Informace o kvalifikační práci Konzistentnost cílů v rozvoji lexikálně-sémantické oblasti jazyka formulovaných v rámcovém, školním a třídním vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání
- Následující požadované údaje nejsou u této VŠKP vyplněny: Název v angličtině
Hlavní téma
Konzistentnost cílů v rozvoji lexikálně-sémantické oblasti jazyka formulovaných v rámcovém, školním a třídním vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání
Hlavní téma v angličtině
Objective Consistency in the Development of Lexical-Semantic Level of Language Formulated in the School and Class Framework Educational Curriculum for Pre-Primary Education
Název dle studenta
Konzistentnost cílů v rozvoji lexikálně-sémantické oblasti jazyka formulovaných v rámcovém, školním a třídním vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání
Bakalářská práce rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část pojednává o projektování v mateřské škole a vymezuje tvorbu školního a třídního vzdělávacího programu na základě osnov Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání. Práce popisuje konzistentnost cílů mezi jednotlivými úrovněmi vzdělávacích programů. Konkrétně se zaměřuje na cíle lexikálně-sémantické roviny jazyka z hlediska řečového vývoje dítěte. Cílem praktické části je objasnit konzistentnost cílů v oblasti lexikálně-sémantické roviny jazyka formulovaných ve vzdělávacích programech jedné mateřské školy. Výsledky kvalitativního výzkumu, který byl realizován formou obsahové analýzy dokumentů a diskuze nad tématem, jsou interpretovány na konci práce.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is divided into the theoretical and the practical part. The theoretical part deals with kindergarten planning and defines the creation of school and class educa-tional programme as per the Curriculum Framework for Early Childhood Education. The thesis describes the consistency of objectives between different levels of educational pro-grammes. It specifically focuses on the objectives of the lexical-semantic level of language in terms of speech development of the child. The aim of the practical part is to consider the issue of consistency of the objectives in the development of lexical-semantic level of language formulated in educational programmes of one specific kindergarten. The results of the qualitative research, which was realized in the form of document content analysis and discussion of the topic, are interpreted at the end of the work.
Klíčová slova
konzistentnost cílů, rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání, školní vzdělávací program, třídní vzdělávací program, lexikálně-sémantická rovina jazyka
Klíčová slova v angličtině
the consistency of objectives, curriculum framework for early childhood edu-cation, school curriculum, class educational programme, lexical-semantic level of lan-guage
Rozsah průvodní práce
85 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část pojednává o projektování v mateřské škole a vymezuje tvorbu školního a třídního vzdělávacího programu na základě osnov Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání. Práce popisuje konzistentnost cílů mezi jednotlivými úrovněmi vzdělávacích programů. Konkrétně se zaměřuje na cíle lexikálně-sémantické roviny jazyka z hlediska řečového vývoje dítěte. Cílem praktické části je objasnit konzistentnost cílů v oblasti lexikálně-sémantické roviny jazyka formulovaných ve vzdělávacích programech jedné mateřské školy. Výsledky kvalitativního výzkumu, který byl realizován formou obsahové analýzy dokumentů a diskuze nad tématem, jsou interpretovány na konci práce.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is divided into the theoretical and the practical part. The theoretical part deals with kindergarten planning and defines the creation of school and class educa-tional programme as per the Curriculum Framework for Early Childhood Education. The thesis describes the consistency of objectives between different levels of educational pro-grammes. It specifically focuses on the objectives of the lexical-semantic level of language in terms of speech development of the child. The aim of the practical part is to consider the issue of consistency of the objectives in the development of lexical-semantic level of language formulated in educational programmes of one specific kindergarten. The results of the qualitative research, which was realized in the form of document content analysis and discussion of the topic, are interpreted at the end of the work.
Klíčová slova
konzistentnost cílů, rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání, školní vzdělávací program, třídní vzdělávací program, lexikálně-sémantická rovina jazyka
Klíčová slova v angličtině
the consistency of objectives, curriculum framework for early childhood edu-cation, school curriculum, class educational programme, lexical-semantic level of lan-guage
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury týkající se jazykové úrovně předškolních dětí a tvorby cílů v oblasti lexikálně-sémantické roviny jazyka.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti vývoje předškolního kurikula.
Realizace kvalitativního výzkumu formou analýzy dokumentů.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury týkající se jazykové úrovně předškolních dětí a tvorby cílů v oblasti lexikálně-sémantické roviny jazyka.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti vývoje předškolního kurikula.
Realizace kvalitativního výzkumu formou analýzy dokumentů.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BEDNÁŘOVÁ, Jiřina a Vlasta ŠMARDOVÁ. Diagnostika dítěte předškolního věku: co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2007, iv, 212 s. ISBN 978-80-251-1829-0.
BEDNÁŘOVÁ, Jiřina a Vlasta ŠMARDOVÁ. Školní zralost: co by mělo umět dítě před vstupem do školy. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2010, 100 s. ISBN 978-80-251-2569-4.
KUTÁLKOVÁ, Dana. Jak připravit dítě do 1. třídy: obratnost a kresba, smyslové vnímání, řeč a početní představy, výchova, školní zralost a její posouzení. 2., dopl. vyd. Praha: Grada, 2010, 204 s. ISBN 978-80-247-3246-6.
PRŮCHA, Jan. Dětská řeč a komunikace: poznatky vývojové psycholingvistiky. Vyd. 1. Praha: Grada, 2011, 199 s. ISBN 978-80-247-3603-7.
Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. 1. vydání. [online]. Praha: Výzkumný ústav pedagogický, 2006. 48 s. [cit. 2013-02-18]. ISBN 80-87000-00-5. Dostupné z www:.
Seznam doporučené literatury
BEDNÁŘOVÁ, Jiřina a Vlasta ŠMARDOVÁ. Diagnostika dítěte předškolního věku: co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2007, iv, 212 s. ISBN 978-80-251-1829-0.
BEDNÁŘOVÁ, Jiřina a Vlasta ŠMARDOVÁ. Školní zralost: co by mělo umět dítě před vstupem do školy. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2010, 100 s. ISBN 978-80-251-2569-4.
KUTÁLKOVÁ, Dana. Jak připravit dítě do 1. třídy: obratnost a kresba, smyslové vnímání, řeč a početní představy, výchova, školní zralost a její posouzení. 2., dopl. vyd. Praha: Grada, 2010, 204 s. ISBN 978-80-247-3246-6.
PRŮCHA, Jan. Dětská řeč a komunikace: poznatky vývojové psycholingvistiky. Vyd. 1. Praha: Grada, 2011, 199 s. ISBN 978-80-247-3603-7.
Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. 1. vydání. [online]. Praha: Výzkumný ústav pedagogický, 2006. 48 s. [cit. 2013-02-18]. ISBN 80-87000-00-5. Dostupné z www:.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala svou práci a zodpověděla otázky uvedené v posudcích vedoucího a oponenta práce. Komise vytkla studentce především nejasnost použitého pojmu konzistentnost a nedokončenou analýzu postrádající odraz problematické terminologické nejednotnosti rámcového vzdělávacího programu.