Bakalářská práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá vymezením základních pojmů, jako je projekt, projektová metoda, projektová výuka a vyu-čování, dále se zaměřuje na projekty z hlediska historického, také na jejich klady a zápory. V neposlední řadě je pojem projekt skloňován vzhledem k předškolnímu vzdělávání, a to zejména v rámci kurikulárního dokumentu platného pro předškolní výchovu. Praktická část pak dokládá návrh a následné ověření konkrétního projektu, což bylo ostatně jejím cílem. Závěrečná evaluace projektu nabízí několik úhlů pohledu, a to ze strany učitelky, rodičů, dětí a i autorky bakalářské práce.
Anotace v angličtině
This Bachelor Thesis is divided to a theoretical part and a practical part. The theoretical part deals with defining basic names like a project, a project method and project teaching. It is focused on the projects in historical point of view, their pros and cons too. The name project is related to preschool education, especially to curriculum for preschool education. The practical part includes a proposal and a verification of concrete project. It has been a goal of the practical part. The final evaluation of project presents several viewpoints from preprimary teacher, parents, children and author of thesis.
Klíčová slova
projekt, projektová metoda, multikulturní výchova, kultura
Bakalářská práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá vymezením základních pojmů, jako je projekt, projektová metoda, projektová výuka a vyu-čování, dále se zaměřuje na projekty z hlediska historického, také na jejich klady a zápory. V neposlední řadě je pojem projekt skloňován vzhledem k předškolnímu vzdělávání, a to zejména v rámci kurikulárního dokumentu platného pro předškolní výchovu. Praktická část pak dokládá návrh a následné ověření konkrétního projektu, což bylo ostatně jejím cílem. Závěrečná evaluace projektu nabízí několik úhlů pohledu, a to ze strany učitelky, rodičů, dětí a i autorky bakalářské práce.
Anotace v angličtině
This Bachelor Thesis is divided to a theoretical part and a practical part. The theoretical part deals with defining basic names like a project, a project method and project teaching. It is focused on the projects in historical point of view, their pros and cons too. The name project is related to preschool education, especially to curriculum for preschool education. The practical part includes a proposal and a verification of concrete project. It has been a goal of the practical part. The final evaluation of project presents several viewpoints from preprimary teacher, parents, children and author of thesis.
Klíčová slova
projekt, projektová metoda, multikulturní výchova, kultura
Zpracování rešerše a studium odborné literatury o projektovém vyučování a jeho využití v mateřské škole.
Vymezení terminologie a teoretických poznatků z oblasti využití projektů v mateřské škole.
Příprava projektu "Malí cestovatelé z mateřské školy".
Ověření projektu v praxi v mateřské škole.
Osobní realizace projektu v mateřské škole.
Pedagogická reflexe autora projektu.
Zpracování a vyhodnocení výsledků projektu.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury o projektovém vyučování a jeho využití v mateřské škole.
Vymezení terminologie a teoretických poznatků z oblasti využití projektů v mateřské škole.
Příprava projektu "Malí cestovatelé z mateřské školy".
Ověření projektu v praxi v mateřské škole.
Osobní realizace projektu v mateřské škole.
Pedagogická reflexe autora projektu.
Zpracování a vyhodnocení výsledků projektu.
Seznam doporučené literatury
CÍLKOVÁ, Eva a Petra BOREŠOVÁ. Náměty pro multikulturní výchovu: poznáváme jiné národy. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-238-6.
DVOŘÁKOVÁ, Markéta. Projektové vyučování v české škole: vývoj, inspirace, současné problémy. Praha: Karolinum, 2009. ISBN 978-80-2461-620-9.
KOVALIK, Susan a Karen OLSEN. Integrovaná tematická výuka. Kroměříž: Spirála, 1995. ISBN 80-901873-0-7.
KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Teorie a praxe projektové výuky. Brno: Masarykova univerzita, 2006. ISBN 80-210-4142-0.
MAŇÁK, Josef a Vlastimil ŠVEC. Výukové metody. Brno: Paido, 2003, s. 168-171. ISBN 80-7315-039-5.
TOMKOVÁ, Anna, Jitka KAŠOVÁ a Markéta DVOŘÁKOVÁ. Učíme v projektech. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-527-1.
Seznam doporučené literatury
CÍLKOVÁ, Eva a Petra BOREŠOVÁ. Náměty pro multikulturní výchovu: poznáváme jiné národy. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-238-6.
DVOŘÁKOVÁ, Markéta. Projektové vyučování v české škole: vývoj, inspirace, současné problémy. Praha: Karolinum, 2009. ISBN 978-80-2461-620-9.
KOVALIK, Susan a Karen OLSEN. Integrovaná tematická výuka. Kroměříž: Spirála, 1995. ISBN 80-901873-0-7.
KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Teorie a praxe projektové výuky. Brno: Masarykova univerzita, 2006. ISBN 80-210-4142-0.
MAŇÁK, Josef a Vlastimil ŠVEC. Výukové metody. Brno: Paido, 2003, s. 168-171. ISBN 80-7315-039-5.
TOMKOVÁ, Anna, Jitka KAŠOVÁ a Markéta DVOŘÁKOVÁ. Učíme v projektech. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-527-1.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Stdentka prezentovala adekvátně svou práci. Dr. Szimethová ocenila celkovou kvalitu práce a přístup autorky ke spolupráci. Studentka dále zodpověděla otázky uvedené v posudcích vedoucího i oponenta.