Bakalářská práce se zaměřuje na výchovná pravidla v současné rodině. Zabývá se stanovováním výchovných pravidel, důsledností rodičů v kontrole jejich dodržování a také používáním výchovných prostředků. Věnuje se problematice interakcí vychovatelů a vychovávaných ve spojitosti s výchovnými pravidly. Zabývá se respektováním potřeb dětí a jejich důstojnosti. Neopomíná osobnost vychovatele, jeho postavení jako autority, a také jeho vztah k sobě samému. Věnuje pozornost trestům jako výchovným prostředkům a účinkům trestů. Důležitým aspektem bakalářské práce je výchova k zodpovědnosti.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis focuses on the rules in parental education in the current family. It deals with the setting of such rules, the consistency of parents when monitoring their following among children and the use of punishments in parental education. It concentrates on the interaction between the educators and the raised in relation to the rules set in their education. It deals with the respect for the children's needs and their dignity. Special attention is paid to the educator with respect to their role and personality. It also focuses on punishments and their impact on education. This bachelor's thesis also deals with the need for the children's responsibility in the process of education.
education, rules in education, punishment, consistency, responsibility
Rozsah průvodní práce
69 s. (....... znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zaměřuje na výchovná pravidla v současné rodině. Zabývá se stanovováním výchovných pravidel, důsledností rodičů v kontrole jejich dodržování a také používáním výchovných prostředků. Věnuje se problematice interakcí vychovatelů a vychovávaných ve spojitosti s výchovnými pravidly. Zabývá se respektováním potřeb dětí a jejich důstojnosti. Neopomíná osobnost vychovatele, jeho postavení jako autority, a také jeho vztah k sobě samému. Věnuje pozornost trestům jako výchovným prostředkům a účinkům trestů. Důležitým aspektem bakalářské práce je výchova k zodpovědnosti.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis focuses on the rules in parental education in the current family. It deals with the setting of such rules, the consistency of parents when monitoring their following among children and the use of punishments in parental education. It concentrates on the interaction between the educators and the raised in relation to the rules set in their education. It deals with the respect for the children's needs and their dignity. Special attention is paid to the educator with respect to their role and personality. It also focuses on punishments and their impact on education. This bachelor's thesis also deals with the need for the children's responsibility in the process of education.
education, rules in education, punishment, consistency, responsibility
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti výchovy, výchovných pravidel a problémů současné rodiny.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti výchovy, výchovných pravidel a problémů současné rodiny.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Vyd. 1. Praha: Grada, 2007, 265 s. ISBN 978-80-247-1369-4.
KOPŘIVA, Pavel. Respektovat a být respektován. 3. vyd. Kroměříž: Spirála, 2008, 286 s. ISBN 978-80-904030-0-0.
MATĚJČEK, Zdeněk. Po dobrém, nebo po zlém?. Vyd. 7. Praha: Portál, 2012, 124 s. ISBN 978-80-262-0133-5.
STROUHAL, Martin. Teorie výchovy: k vybraným problémům a perspektivám jedné pedagogické disciplíny. Vyd. 1. Praha: Grada, 2013, 192 s. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-4212-0.
WRÓBEL, Alina. Výchova a manipulace: podstata manipulace, mechanizmy a proces, vynucování a násilí, propaganda. Vyd. 1. Praha: Grada, 2008, 199 s. ISBN 978-80-247-2337-2.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Vyd. 1. Praha: Grada, 2007, 265 s. ISBN 978-80-247-1369-4.
KOPŘIVA, Pavel. Respektovat a být respektován. 3. vyd. Kroměříž: Spirála, 2008, 286 s. ISBN 978-80-904030-0-0.
MATĚJČEK, Zdeněk. Po dobrém, nebo po zlém?. Vyd. 7. Praha: Portál, 2012, 124 s. ISBN 978-80-262-0133-5.
STROUHAL, Martin. Teorie výchovy: k vybraným problémům a perspektivám jedné pedagogické disciplíny. Vyd. 1. Praha: Grada, 2013, 192 s. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-4212-0.
WRÓBEL, Alina. Výchova a manipulace: podstata manipulace, mechanizmy a proces, vynucování a násilí, propaganda. Vyd. 1. Praha: Grada, 2008, 199 s. ISBN 978-80-247-2337-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila téma bakalářské práce, její hlavní cíle a výzkumnou metodologii. Následně prezentovala nejdůležitější výsledky výzkumu. Odpověděla na dotazy uvedené v posudcích. Proběhla diskuse.
dr. Zgarbová upozornila na nevhodně definovaný výzkumný soubor dle metodologické terminologie. Taktéž požádala studenku, aby uvedla, jak postupovala při konstrukci dotazníku. Studentka uvedla, že vycházela z metodologických publikací Gavory a Chrásky. Komise pojednala o teoretickém pozadí konstrukce dotazníku.