Bakalářská práce je zaměřena na problematiku nadaného dítěte v prostředí třídního kolektivu na prvním stupni základní školy. Teoretická část se zabývá definicemi nadání, charakteristikami nadaného dítěte, kladnými i negativními projevy chování, sociálním statusem. V praktické části jsou sociometrickou metodou zjišťovány pozice nadaných dětí ve třídě. Zaměření je na zjišťování shod nebo rozdílů v postavení nadaného žáka, který sportuje, a nadaného žáka, který se sportu nevěnuje.
Anotace v angličtině
Bachelor´s work is about gifted child in class at the elementary school.The theoretic part occupays with definitions of talent,characteristic of gifted child, positive and negative manifestations of behaviour and with social status.The practical part ascertains the position of gifted child in class by various methods. It concentrate to ascertain agreements and differences in position of gifted child,which goes in for sports and the gifted child,which doesn´t go in for sports.
Klíčová slova
Nadání, talent, nadané dítě, sociometrie, sociální pozice.
Klíčová slova v angličtině
Talent, gift, gifted child, methods and technologies explore relation between the people in groups, social position.
Rozsah průvodní práce
67 s. ( 12 976 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku nadaného dítěte v prostředí třídního kolektivu na prvním stupni základní školy. Teoretická část se zabývá definicemi nadání, charakteristikami nadaného dítěte, kladnými i negativními projevy chování, sociálním statusem. V praktické části jsou sociometrickou metodou zjišťovány pozice nadaných dětí ve třídě. Zaměření je na zjišťování shod nebo rozdílů v postavení nadaného žáka, který sportuje, a nadaného žáka, který se sportu nevěnuje.
Anotace v angličtině
Bachelor´s work is about gifted child in class at the elementary school.The theoretic part occupays with definitions of talent,characteristic of gifted child, positive and negative manifestations of behaviour and with social status.The practical part ascertains the position of gifted child in class by various methods. It concentrate to ascertain agreements and differences in position of gifted child,which goes in for sports and the gifted child,which doesn´t go in for sports.
Klíčová slova
Nadání, talent, nadané dítě, sociometrie, sociální pozice.
Klíčová slova v angličtině
Talent, gift, gifted child, methods and technologies explore relation between the people in groups, social position.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti nadání a sociální pozice nadaného dítěte.
Příprava empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou sociometrického šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti nadání a sociální pozice nadaného dítěte.
Příprava empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou sociometrického šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
JURÁŠKOVÁ, Jana. Základy pedagogiky nadaných. Pezinok: Formát, 2003. ISBN 80-89005-11-X.
FOŘTÍK, Václav a Jitka FOŘTÍKOVÁ. Nadané dítě a rozvoj jeho schopností. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-297-3.
HAVIGEROVÁ, Jana, Marie. Pět pohledů na nadání. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3857-4.
LAZNIBATOVÁ, Jolana. Nadaný žiak na základnej, strednej a vysokej škole. Bratislava: Iris, 2012. ISBN 978-80-89256-87-7.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu:základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
Seznam doporučené literatury
JURÁŠKOVÁ, Jana. Základy pedagogiky nadaných. Pezinok: Formát, 2003. ISBN 80-89005-11-X.
FOŘTÍK, Václav a Jitka FOŘTÍKOVÁ. Nadané dítě a rozvoj jeho schopností. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-297-3.
HAVIGEROVÁ, Jana, Marie. Pět pohledů na nadání. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3857-4.
LAZNIBATOVÁ, Jolana. Nadaný žiak na základnej, strednej a vysokej škole. Bratislava: Iris, 2012. ISBN 978-80-89256-87-7.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu:základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila téma bakalářské práce, její hlavní cíle a výzkumnou metodologii. Následně prezentovala nejdůležitější výsledky výzkumu. Odpověděla na dotazy vedoucího i oponenta práce. Proběhla diskuse.