Bakalářská práce se zabývá pedagogicko-psychologickým poradenstvím na vybrané Základní škole v Kunovicích. První kapitola se věnuje obecné charakteristice poradenství, jejím rozdělením a popisem specifických poradenství. Je zde popsáno poskytování a obsah poradenských služeb, rozdělení školských poradenských pracovišť a obsah činnosti jednotlivých poradenských pracovníků. Druhá kapitola nám představuje konkrétní základní školu, na které byl výzkum prováděn a poskytuje nám praktický popis činnosti poradenských pracovníků na dané škole. Závěrečná kapitola, která je součástí praktické části, se zaměřuje na poradenské služby na Základní škole v Kunovicích. Výzkum bude prováděn pomocí kvantitativního výzkumu, dotazníkového šetření.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the pedagogical-psychological counselling at the chosen elementary school in Kunovice. First chapter attends to characterization of coun-selling, its sorting and decribing of specific counselling. There is also described provision of counselling and content of counselling services, sortinf of school counselling offices and content of their activities on the level of individual counsellors. Second chapter describes chosen elementary school where the research was done. It also describes the description of practical counselling activities at this school. Last chapter aims to the counselling activities at Kunovice elementary school. The reasearch is done via quantitative reasearch of questionaire survey.
Klíčová slova
poradenství, poradenské služby, školní psycholog, výchovný poradce, metodik prevence
Klíčová slova v angličtině
counselling, counselling services, school psychologist, guidance counsellor, prevention methodist
Rozsah průvodní práce
67 s. (97 972 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá pedagogicko-psychologickým poradenstvím na vybrané Základní škole v Kunovicích. První kapitola se věnuje obecné charakteristice poradenství, jejím rozdělením a popisem specifických poradenství. Je zde popsáno poskytování a obsah poradenských služeb, rozdělení školských poradenských pracovišť a obsah činnosti jednotlivých poradenských pracovníků. Druhá kapitola nám představuje konkrétní základní školu, na které byl výzkum prováděn a poskytuje nám praktický popis činnosti poradenských pracovníků na dané škole. Závěrečná kapitola, která je součástí praktické části, se zaměřuje na poradenské služby na Základní škole v Kunovicích. Výzkum bude prováděn pomocí kvantitativního výzkumu, dotazníkového šetření.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the pedagogical-psychological counselling at the chosen elementary school in Kunovice. First chapter attends to characterization of coun-selling, its sorting and decribing of specific counselling. There is also described provision of counselling and content of counselling services, sortinf of school counselling offices and content of their activities on the level of individual counsellors. Second chapter describes chosen elementary school where the research was done. It also describes the description of practical counselling activities at this school. Last chapter aims to the counselling activities at Kunovice elementary school. The reasearch is done via quantitative reasearch of questionaire survey.
Klíčová slova
poradenství, poradenské služby, školní psycholog, výchovný poradce, metodik prevence
Klíčová slova v angličtině
counselling, counselling services, school psychologist, guidance counsellor, prevention methodist
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie teoretických východisek z oblasti problematiky poradenských služeb, školní psychologie a práce školního psychologa.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie teoretických východisek z oblasti problematiky poradenských služeb, školní psychologie a práce školního psychologa.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
MAREŠ, Jiří. Pedagogická psychologie. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0174-8.
ROZSYPALOVÁ, Marie. Psychologie a pedagogika I. Praha: INFORMATORIUM, 2010. ISBN 978-80-7333-014-9.
ŠAMALÍK, Miroslav a Ilona PEŠOVÁ. Poradenská psychologie pro děti a mládež. Praha: Grada, 2006. ISBN 978-80-247-6294-4.
ŠTECH, Stanislav a Jana ZAPLETALOVÁ. Úvod do školní psychologie. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0368-1.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
Seznam doporučené literatury
MAREŠ, Jiří. Pedagogická psychologie. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0174-8.
ROZSYPALOVÁ, Marie. Psychologie a pedagogika I. Praha: INFORMATORIUM, 2010. ISBN 978-80-7333-014-9.
ŠAMALÍK, Miroslav a Ilona PEŠOVÁ. Poradenská psychologie pro děti a mládež. Praha: Grada, 2006. ISBN 978-80-247-6294-4.
ŠTECH, Stanislav a Jana ZAPLETALOVÁ. Úvod do školní psychologie. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0368-1.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila téma bakalářské práce, její hlavní cíle a výzkumnou metodologii. Následně prezentovala nejdůležitější výsledky výzkumu. Odpověděla na dotazy uvedené v posudcích. Proběhla diskuse.