Bakalářská práce pojednává o evaluaci z hlediska interakce mezi učitelem ekonomických předmětů na střední škole a jeho žáky. Práce seznamuje s pojmy souvisejícími s evaluací a interakcí mezi učitelem a jeho žáky. Praktická část se věnuje popisu konkrétního stavu interakce mezi učitelem a žáky, následuje vyhodnocení a doporučení.
Anotace v angličtině
The Bachelor thesis deals with the evaluation in terms of the interaction between economics teacher at a secondary school and its pupils. This thesis introduces the concepts related to the evaluation and the interaction between the teacher and his pupils. The practical part describes the specific situation of the interaction between teacher and students, followed by evaluation and recommendations.
Evaluation, self-evaluation, educational evaluation, teacher, student, relationship, interaction, the questionnaire.
Rozsah průvodní práce
59
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce pojednává o evaluaci z hlediska interakce mezi učitelem ekonomických předmětů na střední škole a jeho žáky. Práce seznamuje s pojmy souvisejícími s evaluací a interakcí mezi učitelem a jeho žáky. Praktická část se věnuje popisu konkrétního stavu interakce mezi učitelem a žáky, následuje vyhodnocení a doporučení.
Anotace v angličtině
The Bachelor thesis deals with the evaluation in terms of the interaction between economics teacher at a secondary school and its pupils. This thesis introduces the concepts related to the evaluation and the interaction between the teacher and his pupils. The practical part describes the specific situation of the interaction between teacher and students, followed by evaluation and recommendations.
Evaluation, self-evaluation, educational evaluation, teacher, student, relationship, interaction, the questionnaire.
Zásady pro vypracování
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti pedagogické evaluace, autoevaluace učitele a kvality výuky z pohledu žáků.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti pedagogické evaluace, autoevaluace učitele a kvality výuky z pohledu žáků.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
JANÍK, Tomáš, Petr KNECHT a Petr NAJVAR. Nástroje pro monitoring a evaluaci kvality výuky a kurikula. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-209-3.
KYRIACOU, Chris. Klíčové dovednosti učitele: cesty k lepšímu vyučování. Vyd. 3. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-434-2.
PRŮCHA, Jan. Pedagogická evaluace. Brno: Masarykova Univerzita, 1996. ISBN 80-210-1333-8.
PRŮCHA, Jan. Učitel: současné poznatky o profesi. Praha: Portál, 2002. ISBN 8071786217.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
JANÍK, Tomáš, Petr KNECHT a Petr NAJVAR. Nástroje pro monitoring a evaluaci kvality výuky a kurikula. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-209-3.
KYRIACOU, Chris. Klíčové dovednosti učitele: cesty k lepšímu vyučování. Vyd. 3. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-434-2.
PRŮCHA, Jan. Pedagogická evaluace. Brno: Masarykova Univerzita, 1996. ISBN 80-210-1333-8.
PRŮCHA, Jan. Učitel: současné poznatky o profesi. Praha: Portál, 2002. ISBN 8071786217.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala svou bakalářskou práci. Dr. Kočvarová jako vedoucí práce ocenila kvalitní práci s analýzou dat při použití dotazníku z portálu Cesta ke kvalitě, který je poměrně náročný. Vytkla dále nedotaženou interpretaci dat. Prof. Chráska jako oponent práce poukázal na zdařilou teoretickou část, upozornil ale na povrchní závěry zjištění a vliv malého výkumného vzorku, kde nelze dobře prokazovat rozdíly, což se odrazilo na hodnocení práce. Studentka dále zodpovědla otázky uvedené v posudcích.