Oblast soukromého předškolního vzdělávání je pojmově nejasná. Práce definuje různé formy zařízení péče o předškolní děti. Díky legislativním změnám, které vycházejí vstříc potřebám rodičů, je současný trend zakládání předškolních zařízení spatřován v řadách zaměstnavatelů, občanských sdružení a soukromých osob. V reakci na to předkládá práce informace o tom, jak založit zařízení péče o předškolní děti navzdory viditelným obavám z novosti legislativních změn. Bakalářská práce prezentuje čtenářům návrh vzdělávacího programu aplikovatelného na zařízení péče o předškolní děti. Nabízí rozmanité informace od vizí školy po podmínky a obsah vzdělávání. Představený návrh ověřují tři posuzovatelé různého zaměření. Ti dle stanovených kritérií hodnotí jeho využitelnost.
Anotace v angličtině
The area of private preschool education is conceptually unclear. The thesis defines various forms of preschool children care facilities. Due to legislative changes complying with parents' needs, the contemporary trend of founding preschool facilities can be found among employers, civil associations and others. In reaction to it, the thesis puts forward information about possibilities of founding of preschool children care facilities despite apparent concern over legislative changes. The Bachelor thesis presents a suggestion of an educational programme applicable to preschool children care facilities. Further, it offers varied pieces of information ranging from the visions of a school to conditions and content of education. The suggestion is verified by three evaluators of different specialisation.
Klíčová slova
Zařízení péče o předškolní děti, firemní mateřská škola, dětská skupina, soukromé před-školní vzdělávání, vzdělávací program.
Klíčová slova v angličtině
Preschool children care facility, company kindergarten, children's group, private preschool education, educational programme.
Rozsah průvodní práce
78
Jazyk
CZ
Anotace
Oblast soukromého předškolního vzdělávání je pojmově nejasná. Práce definuje různé formy zařízení péče o předškolní děti. Díky legislativním změnám, které vycházejí vstříc potřebám rodičů, je současný trend zakládání předškolních zařízení spatřován v řadách zaměstnavatelů, občanských sdružení a soukromých osob. V reakci na to předkládá práce informace o tom, jak založit zařízení péče o předškolní děti navzdory viditelným obavám z novosti legislativních změn. Bakalářská práce prezentuje čtenářům návrh vzdělávacího programu aplikovatelného na zařízení péče o předškolní děti. Nabízí rozmanité informace od vizí školy po podmínky a obsah vzdělávání. Představený návrh ověřují tři posuzovatelé různého zaměření. Ti dle stanovených kritérií hodnotí jeho využitelnost.
Anotace v angličtině
The area of private preschool education is conceptually unclear. The thesis defines various forms of preschool children care facilities. Due to legislative changes complying with parents' needs, the contemporary trend of founding preschool facilities can be found among employers, civil associations and others. In reaction to it, the thesis puts forward information about possibilities of founding of preschool children care facilities despite apparent concern over legislative changes. The Bachelor thesis presents a suggestion of an educational programme applicable to preschool children care facilities. Further, it offers varied pieces of information ranging from the visions of a school to conditions and content of education. The suggestion is verified by three evaluators of different specialisation.
Klíčová slova
Zařízení péče o předškolní děti, firemní mateřská škola, dětská skupina, soukromé před-školní vzdělávání, vzdělávací program.
Klíčová slova v angličtině
Preschool children care facility, company kindergarten, children's group, private preschool education, educational programme.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury z oblasti alternativního vzdělávání v předškolním věku.
Vymezení teoretických východisek a pojmů z oblasti zřízování předškolních institucí.
Příprava aplikační práce, stanovení cíle návrhu a obsahového zaměření programu.
Vytvoření školního vzdělávacího programu pro soukromou mateřskou školu.
Vyhodnocení školního vzdělávacího programu.
Prezentace výsledků návrhu, shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury z oblasti alternativního vzdělávání v předškolním věku.
Vymezení teoretických východisek a pojmů z oblasti zřízování předškolních institucí.
Příprava aplikační práce, stanovení cíle návrhu a obsahového zaměření programu.
Vytvoření školního vzdělávacího programu pro soukromou mateřskou školu.
Vyhodnocení školního vzdělávacího programu.
Prezentace výsledků návrhu, shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BEČVÁŘOVÁ, Zuzana. Současná mateřská škola a její řízení. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-537-7.
PRÁŠILOVÁ, Michaela. Vybrané kapitoly ze školského managementu pro pedagogické pracovníky. Olomouc: UP, 2009. ISBN 80-244-1415-5.
SMOLÍKOVÁ, Kateřina. Manuál k přípravě školního (třídního) vzdělávacího programu mateřské školy. Praha: TAURIS, 2006. ISBN 80-87000-01-3.
SVOBODOVÁ, Eva. Vzdělávání v mateřské škole: Školní a třídní vzdělávací program. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-774-9.
ŠMELOVÁ, Eva. Mateřská škola a její učitelé v podmínkách společenských změn: teorie a praxe II. Olomouc: UP, 2006. ISBN 80-244-1373-6.
Seznam doporučené literatury
BEČVÁŘOVÁ, Zuzana. Současná mateřská škola a její řízení. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-537-7.
PRÁŠILOVÁ, Michaela. Vybrané kapitoly ze školského managementu pro pedagogické pracovníky. Olomouc: UP, 2009. ISBN 80-244-1415-5.
SMOLÍKOVÁ, Kateřina. Manuál k přípravě školního (třídního) vzdělávacího programu mateřské školy. Praha: TAURIS, 2006. ISBN 80-87000-01-3.
SVOBODOVÁ, Eva. Vzdělávání v mateřské škole: Školní a třídní vzdělávací program. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-774-9.
ŠMELOVÁ, Eva. Mateřská škola a její učitelé v podmínkách společenských změn: teorie a praxe II. Olomouc: UP, 2006. ISBN 80-244-1373-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala svou práci. Vedoucí i oponent práce shrnuli hlavní body svého hodnocení - ocenili samostatný a systematický přístup k tématu i výzkumu a evaluační část práce. Nedostatkem bylo pouze nedotažení interpretační části evaluace. Studentka dále zdopověděla otázky uvedené v posudcích práce.