Tato bakalářská práce aplikačního typu pojednává o náležitostech zřízení soukromé mateřské školy ve Zlíně. Teoretická část definuje rozdíly mezi státními a soukromými školami, jednotlivými druhy alternativních škol a popisuje legislativní úkony předcházející zřízení nové soukromé mateřské školy. Praktická aplikační část je návrh projektu konkrétní soukromé mateřské školy s alternativním školním vzdělávacím programem.
Anotace v angličtině
This applicational bachelor's thesis discusses the requirements of establishing a private kindergarden in Zlín. The theoretical part defines the differences between state and private schools, between different types of alternative schools and describes the legal steps that precede the establishing of new private kindergarden. The practical part is a project proposal for a specific private kindergarten with an alternative educational program.
private school, kindergarden, alternative educational programs, establishing of private kindergarden
Rozsah průvodní práce
81 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce aplikačního typu pojednává o náležitostech zřízení soukromé mateřské školy ve Zlíně. Teoretická část definuje rozdíly mezi státními a soukromými školami, jednotlivými druhy alternativních škol a popisuje legislativní úkony předcházející zřízení nové soukromé mateřské školy. Praktická aplikační část je návrh projektu konkrétní soukromé mateřské školy s alternativním školním vzdělávacím programem.
Anotace v angličtině
This applicational bachelor's thesis discusses the requirements of establishing a private kindergarden in Zlín. The theoretical part defines the differences between state and private schools, between different types of alternative schools and describes the legal steps that precede the establishing of new private kindergarden. The practical part is a project proposal for a specific private kindergarten with an alternative educational program.
private school, kindergarden, alternative educational programs, establishing of private kindergarden
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše o problematice soukromého sektoru mateřských škol.
Studium odborné literatury se zaměřením na síťování nestátních mateřských škol a vymezení principů jednotlivých druhů alternativních mateřských škol.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti zřizování a definování jednotlivých alternativních mateřských škol.
Příprava praktické aplikační části - návrh projektu nestátní mateřské školy.
Zhodnocení návrhu, diskuze, možné postupy v síťování nestátních mateřských škol.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše o problematice soukromého sektoru mateřských škol.
Studium odborné literatury se zaměřením na síťování nestátních mateřských škol a vymezení principů jednotlivých druhů alternativních mateřských škol.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti zřizování a definování jednotlivých alternativních mateřských škol.
Příprava praktické aplikační části - návrh projektu nestátní mateřské školy.
Zhodnocení návrhu, diskuze, možné postupy v síťování nestátních mateřských škol.
Seznam doporučené literatury
CARLGREN, Frans. Výchova ke svobodě: pedagogika Rudolfa Steinera. 1. vyd. Praha: Baltazar, 1991. ISBN 80-900307-2-6.
EDEROVÁ, Margot, Eva MUROŇOVÁ a Tomáš Cyril HAVEL. Aby malé bylo velké: náboženská výchova předškolních dětí v mateřských školách a ve farnostech. 1. vyd. Brno: Kartuziánské nakladatelství, 2008. ISBN 978-80-86953-23-6.
KAPLÁNEK, Michal. Výchova v salesiánském duchu. Vyd. 1. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0126-7.
PRŮCHA, Jan. Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. 3., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2012. 191 s. ISBN 978-80-7178-999-4.
VALENTA, Jiří. Školské zákony a prováděcí předpisy s komentářem: [právní stav] k 1. 4. 2007. Olomouc: ANAG, 2007. 655 s. Práce-mzdy-pojištění. ISBN 978-80-7263-387-6.
ZELINA, Miron. Alternatívne školstvo: alternatívne školy, alternatívna pedagogika, alternatívne pedagogické koncepcie a smery. 1. vyd. Bratislava: IRIS, 2000, 255 s. ISBN 80-88778-98-0.
Seznam doporučené literatury
CARLGREN, Frans. Výchova ke svobodě: pedagogika Rudolfa Steinera. 1. vyd. Praha: Baltazar, 1991. ISBN 80-900307-2-6.
EDEROVÁ, Margot, Eva MUROŇOVÁ a Tomáš Cyril HAVEL. Aby malé bylo velké: náboženská výchova předškolních dětí v mateřských školách a ve farnostech. 1. vyd. Brno: Kartuziánské nakladatelství, 2008. ISBN 978-80-86953-23-6.
KAPLÁNEK, Michal. Výchova v salesiánském duchu. Vyd. 1. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0126-7.
PRŮCHA, Jan. Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. 3., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2012. 191 s. ISBN 978-80-7178-999-4.
VALENTA, Jiří. Školské zákony a prováděcí předpisy s komentářem: [právní stav] k 1. 4. 2007. Olomouc: ANAG, 2007. 655 s. Práce-mzdy-pojištění. ISBN 978-80-7263-387-6.
ZELINA, Miron. Alternatívne školstvo: alternatívne školy, alternatívna pedagogika, alternatívne pedagogické koncepcie a smery. 1. vyd. Bratislava: IRIS, 2000, 255 s. ISBN 80-88778-98-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala adekvátně svou práci a zodpověděla otázky uvedené v posudcích oponenta i vedoucího práce, kteří zároveň shrnuli svá hodnocení. Použila jste už v praxi některé prvky ze svého návrhu? (prof. Lukášová) Studentka odpověděla.