Bakalářská práce je rozdělena na dvě části, a to na část teoretickou a praktickou. V první části jsou popsány teoretické poznatky týkající se rodiny, školy, učitele a jejich vzájemné spolupráce. Praktická část se blíže věnuje výzkumným otázkám a realizaci dotazníkového šetření. Cílem této práce je vyhodnotit jaký význam a důležitost má spolupráce rodiny a školy z pohledu středoškolského učitele. Na základě těchto získaných informací jsou navržena doporučení pro aplikaci do praxe.
Anotace v angličtině
The bachelor´s thesis is divided into two parts, namely the theoretical and practical. The first part describes the theoretical knowledge of families, schools, teachers and cooperation. The practical part is devoted to research issues and implementation of the survey. The aim of this work is to evaluate the significance and importance of the cooperation between family and school from the teacher point of view . On the basis of the information is proposed recommendations for application in to practice.
Klíčová slova
Učitel, žák, rodina, spolupráce.
Klíčová slova v angličtině
Teacher, student, family, cooperation.
Rozsah průvodní práce
53 s. (68 396 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je rozdělena na dvě části, a to na část teoretickou a praktickou. V první části jsou popsány teoretické poznatky týkající se rodiny, školy, učitele a jejich vzájemné spolupráce. Praktická část se blíže věnuje výzkumným otázkám a realizaci dotazníkového šetření. Cílem této práce je vyhodnotit jaký význam a důležitost má spolupráce rodiny a školy z pohledu středoškolského učitele. Na základě těchto získaných informací jsou navržena doporučení pro aplikaci do praxe.
Anotace v angličtině
The bachelor´s thesis is divided into two parts, namely the theoretical and practical. The first part describes the theoretical knowledge of families, schools, teachers and cooperation. The practical part is devoted to research issues and implementation of the survey. The aim of this work is to evaluate the significance and importance of the cooperation between family and school from the teacher point of view . On the basis of the information is proposed recommendations for application in to practice.
Klíčová slova
Učitel, žák, rodina, spolupráce.
Klíčová slova v angličtině
Teacher, student, family, cooperation.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury vztahující se ke kooperaci středoškolského učitele a rodiny.
Zpracování terminologie a teoretických východisek z oblasti spolupráce rodiny a školy.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury vztahující se ke kooperaci středoškolského učitele a rodiny.
Zpracování terminologie a teoretických východisek z oblasti spolupráce rodiny a školy.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ČAPEK, Robert. Učitel a rodič: spolupráce, třídní schůzka, komunikace. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4640-1.
DYTRTOVÁ, Radmila a Marie KRHUTOVÁ. Učitel: příprava na profesi. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2863-6.
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-185-0.
RABUŠICOVÁ, Milada. Škola a (versus) rodina. Brno: Masarykova univerzita, 2004. ISBN 80-210-3598-6.
VALIŠOVÁ, Alena, Hana KASÍKOVÁ a Miroslav BUREŠ. Pedagogika pro učitele. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3357-9.
Seznam doporučené literatury
ČAPEK, Robert. Učitel a rodič: spolupráce, třídní schůzka, komunikace. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4640-1.
DYTRTOVÁ, Radmila a Marie KRHUTOVÁ. Učitel: příprava na profesi. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2863-6.
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-185-0.
RABUŠICOVÁ, Milada. Škola a (versus) rodina. Brno: Masarykova univerzita, 2004. ISBN 80-210-3598-6.
VALIŠOVÁ, Alena, Hana KASÍKOVÁ a Miroslav BUREŠ. Pedagogika pro učitele. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3357-9.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala svou práci a zodpověděla otázky uvedené v posudcích vedoucího i oponenta práce. Prof. Chráska upozornil na nedostatky statistické analýzy dat (především terminologie). Proběhla diskuze k možnostem vedení třídních schůzek na středních školách.