Tématem bakalářské práce je problematika volného času dětí staršího školního věku a jejich rodičů. V teoretické části jsou uvedeny různé pohledy na význam pojmu volný čas, jeho hlavní funkce a stručný přehled historického vývoje od pravěku až po současnost. Dále jsou zde popsána specifika období staršího školního věku a charakteristika současné rodiny. Cílem empirické části je zjistit, prostřednictvím dotazníkového šetření, jakým způsobem rodiče zasahují do způsobu trávení volného času svých dětí.
Anotace v angličtině
The topic of the bachelor thesis is the issue of the leisure time of the children of older school age and of their parents. In the theoretical section there are presented various views on the meaning of the term "leisure time", its main functions and the brief overview of the historical development from prehistoric times to the present. Furthermore, there are described the specifics of the older school age and the characteristic of the current family. The aim of the empirical part is to find out through the questionnaire survey how parents interfere into the way of spending of leisure time by their children.
Klíčová slova
volný čas, volnočasové aktivity, starší školní věk, pubescent, dítě, rodina
Klíčová slova v angličtině
leisure time, leisure time activities, older school age, pubescent, child, family
Rozsah průvodní práce
55 s. (76 825 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem bakalářské práce je problematika volného času dětí staršího školního věku a jejich rodičů. V teoretické části jsou uvedeny různé pohledy na význam pojmu volný čas, jeho hlavní funkce a stručný přehled historického vývoje od pravěku až po současnost. Dále jsou zde popsána specifika období staršího školního věku a charakteristika současné rodiny. Cílem empirické části je zjistit, prostřednictvím dotazníkového šetření, jakým způsobem rodiče zasahují do způsobu trávení volného času svých dětí.
Anotace v angličtině
The topic of the bachelor thesis is the issue of the leisure time of the children of older school age and of their parents. In the theoretical section there are presented various views on the meaning of the term "leisure time", its main functions and the brief overview of the historical development from prehistoric times to the present. Furthermore, there are described the specifics of the older school age and the characteristic of the current family. The aim of the empirical part is to find out through the questionnaire survey how parents interfere into the way of spending of leisure time by their children.
Klíčová slova
volný čas, volnočasové aktivity, starší školní věk, pubescent, dítě, rodina
Klíčová slova v angličtině
leisure time, leisure time activities, older school age, pubescent, child, family
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti volného času a vývojové psychologie.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti volného času a vývojové psychologie.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
HOFBAUER, Břetislav. Děti, mládež a volný čas. Vyd. 1. Praha: Portál, 2004, 173 s. ISBN 80-7178-927-5.
PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogika volného času: [teorie, praxe a perspektivy výchovy mimo vyučování a zařízení volného času]. 3., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2002, 231 s. ISBN 8071787116.
KAVANOVÁ, Alica a Štefan CHUDÝ. Výchova a voľný čas: vybrané kapitoly z pedagogiky voľného času. Vyd. 1. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Univerzitní institut, Ústav pedagogických věd, 2005, 156 s. ISBN 8073182661.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie I: dětství a dospívání. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 2005, 467 s. ISBN 80-246-0956-8.
LANGMEIER, Josef a Dana KREJČÍŘOVÁ. Vývojová psychologie. 2., aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2006, 368 s. ISBN 80-247-1284-9.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Vyd. 1. Praha: Grada, 2007, 265 s. ISBN 978-80-247-1369-4.
Seznam doporučené literatury
HOFBAUER, Břetislav. Děti, mládež a volný čas. Vyd. 1. Praha: Portál, 2004, 173 s. ISBN 80-7178-927-5.
PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogika volného času: [teorie, praxe a perspektivy výchovy mimo vyučování a zařízení volného času]. 3., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2002, 231 s. ISBN 8071787116.
KAVANOVÁ, Alica a Štefan CHUDÝ. Výchova a voľný čas: vybrané kapitoly z pedagogiky voľného času. Vyd. 1. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Univerzitní institut, Ústav pedagogických věd, 2005, 156 s. ISBN 8073182661.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie I: dětství a dospívání. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 2005, 467 s. ISBN 80-246-0956-8.
LANGMEIER, Josef a Dana KREJČÍŘOVÁ. Vývojová psychologie. 2., aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2006, 368 s. ISBN 80-247-1284-9.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Vyd. 1. Praha: Grada, 2007, 265 s. ISBN 978-80-247-1369-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala výsledky své bakalářské práce, prezentovala realizovaný výzkum, zodpověděla na otázky vedoucího práce. Komise poukázala na povrchnost závěrů práce. Proč jste pro výběr respondentů zvolila jednu školu? Jak dobře reprezentuje základní soubor? Studentka reagovala.