible changes in the value orientation within a certain time period, which starts with client's entering ang endings with thier leaving the educational facility. The main strategies to recieve the data is case study and questionnaires.
Klíčová slova
hodnotová orientace, období dospívání, mladistvý, porucha chování a emocí, ústavní a ochranná výchova, Diagnostický ústav pro mládež Brno
Klíčová slova v angličtině
value orientation, adolescence, youth, behavioral and emotional difficulty, institutional and protective education, Diagnostic Institution for Youth Brno
Rozsah průvodní práce
99 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá hodnotovou orientací mladistvých umístěných v zařízení ústavní výchovy, tedy u klientů s poruchami chování a emocí. Práce je zaměřena na zjištění možné změny v oblasti hodnotové struktury během určitého časového období, tj. při nástupu a při odchodu z ústavního prostředí s pomocí případové studie a dotazníkového šetření.
Anotace v angličtině
The bachalar thesis deals with the value orientation of young people with emotional and behavioral difficulties, who are also clients of the educational facilities in Brno. The thesis is focused on finding possible changes in the value orientation within a certain time period, which starts with client's entering ang endings with thier leaving the educational facility. The main strategies to recieve the data is case study and questionnaires.
Klíčová slova
hodnotová orientace, období dospívání, mladistvý, porucha chování a emocí, ústavní a ochranná výchova, Diagnostický ústav pro mládež Brno
Klíčová slova v angličtině
value orientation, adolescence, youth, behavioral and emotional difficulty, institutional and protective education, Diagnostic Institution for Youth Brno
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na teoretické vymezení pojmu "dítě s poruchou chování a emocí";
- na charakteristiku Diagnostického ústavu pro mládež v Brně;
- na určení vlivu a motivace pro stanovení hodnotového žebříčku klientů Diagnostického ústavu pro mládež Brno.
Součástí práce bude empirický výzkum zaměřený na zjištění hodnotové orientace u klientů umístěných v diagnostickém ústavu pro mládež. Sběr dat proběhne formou dotazníkového šetření.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na teoretické vymezení pojmu "dítě s poruchou chování a emocí";
- na charakteristiku Diagnostického ústavu pro mládež v Brně;
- na určení vlivu a motivace pro stanovení hodnotového žebříčku klientů Diagnostického ústavu pro mládež Brno.
Součástí práce bude empirický výzkum zaměřený na zjištění hodnotové orientace u klientů umístěných v diagnostickém ústavu pro mládež. Sběr dat proběhne formou dotazníkového šetření.
Seznam doporučené literatury
Zákon č. 333/2012 Sb., o výkonu ústavní výchovy nebo ochranné výchovy ve školských zařízeních a o preventivně výchovné péči ve školských zařízeních.
DOROTÍKOVÁ, S. Filosofie hodnot: problémy lidské existence, poznání a hodnocení. Praha: PdF UK, 1998.
GÖBELOVÁ, T. Hodnotová výchova v pedagogické praxi. Ostrava: Ostravská univerzita, 2008.
HORÁK, J. Kapitoly z teorie výchovy: Problematika hodnot a hodnotové orientace 1.díl. Liberec. Technická univerzita, 1996.
ŘÍČAN, P. Cesta životem: 2. přepracované vyd. Praha: Portál s.r.o., 2004.
VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Praha: Karolinum 2012.
VITÁSKOVÁ, K. Dítě s poruchou chování a emocí. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta, 2009.
VOJTOVÁ, V. Kapitoly z etopedie I.:Přístupy k poruchám emocí a chování v současnosti Brno. Masarykova univerzita, 2004.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
Zákon č. 333/2012 Sb., o výkonu ústavní výchovy nebo ochranné výchovy ve školských zařízeních a o preventivně výchovné péči ve školských zařízeních.
DOROTÍKOVÁ, S. Filosofie hodnot: problémy lidské existence, poznání a hodnocení. Praha: PdF UK, 1998.
GÖBELOVÁ, T. Hodnotová výchova v pedagogické praxi. Ostrava: Ostravská univerzita, 2008.
HORÁK, J. Kapitoly z teorie výchovy: Problematika hodnot a hodnotové orientace 1.díl. Liberec. Technická univerzita, 1996.
ŘÍČAN, P. Cesta životem: 2. přepracované vyd. Praha: Portál s.r.o., 2004.
VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Praha: Karolinum 2012.
VITÁSKOVÁ, K. Dítě s poruchou chování a emocí. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta, 2009.
VOJTOVÁ, V. Kapitoly z etopedie I.:Přístupy k poruchám emocí a chování v současnosti Brno. Masarykova univerzita, 2004.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce (viz posudky)
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem
3. prof. Jílek: Co je sociální kompetence?
- odpověděla dobře
Dr. Neslušanová: Máte možnost přímo pracovat s klienty a jakým způsobem?