Tématem mé bakalářské práce je vzdělávání pracovníků v sociálních službách Diecézní charity Brno. V teoretické části jsem definovala pojmy charita, pracovník v sociálních službách, popsala jsem historii charitativní činnosti, Diecézní charitu Brno, vzdělávání pracovníků v sociálních službách a zaměřila jsem se také na zákon č. 108/2006 Sb. o sociálních službách. V praktické části jsem potom pomocí kvalitativní výzkumné strategie zjišťovala, jaké jsou hlavní přínosy vzdělávacích kurzů, které pořádá oddělení Vzdělávání Diecézní charity Brno pro pracovníky v sociálních službách, kteří jsou její zaměstnanci.
Anotace v angličtině
The main subject of my thesis is an education of workers in social services in Diocesan charity Brno. There were defined terms as a charity, worker in the social services in the theoretical part of my thesis. There were also described the history of charity activities, DCHB, the education of workers in the social services. I had focused myself on the Law about social services No. 108/2006. In the practical part of my thesis, I had used qualitative research strategy to examine what are the main benefits of the training courses for DCHB´s social workers organized by educational department.
Klíčová slova
charita, vzdělávání, pracovník v sociálních službách, Diecézní charita Brno, vzdělávací programy, sociální služba, zaměstnanec, Zákon č. 108/2006 Sb. o sociálních službách
Klíčová slova v angličtině
charity, education, social worker, educational programs, social services, Diocesan charity Brno, employee, Law about social services No. 108/2006
Rozsah průvodní práce
72 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem mé bakalářské práce je vzdělávání pracovníků v sociálních službách Diecézní charity Brno. V teoretické části jsem definovala pojmy charita, pracovník v sociálních službách, popsala jsem historii charitativní činnosti, Diecézní charitu Brno, vzdělávání pracovníků v sociálních službách a zaměřila jsem se také na zákon č. 108/2006 Sb. o sociálních službách. V praktické části jsem potom pomocí kvalitativní výzkumné strategie zjišťovala, jaké jsou hlavní přínosy vzdělávacích kurzů, které pořádá oddělení Vzdělávání Diecézní charity Brno pro pracovníky v sociálních službách, kteří jsou její zaměstnanci.
Anotace v angličtině
The main subject of my thesis is an education of workers in social services in Diocesan charity Brno. There were defined terms as a charity, worker in the social services in the theoretical part of my thesis. There were also described the history of charity activities, DCHB, the education of workers in the social services. I had focused myself on the Law about social services No. 108/2006. In the practical part of my thesis, I had used qualitative research strategy to examine what are the main benefits of the training courses for DCHB´s social workers organized by educational department.
Klíčová slova
charita, vzdělávání, pracovník v sociálních službách, Diecézní charita Brno, vzdělávací programy, sociální služba, zaměstnanec, Zákon č. 108/2006 Sb. o sociálních službách
Klíčová slova v angličtině
charity, education, social worker, educational programs, social services, Diocesan charity Brno, employee, Law about social services No. 108/2006
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na zjištění, v čem pracovníci v sociálních službách vidí přínos vzdělávacích kurzů pořádaných Diecézní charitou Brno;
- na zjištění, o které vzdělávací programy mají pracovníci v sociálních službách zájem;
- na možnosti rozvoje vzdělávacích programů.
Součástí práce bude empirické šetření event. realizovaný výzkum (kvantitativní, kvalitativní, smíšený) zaměřený na zjištění vztahu (věkové, vzdělaností ...) sociální skupiny k přínosům vzdělávání.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na zjištění, v čem pracovníci v sociálních službách vidí přínos vzdělávacích kurzů pořádaných Diecézní charitou Brno;
- na zjištění, o které vzdělávací programy mají pracovníci v sociálních službách zájem;
- na možnosti rozvoje vzdělávacích programů.
Součástí práce bude empirické šetření event. realizovaný výzkum (kvantitativní, kvalitativní, smíšený) zaměřený na zjištění vztahu (věkové, vzdělaností ...) sociální skupiny k přínosům vzdělávání.
Seznam doporučené literatury
Zákon č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů.
Disman, M. Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha: Karolinum, 2000.
Hendl, J. Kvalitativní výzkum. Praha: Portál, 2005.
Plamínek, J. Vzdělávaní dospělých. Praha: Grada, 2010.
Vágnerová, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál, 2012.
Interní předpisy a dokumenty Diecézní charity Brno.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
Zákon č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů.
Disman, M. Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha: Karolinum, 2000.
Hendl, J. Kvalitativní výzkum. Praha: Portál, 2005.
Plamínek, J. Vzdělávaní dospělých. Praha: Grada, 2010.
Vágnerová, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál, 2012.
Interní předpisy a dokumenty Diecézní charity Brno.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce
odpověděla vyčerpávajícím způsobem
3. Dr. Jůzlová - možnosti dalšího vzdělávání pracovníků