- Následující požadované údaje nejsou u této VŠKP vyplněny: Název v angličtině
Hlavní téma
Vliv multikulturního workshopu "Od přesudků k rasismu" na postoje a znalosti žáků ZŠ a studentů SŠ ve Zlíně
Hlavní téma v angličtině
The Influence of Multicultural Workshop "from Prejudice to Rasism" on Attitudes and Knowledge of Primary School Pupils and Secondary School Students in Zlín
Název dle studenta
Vliv multikulturního workshopu "Od předsudků k rasismu" na znalosti a postoje žáků ZŠ a studentů SŠ ve Zlíně
Tato práce se zabývá pohledem na multikulturní výchovu v teorii i praxi. Teoretická část se věnuje multikulturalismu, multikulturní společnosti, multikulturní výchově, pojmům jako je rasismus, xenofobie, diskriminace, tolerance, apod. Popisuje také předsudky a postoje, jejich vznik a vývoj. Praktická část se zabývá výzkumem vlivu multikulturního workshopu "Od předsudků k rasismu" na žáky základní školy a studenty střední školy ve Zlíně, zjišťuje význam působení tohoto projektu na žáky a studenty.
Anotace v angličtině
This thesis deals with an approach to the multicultural education in theory and practice. The theoretical part deals with multiculturalism, multicultural society, multicultural edu-cation, concepts such as racism, xenophobia, discrimination, tolerance, etc. The prejudices and attitudes, their formation and evolution are also described. The research of the effects of the multicultural workshop "From prejudice to racism" for primary school pupils and middle school students in Zlín is also dealt in the practical part. The importance of the effect of the project on pupils and students is identified.
Klíčová slova
multikulturní výchova, rasismus, diskriminace, předsudky, postoje
Tato práce se zabývá pohledem na multikulturní výchovu v teorii i praxi. Teoretická část se věnuje multikulturalismu, multikulturní společnosti, multikulturní výchově, pojmům jako je rasismus, xenofobie, diskriminace, tolerance, apod. Popisuje také předsudky a postoje, jejich vznik a vývoj. Praktická část se zabývá výzkumem vlivu multikulturního workshopu "Od předsudků k rasismu" na žáky základní školy a studenty střední školy ve Zlíně, zjišťuje význam působení tohoto projektu na žáky a studenty.
Anotace v angličtině
This thesis deals with an approach to the multicultural education in theory and practice. The theoretical part deals with multiculturalism, multicultural society, multicultural edu-cation, concepts such as racism, xenophobia, discrimination, tolerance, etc. The prejudices and attitudes, their formation and evolution are also described. The research of the effects of the multicultural workshop "From prejudice to racism" for primary school pupils and middle school students in Zlín is also dealt in the practical part. The importance of the effect of the project on pupils and students is identified.
Klíčová slova
multikulturní výchova, rasismus, diskriminace, předsudky, postoje
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti multikulturní výchovy, sociální psychologie a školního vzdělávání.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, všetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti multikulturní výchovy, sociální psychologie a školního vzdělávání.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, všetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
HLADÍK, J. Multikulturní výchova: Socializace a integrace menšin. Zlín: Univer-zita Tomáše Bati ve Zlíně, 2006. ISBN 80-7318-424-9.
CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu: Základy kvantitativního výzku-mu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
NAKONEČNÝ, M. Sociální psychologie. Praha: Academia, 2009. ISBN 978-80-200-1679-9.
PRŮCHA, J. Multikulturní výchova: Vědecké základy pro její teorii a praktické aktivity. In GULOVÁ, L.; ŠTĚPÁŘOVÁ, E. (ed.) Multikulturní výchova v teorii a praxi. Brno: Katedra sociální pedagogiky Pedagogické fakulty MU v Brně a Kabinet multikulturní výchovy při Pedagogické fakultě MU v Brně ve spolupráci s MSD, spol. s.r.o., 2004.
ŠIŠKOVÁ, T. (ed.) Výchova k toleranci a proti rasismu: Multikulturní výchova v praxi. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-182-2.
Seznam doporučené literatury
HLADÍK, J. Multikulturní výchova: Socializace a integrace menšin. Zlín: Univer-zita Tomáše Bati ve Zlíně, 2006. ISBN 80-7318-424-9.
CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu: Základy kvantitativního výzku-mu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
NAKONEČNÝ, M. Sociální psychologie. Praha: Academia, 2009. ISBN 978-80-200-1679-9.
PRŮCHA, J. Multikulturní výchova: Vědecké základy pro její teorii a praktické aktivity. In GULOVÁ, L.; ŠTĚPÁŘOVÁ, E. (ed.) Multikulturní výchova v teorii a praxi. Brno: Katedra sociální pedagogiky Pedagogické fakulty MU v Brně a Kabinet multikulturní výchovy při Pedagogické fakultě MU v Brně ve spolupráci s MSD, spol. s.r.o., 2004.
ŠIŠKOVÁ, T. (ed.) Výchova k toleranci a proti rasismu: Multikulturní výchova v praxi. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-182-2.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila téma své bakalářské práce, její teoretická východiska a metodologii výzkumného šetření. Pozornost byla zaměřena především na prezentování hlavních zjištění výzkumného šetření - analýzu a interpretaci. Studentka odpověděla na otázky oponenta a vedoucího bakalářské práce. Diskutována byla konativní složka postojů.