Má bakalářská práce se zabývá problematikou neformálního vzdělávání v podmínkách mateřské školy. Rozdělila jsem ji na dvě části: teoretickou část a praktickou část. V teoretické části se budu zaměřovat na kurikulum a jeho formy. Poté se zaměřím na neformální vzdělávání, kde budu zmiňovat, jakým způsobem je pohlíženo na definici pojmu, a zaměřím se na principy, jimiž se neformální vzdělávání řídí. Dále se zaměřím na problematiku volného času, kdy budu rozebírat zájmové činnosti, strukturu zájmového kroužku a instituce pro výchovu mimo vyučování předškolních dětí jako základ neformálního kurikula. Poslední část je věnování environmentální výchově jako jedné z možností začlenění do neformálního kurikula. Praktická část je věnována návrhu výchovného programu neformálního vzdělávání a jeho ověření v MŠ.
Anotace v angličtině
My bachelor's thesis deals with the non-formal education in terms of kindergarten. I divi-ded it into two parts: a theoretical part and a practical part. In the theoretical part I will focus on the curriculum and its forms. Then I will focus on informal education, where I mention how to look at the definition of the term, and focus on the principles that gover-ned informal education. Next, I will focus on the issue of free time when I will discuss leisure activities, the ring structure of interest and institutions for education outside the classroom preschool children as the basis of the informal curriculum. The last section is devoted to environmental education as one of the possibilities of integrating the informal curriculum. The practical part is devoted to the design of the educational program of non-formal education and its evaluation in kindergarten.
Lifetime target, out- of- school education, curriculum, leisure, education out of school hours, enviromental eduaction.
Rozsah průvodní práce
68 s. (62 254 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Má bakalářská práce se zabývá problematikou neformálního vzdělávání v podmínkách mateřské školy. Rozdělila jsem ji na dvě části: teoretickou část a praktickou část. V teoretické části se budu zaměřovat na kurikulum a jeho formy. Poté se zaměřím na neformální vzdělávání, kde budu zmiňovat, jakým způsobem je pohlíženo na definici pojmu, a zaměřím se na principy, jimiž se neformální vzdělávání řídí. Dále se zaměřím na problematiku volného času, kdy budu rozebírat zájmové činnosti, strukturu zájmového kroužku a instituce pro výchovu mimo vyučování předškolních dětí jako základ neformálního kurikula. Poslední část je věnování environmentální výchově jako jedné z možností začlenění do neformálního kurikula. Praktická část je věnována návrhu výchovného programu neformálního vzdělávání a jeho ověření v MŠ.
Anotace v angličtině
My bachelor's thesis deals with the non-formal education in terms of kindergarten. I divi-ded it into two parts: a theoretical part and a practical part. In the theoretical part I will focus on the curriculum and its forms. Then I will focus on informal education, where I mention how to look at the definition of the term, and focus on the principles that gover-ned informal education. Next, I will focus on the issue of free time when I will discuss leisure activities, the ring structure of interest and institutions for education outside the classroom preschool children as the basis of the informal curriculum. The last section is devoted to environmental education as one of the possibilities of integrating the informal curriculum. The practical part is devoted to the design of the educational program of non-formal education and its evaluation in kindergarten.
Lifetime target, out- of- school education, curriculum, leisure, education out of school hours, enviromental eduaction.
Zásady pro vypracování
Teoretická rešerše k problematice neformálního vzdělávání v podmínkách práce s dětmi předškolního věku.
Mapování zájmových volnočasových aktivit se zaměřením na výchovné oblasti.
Vytvoření návrhu výchovného programu neformálního vzdělávání zaměřeného na MŠ.
Ověření výchovného programu neformálního vzdělávání pro konkrétní MŠ.
Doporučení pro praxi a diskuse k programu.
Zásady pro vypracování
Teoretická rešerše k problematice neformálního vzdělávání v podmínkách práce s dětmi předškolního věku.
Mapování zájmových volnočasových aktivit se zaměřením na výchovné oblasti.
Vytvoření návrhu výchovného programu neformálního vzdělávání zaměřeného na MŠ.
Ověření výchovného programu neformálního vzdělávání pro konkrétní MŠ.
Doporučení pro praxi a diskuse k programu.
Seznam doporučené literatury
JANIŠ, Kamil. Úvod do problematiky volného času. Vyd. 1. Opava: Slezská univerzita v Opavě, Fakulta veřejných politik, Ústav pedagogických a psychologických věd, 2009, 61 s. ISBN 978-80-7248-530-7.
PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogika volného času: [teorie, praxe a perspektivy výchovy mimo vyučování a zařízení volného času]. 3., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2002, 231 s. ISBN 8071787116.
PŘADKA, Milan. Kapitoly z dějin pedagogiky volného času. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 1999, 93 s. ISBN 80-210-2033-4.
SPOUSTA, Vladimír. Metody a formy výchovy ve volném čase: kultura a umění ve výchově. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, 1996, 81 s. ISBN 80-210-1275-7.
Seznam doporučené literatury
JANIŠ, Kamil. Úvod do problematiky volného času. Vyd. 1. Opava: Slezská univerzita v Opavě, Fakulta veřejných politik, Ústav pedagogických a psychologických věd, 2009, 61 s. ISBN 978-80-7248-530-7.
PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogika volného času: [teorie, praxe a perspektivy výchovy mimo vyučování a zařízení volného času]. 3., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2002, 231 s. ISBN 8071787116.
PŘADKA, Milan. Kapitoly z dějin pedagogiky volného času. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 1999, 93 s. ISBN 80-210-2033-4.
SPOUSTA, Vladimír. Metody a formy výchovy ve volném čase: kultura a umění ve výchově. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, 1996, 81 s. ISBN 80-210-1275-7.
Přílohy volně vložené
1 CD-ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala svou práci a zodpověděla otázky uvedené v posudcích vedoucího i oponenta práce. Doc. Wiegerová i dr. Szimethová upozornily na zásadní nedostatek práce, kterým je odklon od neformálního vzdělávání směrem k formálnímu, nesplnění cílů práce a chybějící spolupráce se školitelkou.