Cílem této bakalářská práce je analýza nástrojů public relations, které posilují brand Nadace Tomáše Bati u zvolené cílové skupiny. Autorka za tímto účelem zpracovává teorii seznamující s neziskovým sektorem a oblastí public relations obecně. Konkrétně se teorie soustředí na využívání nástrojů PR, branding a integrovanou marketingovou komunikaci.
Praktická část představuje Nadaci Tomáše Bati, její činnosti a aktivity. Interní analýza zjišťuje praxi současného využívání nástrojů PR, všímá si slabin i funkčních způsobů komunikace. Marketingový průzkum zkoumá postoje a názory jedné z mnoha cílových skupin veřejnosti, která je rozdělena na pravidelné návštěvníky akcí NTB a studenty. Interní analýza i marketingový průzkum využívají kvalitativních metod zkoumání.
Na základě získaných dat, názorů a postojů jsou navržena doporučení pro zlepšení komunikace NTB s danou cílovou skupinou.
Anotace v angličtině
The objective of this bachelor thesis is an analysis of PR tools which enhances the perception of The Thomas Bata Foundation brand at its target audience. For this purpose, the general theory of non-profit sector and public relations is introduced. The theory part is particularly focused on the utilization of PR tools, branding and integrated marketing theory.
The practical part introduces the activities of The Thomas Bata Foundation. There is the internal analysis undertaken, which points out the present practice of the utilization of PR tools, its weaknesses and strengths. Marketing survey explores opinions of the chosen target audience - the public which is divided into students and other visitors. The internal analysis and the marketing survey use the quantitative approach.
Based on the gained data and opinions, the recommendations how to improve the communication with the chosen target group are suggested.
Klíčová slova
public relations, branding, integrovaná marketingová komunikace, neziskový sektor, nezisková organizace, nadace, nástroje PR, Nadace Tomáše Bati
Klíčová slova v angličtině
public relations, branding, integrated marketing communication, non-profit sector, non-profit organization, foundation, PR tools, The Thomas Bata Foundation
Rozsah průvodní práce
61 s. (78 781 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této bakalářská práce je analýza nástrojů public relations, které posilují brand Nadace Tomáše Bati u zvolené cílové skupiny. Autorka za tímto účelem zpracovává teorii seznamující s neziskovým sektorem a oblastí public relations obecně. Konkrétně se teorie soustředí na využívání nástrojů PR, branding a integrovanou marketingovou komunikaci.
Praktická část představuje Nadaci Tomáše Bati, její činnosti a aktivity. Interní analýza zjišťuje praxi současného využívání nástrojů PR, všímá si slabin i funkčních způsobů komunikace. Marketingový průzkum zkoumá postoje a názory jedné z mnoha cílových skupin veřejnosti, která je rozdělena na pravidelné návštěvníky akcí NTB a studenty. Interní analýza i marketingový průzkum využívají kvalitativních metod zkoumání.
Na základě získaných dat, názorů a postojů jsou navržena doporučení pro zlepšení komunikace NTB s danou cílovou skupinou.
Anotace v angličtině
The objective of this bachelor thesis is an analysis of PR tools which enhances the perception of The Thomas Bata Foundation brand at its target audience. For this purpose, the general theory of non-profit sector and public relations is introduced. The theory part is particularly focused on the utilization of PR tools, branding and integrated marketing theory.
The practical part introduces the activities of The Thomas Bata Foundation. There is the internal analysis undertaken, which points out the present practice of the utilization of PR tools, its weaknesses and strengths. Marketing survey explores opinions of the chosen target audience - the public which is divided into students and other visitors. The internal analysis and the marketing survey use the quantitative approach.
Based on the gained data and opinions, the recommendations how to improve the communication with the chosen target group are suggested.
Klíčová slova
public relations, branding, integrovaná marketingová komunikace, neziskový sektor, nezisková organizace, nadace, nástroje PR, Nadace Tomáše Bati
Klíčová slova v angličtině
public relations, branding, integrated marketing communication, non-profit sector, non-profit organization, foundation, PR tools, The Thomas Bata Foundation
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce se zaměřením na využití nástrojů PR ve vztahu k brandu zvolené organizace.
2. Na základě stanovené metodiky práce formulujte cíle a analyzujte využití PR nástrojů zvolené organizace. Zpracujte marketingový průzkum v rámci externí komunikace organizace.
3. Vyvoďte závěry a doporučení vyplývající z provedené analýzy a výzkumu a nastiňte možnosti dalšího vývoje řešeného tématu.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce se zaměřením na využití nástrojů PR ve vztahu k brandu zvolené organizace.
2. Na základě stanovené metodiky práce formulujte cíle a analyzujte využití PR nástrojů zvolené organizace. Zpracujte marketingový průzkum v rámci externí komunikace organizace.
3. Vyvoďte závěry a doporučení vyplývající z provedené analýzy a výzkumu a nastiňte možnosti dalšího vývoje řešeného tématu.
Seznam doporučené literatury
CAYWOOD, Clarke L. Public relations: řízená komunikace podniku s veřejností. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2003, xxxvii, 600 s. ISBN 8072268864.
THEAKER, Alison. The public relations handbook. 4th ed. London: Routledge, 2012, xvi, 487 s. ISBN 978-0-415-59814-9.
LATTIMORE, Dan. Public relations: the profession and the practice. 4th ed. New York: McGraw-Hill, 2012, xix, 372 s. ISBN 978-0-07-351205-1.
TRAMPOTA, Tomáš a Martina VOJTĚCHOVSKÁ. Metody výzkumu médií. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010, 293 s. ISBN 978-80-7367-683-4.
ŠEDIVÝ, Marek a Olga MEDLÍKOVÁ. Úspěšná nezisková organizace. 2., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2011, 155 s. ISBN 978-80-247-4041-6.
TENCH, Ralp a Liz YEOMANS. Exploring Public Relations. 2nd ed. Essex: Pearson Education Limited, 2009, 666 s. ISBN 978-0-273-71594-8.
Seznam doporučené literatury
CAYWOOD, Clarke L. Public relations: řízená komunikace podniku s veřejností. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2003, xxxvii, 600 s. ISBN 8072268864.
THEAKER, Alison. The public relations handbook. 4th ed. London: Routledge, 2012, xvi, 487 s. ISBN 978-0-415-59814-9.
LATTIMORE, Dan. Public relations: the profession and the practice. 4th ed. New York: McGraw-Hill, 2012, xix, 372 s. ISBN 978-0-07-351205-1.
TRAMPOTA, Tomáš a Martina VOJTĚCHOVSKÁ. Metody výzkumu médií. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010, 293 s. ISBN 978-80-7367-683-4.
ŠEDIVÝ, Marek a Olga MEDLÍKOVÁ. Úspěšná nezisková organizace. 2., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2011, 155 s. ISBN 978-80-247-4041-6.
TENCH, Ralp a Liz YEOMANS. Exploring Public Relations. 2nd ed. Essex: Pearson Education Limited, 2009, 666 s. ISBN 978-0-273-71594-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Mgr. Kocourková):
1. Autorka uvádí, že mailing list NTB čítá cca 40 kontaktů. Jakým způsobem tento list efektivně rozšířit?
2. Jedním z nástrojů PR je media relations. Jakým způsobem by se dal tento nástroj využít pro posílení brandu NTB?
3. Autorka uvádí, že novináři píší o NTB jako o Baťově vile, čímž není budován brand NTB. Jak by se tento fakt dal změnit?
V posudku vedoucího byly položeny tyto otázky (Mgr. Ing. Olga Jurášková, Ph.D.):
1. Co je, podle Vás, nejsilnějším atributem značky Nadace Tomáše Bati?