Spolupráce mezi rodinou a školou je důležitým článkem úspěšné výchovy jedince. Komunikace hraje v této spolupráci velkou roli. Bakalářská práce popisuje komunikaci v obecné rovině, aktivity školy směrem k žákům a rodičům, stejně tak zapojení rodičů do dění školy. Cílem práce je na základě dotazníkového průzkumu shromáždit a zanalyzovat informace o úrovni komunikace a spolupráce mezi rodiči studentů a střední školou, případně zjistit možnosti jejího zlepšení.
Anotace v angličtině
Cooperation between family and school is an important element of a successful education of the individual. Communication plays a big role in this collaboration. Bachelor thesis describes communication in general, school activities for the pupils and parents, as well as parental involvement in school affairs. The aim of the work is based on a questionnaire survey to collect and analyse information on the level of communication and cooperation between parents of students and high school with possible options for improvement.
Klíčová slova
škola, rodina, výchova, komunikace a spolupráce, formy spolupráce, aktivity školy
Klíčová slova v angličtině
School, family, education, communication and cooperation, forms of cooperation, school activities
Rozsah průvodní práce
47 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Spolupráce mezi rodinou a školou je důležitým článkem úspěšné výchovy jedince. Komunikace hraje v této spolupráci velkou roli. Bakalářská práce popisuje komunikaci v obecné rovině, aktivity školy směrem k žákům a rodičům, stejně tak zapojení rodičů do dění školy. Cílem práce je na základě dotazníkového průzkumu shromáždit a zanalyzovat informace o úrovni komunikace a spolupráce mezi rodiči studentů a střední školou, případně zjistit možnosti jejího zlepšení.
Anotace v angličtině
Cooperation between family and school is an important element of a successful education of the individual. Communication plays a big role in this collaboration. Bachelor thesis describes communication in general, school activities for the pupils and parents, as well as parental involvement in school affairs. The aim of the work is based on a questionnaire survey to collect and analyse information on the level of communication and cooperation between parents of students and high school with possible options for improvement.
Klíčová slova
škola, rodina, výchova, komunikace a spolupráce, formy spolupráce, aktivity školy
Klíčová slova v angličtině
School, family, education, communication and cooperation, forms of cooperation, school activities
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury k problematice kooperace mezi rodinou a střední školou.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury k problematice kooperace mezi rodinou a střední školou.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BEDNAŘÍKOVÁ, Iveta. Sociální komunikace: [texty k distančnímu a kombinovanému studiu].Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2006. ISBN 80-244-1357-4.
ČAPEK, Robert. Učitel a rodič: spolupráce, třídní schůzka, komunikace. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4640-1.
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-185-0.
NELEŠOVSKÁ, Alena. Pedagogická komunikace v teorii a praxi. Praha: Grada, 2005. ISBN 8024707381.
RABUŠICOVÁ, Milada. Škola a (versus) rodina. V Brně: Masarykova univerzita, 2004. ISBN 80-210-3598-6.
Seznam doporučené literatury
BEDNAŘÍKOVÁ, Iveta. Sociální komunikace: [texty k distančnímu a kombinovanému studiu].Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2006. ISBN 80-244-1357-4.
ČAPEK, Robert. Učitel a rodič: spolupráce, třídní schůzka, komunikace. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4640-1.
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-185-0.
NELEŠOVSKÁ, Alena. Pedagogická komunikace v teorii a praxi. Praha: Grada, 2005. ISBN 8024707381.
RABUŠICOVÁ, Milada. Škola a (versus) rodina. V Brně: Masarykova univerzita, 2004. ISBN 80-210-3598-6.
Přílohy volně vložené
1 DVD
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala svou závěrečnou práci a zodpověděla otázky uvedené v posudcích vedoucího i oponenta práce. Prof. Chráska uvedl nedostatky a doporučení pro empirickou část práce (formulace otázek v dotazníku, mámo využitý potenciál počtu respondentů, chybějící hypotézy).