Práce se zabývá tématem mezigeneračního učení v rodině. Určuje faktory, které působí na průběh učení mezi prarodiči a vnoučaty a tyto činitele blíže popisuje. Teoretická část je složena ze tří hlavních témat rodina a učení, mezigenerační učení, generace prarodičů a vnoučat a jejich charakteristiku. Podstatou práce je empirická část, kde je vysvětlen meto-dologický postup a výsledky výzkumného šetření. Výzkum byl realizován pomocí kvanti-tativní techniky pomocí dotazníku. Respondentů bylo 100 z okolí mého bydliště.
Anotace v angličtině
The work deals with the theme of intergenerational learning in the family. Specifies the factors that affect the progress of learning between grandparents and grandchildren, and these factors closer describes. The theoretical part is composed of three basic themes--family and learning, intergenerational learning, the generation of grandparents and grand-children and their characteristics. At the core of the work is the empirical part, where the methodology is described and the results of the research investigation. The research was carried out using quantitative techniques using a questionnaire. Respondents from around 100 to my residence.
Klíčová slova
Rodina, učení, mezigenerační učení, mezigenerační učení v rodině, charakteristika vnoučat a prarodičů, negativa a pozitiva spojena s výchovou prarodičů.
Klíčová slova v angličtině
The work deals with the theme of intergenerational learning in the family. Specifies the factors that affect the progress of learning between grandparents and grandchildren, and these factors closer describes. The theoretical part is composed of three basic themes--family and learning, intergenerational learning, the generation of grandparents and grand-children and their characteristics. At the core of the work is the empirical part, where the methodology is described and the results of the research investigation. The research was carried out using quantitative techniques using a questionnaire. Respondents from around 100 to my residence.
Rozsah průvodní práce
73 s. (15 861 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá tématem mezigeneračního učení v rodině. Určuje faktory, které působí na průběh učení mezi prarodiči a vnoučaty a tyto činitele blíže popisuje. Teoretická část je složena ze tří hlavních témat rodina a učení, mezigenerační učení, generace prarodičů a vnoučat a jejich charakteristiku. Podstatou práce je empirická část, kde je vysvětlen meto-dologický postup a výsledky výzkumného šetření. Výzkum byl realizován pomocí kvanti-tativní techniky pomocí dotazníku. Respondentů bylo 100 z okolí mého bydliště.
Anotace v angličtině
The work deals with the theme of intergenerational learning in the family. Specifies the factors that affect the progress of learning between grandparents and grandchildren, and these factors closer describes. The theoretical part is composed of three basic themes--family and learning, intergenerational learning, the generation of grandparents and grand-children and their characteristics. At the core of the work is the empirical part, where the methodology is described and the results of the research investigation. The research was carried out using quantitative techniques using a questionnaire. Respondents from around 100 to my residence.
Klíčová slova
Rodina, učení, mezigenerační učení, mezigenerační učení v rodině, charakteristika vnoučat a prarodičů, negativa a pozitiva spojena s výchovou prarodičů.
Klíčová slova v angličtině
The work deals with the theme of intergenerational learning in the family. Specifies the factors that affect the progress of learning between grandparents and grandchildren, and these factors closer describes. The theoretical part is composed of three basic themes--family and learning, intergenerational learning, the generation of grandparents and grand-children and their characteristics. At the core of the work is the empirical part, where the methodology is described and the results of the research investigation. The research was carried out using quantitative techniques using a questionnaire. Respondents from around 100 to my residence.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS" Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na problematiku vztahového procesu mezi generacemi (konflikt,pravidla,výchovné postupy či omezení).
- na negativa a pozitiva výchovy prarodičů.
Součástí práce bude empirické šetření event. realizovaný výzkum (kvantitativní) zaměřený na zjištění problematiky mezigeneračního vztahu (vnoučat, rodičů a prarodičů ) a jejich místo ve výchově vnoučat.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS" Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na problematiku vztahového procesu mezi generacemi (konflikt,pravidla,výchovné postupy či omezení).
- na negativa a pozitiva výchovy prarodičů.
Součástí práce bude empirické šetření event. realizovaný výzkum (kvantitativní) zaměřený na zjištění problematiky mezigeneračního vztahu (vnoučat, rodičů a prarodičů ) a jejich místo ve výchově vnoučat.
Seznam doporučené literatury
Cibulec J.Soužití tří generací.Praha:Práce,1980.
Hauserová I.Schonerová.Děti potřebují prarodiče.Praha:Portál,1996.
Matějček Z.Dytrych Z. Radosti a strasti prarodičů, aneb když máme vnoučata.Praha:Grada,1997.
Matějček Z.Rodiče a děti.Brno:Tisk,1989.
Možný I.Moderní rodina (mýty a skutečnosti).Brno:Tisk,1990.
Lusso Victtoria Cesari.Prarodiče,rodiče a vnoučata.Praha:Portál,2011.
Pernerová R.Tabu v rodinné komunikaci.Praha:Portál,2000.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
Cibulec J.Soužití tří generací.Praha:Práce,1980.
Hauserová I.Schonerová.Děti potřebují prarodiče.Praha:Portál,1996.
Matějček Z.Dytrych Z. Radosti a strasti prarodičů, aneb když máme vnoučata.Praha:Grada,1997.
Matějček Z.Rodiče a děti.Brno:Tisk,1989.
Možný I.Moderní rodina (mýty a skutečnosti).Brno:Tisk,1990.
Lusso Victtoria Cesari.Prarodiče,rodiče a vnoučata.Praha:Portál,2011.
Pernerová R.Tabu v rodinné komunikaci.Praha:Portál,2000.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.