Práce má empirický charakter a jejím cílem je zjištění co si rodiče představují pod pojmem aktivní a pasivní spolupráce a jakými formami tato spolupráce probíhá. Toto zjištění bude odvozeno na základě výzkumu, který se realizoval v různých mateřských školách ve Zlínském kraji. Získané výsledky by měly prezentovat, který způsob spolupráce aktivní anebo pasivní dominuje a jaké formy spolupráce preferují rodiče.
Anotace v angličtině
The work has an empirical character and its goal is to find out what does the term active and passive cooperation mean to parents and which forms this cooperation works. This finding will be based on research realised in different kindergartens in Zlínský kraj. The obtained results should present which type of cooperation dominates and which form of this cooperation parents prefer.
Klíčová slova
kooperace, aktivita, pasivita, formy spolupráce
Klíčová slova v angličtině
Parents and kindergarten, active collaboration, passive collaboration, forms of cooperation
Rozsah průvodní práce
45s.
Jazyk
CZ
Anotace
Práce má empirický charakter a jejím cílem je zjištění co si rodiče představují pod pojmem aktivní a pasivní spolupráce a jakými formami tato spolupráce probíhá. Toto zjištění bude odvozeno na základě výzkumu, který se realizoval v různých mateřských školách ve Zlínském kraji. Získané výsledky by měly prezentovat, který způsob spolupráce aktivní anebo pasivní dominuje a jaké formy spolupráce preferují rodiče.
Anotace v angličtině
The work has an empirical character and its goal is to find out what does the term active and passive cooperation mean to parents and which forms this cooperation works. This finding will be based on research realised in different kindergartens in Zlínský kraj. The obtained results should present which type of cooperation dominates and which form of this cooperation parents prefer.
Klíčová slova
kooperace, aktivita, pasivita, formy spolupráce
Klíčová slova v angličtině
Parents and kindergarten, active collaboration, passive collaboration, forms of cooperation
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury z problematiky spolupráce mateřské školy a rodiny.
Vymezení teoretických východisek z oblasti mateřské školy, rodiny a pozice rodičů v tomto vztahu.
Příprava metodiky výzkumné části, zpracování designu výzkumu.
Realizace kvantitativního výzkumu pomocí dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi mateřských škol.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury z problematiky spolupráce mateřské školy a rodiny.
Vymezení teoretických východisek z oblasti mateřské školy, rodiny a pozice rodičů v tomto vztahu.
Příprava metodiky výzkumné části, zpracování designu výzkumu.
Realizace kvantitativního výzkumu pomocí dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi mateřských škol.
Seznam doporučené literatury
HELUS, Z. Dítě v osobnostním pojetí: Obrat k dítěti jako výzva a úkol pro učitele i rodiče. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-888-0.
RABUŠICOVÁ, M. Škola a (versus) rodina. Brno: Masarykova univerzita, 2004. ISBN 80-210-3598-6.
RABUŠICOVÁ, M., POL, M. Vztahy školy a rodiny dnes: hledání cest k partnerství (1). Pedagogika, 1996, roč. XLVI, s. 49-61. ISSN 0031-3815.
ŠTECH, S., VIKTOROVÁ, I. Vztahy rodiny a školy - hledání dialogu. In KOLLÁRIKOVÁ, Z., PUPALA, B. Predškolská a elementárna pedagogika. Praha: Portál, 2001. s. 57-94. ISBN 80-7178-585-7.
Seznam doporučené literatury
HELUS, Z. Dítě v osobnostním pojetí: Obrat k dítěti jako výzva a úkol pro učitele i rodiče. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-888-0.
RABUŠICOVÁ, M. Škola a (versus) rodina. Brno: Masarykova univerzita, 2004. ISBN 80-210-3598-6.
RABUŠICOVÁ, M., POL, M. Vztahy školy a rodiny dnes: hledání cest k partnerství (1). Pedagogika, 1996, roč. XLVI, s. 49-61. ISSN 0031-3815.
ŠTECH, S., VIKTOROVÁ, I. Vztahy rodiny a školy - hledání dialogu. In KOLLÁRIKOVÁ, Z., PUPALA, B. Predškolská a elementárna pedagogika. Praha: Portál, 2001. s. 57-94. ISBN 80-7178-585-7.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala podrobně východiska své práce a doplnila posléze hlavní závěry výzkumné části. Vedoucí i oponent práce shrnuli svá hodnocení. Studentka odpověděla na otázky položené v posudcích. Proč byste zavedla program zahrnující spolupráci s rodiči do MŠ? (doc. Wiegerová). Studentka odpověděla, upřesnila svůj návrh.