Tématem bakalářské práce je kriminalita mládeže, význam prevence na kriminalitu mládeže a znalost právních norem České republiky. Práce vymezuje společensky významnou problematiku kriminality mládeže a upravuje ji v právních normách České republiky. Vysvětluje pojem kriminalita a objasňuje specifické rysy kriminality mládeže. V teoretické části popisuje související pojmy a uvádí nejčastější formy páchání. Tato část práce je zakončena vymezením různých forem prevence kriminality mládeže. Navazuje na ni část praktická, kde pomocí kvantitativního výzkumu zjistíme, na jaké úrovni jsou znalosti právních norem, které se přímo týkají kriminality mládeže, a to u mladistvých, dospělých a také u policistů.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis topic is juvenile delinquency, the importance of prevention to juvenile delinquency and knowledge of legal regulations of the Czech Republic. It defines a socially significant issue of juvenile delinquency and adjustment of this issue in legislations of the Czech Republic. Explains the term delinquency, clarifies the specific features of juvenile delinquency. Further in the theoretical part the thesis describes related terms and states the most common forms of committing. The theoretical part of the work is concluded by defining of various forms of juvenile delinquency prevention. The theoretical part is followed by the practical part, where we through quantitative research find out the level of knowledge of legal regulations, which are directly related to juvenile delinquency. The research examines this knowledge among youth, adults and police.
Klíčová slova
dítě, mládež, mladistvý, zletilost, kriminalita mládeže, přestupek, trestný čin
Tématem bakalářské práce je kriminalita mládeže, význam prevence na kriminalitu mládeže a znalost právních norem České republiky. Práce vymezuje společensky významnou problematiku kriminality mládeže a upravuje ji v právních normách České republiky. Vysvětluje pojem kriminalita a objasňuje specifické rysy kriminality mládeže. V teoretické části popisuje související pojmy a uvádí nejčastější formy páchání. Tato část práce je zakončena vymezením různých forem prevence kriminality mládeže. Navazuje na ni část praktická, kde pomocí kvantitativního výzkumu zjistíme, na jaké úrovni jsou znalosti právních norem, které se přímo týkají kriminality mládeže, a to u mladistvých, dospělých a také u policistů.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis topic is juvenile delinquency, the importance of prevention to juvenile delinquency and knowledge of legal regulations of the Czech Republic. It defines a socially significant issue of juvenile delinquency and adjustment of this issue in legislations of the Czech Republic. Explains the term delinquency, clarifies the specific features of juvenile delinquency. Further in the theoretical part the thesis describes related terms and states the most common forms of committing. The theoretical part of the work is concluded by defining of various forms of juvenile delinquency prevention. The theoretical part is followed by the practical part, where we through quantitative research find out the level of knowledge of legal regulations, which are directly related to juvenile delinquency. The research examines this knowledge among youth, adults and police.
Klíčová slova
dítě, mládež, mladistvý, zletilost, kriminalita mládeže, přestupek, trestný čin
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti kriminality mládeže, její prevence a právního ukotvení.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledku výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti kriminality mládeže, její prevence a právního ukotvení.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledku výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
HELUS, Zdeněk. Dítě v osobnostním pojetí: obrat k dítěti jako výzva a úkol pro učitele i rodiče. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-717-8888-0.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
KUCHTA, Josef a Vladimír KRATOCHVÍL. Kriminologie. Brno: Masarykova univerzita, 2002. ISBN 80-210-2204-3.
MARTÍNEK, Zdeněk. Agresivita a kriminalita školní mládeže: druhy agresí, přístupy k agresívnímu chování, poruchy chování, šikana. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-802-4723-105.
MATOUŠEK, Oldřich a Andrea MATOUŠKOVÁ. Mládež a delikvence: možné příčiny, struktura, programy prevence kriminality mládeže. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-807-3678-258.
Seznam doporučené literatury
HELUS, Zdeněk. Dítě v osobnostním pojetí: obrat k dítěti jako výzva a úkol pro učitele i rodiče. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-717-8888-0.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
KUCHTA, Josef a Vladimír KRATOCHVÍL. Kriminologie. Brno: Masarykova univerzita, 2002. ISBN 80-210-2204-3.
MARTÍNEK, Zdeněk. Agresivita a kriminalita školní mládeže: druhy agresí, přístupy k agresívnímu chování, poruchy chování, šikana. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-802-4723-105.
MATOUŠEK, Oldřich a Andrea MATOUŠKOVÁ. Mládež a delikvence: možné příčiny, struktura, programy prevence kriminality mládeže. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-807-3678-258.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student představil obsah teoretické části bakalářské práce a poté prezentoval design výzkumu (cíle, dílčí cíle, výzkumný soubor). Dále uvedl konkrétní výstupy výzkumu. Zkušební komise diskutovala nad metodologickými limity bakalářské práce. Student zodpověděl otázky od vedoucího i oponenta bakalářské práce. Dr. Hrbáčková: proč jste si nepřipravil konkrétní závěry pro prezentaci? Student neodpověděl.