Práce je zaměřena na integraci dětí s Aspergerovým syndromem do běžné třídy základní školy a pohled rodičů a pedagogů na tuto integraci. V první části bakalářské práce je kladen důraz na charakteristiku AS, vývoj a výchovu dítěte s diagnózou AS, základní principy úspěšného vzdělávání dětí s AS, faktory, které vzdělávání ovlivňují a integraci dětí s AS do běžné třídy základní školy. Cílem druhé části práce je zjistit, jaký je pohled rodičů a pedagogů k procesu integrace dětí s AS do běžné třídy základní školy a které faktory rodiče a pedagogy ovlivňují při jejich pohledu na integraci těchto dětí.
Anotace v angličtině
This work deals with the integration of children with Asperger´s Syndrome to a primary school class. It also focus on parents and teachers view on this integration The emphasis on the AS characteristics, upbringing and child development with AS diagnosis, the basic principles of successful education of children with AS, the factors that affect the integration of children with AS to a primary school class is given in the first part of the bachelor thesis. What is the view of parents and teachers to the process of integration of children with AS to a primary school class and the factors that influence parents and teachers in their view of the integration of these children were tried to find out in the second part of the thesis.
Klíčová slova
Poruchy autistického spektra, Aspergerův syndrom, výchova a vzdělávání dítěte s Aspergerovým syndromem, integrace, kvantitativní výzkum.
Klíčová slova v angličtině
Autism Spectrum Disorders, Asperger´s Syndrome, upbringing and education of children with Asperger´s Syndrome, integration, quantitative research.
Rozsah průvodní práce
117
Jazyk
CZ
Anotace
Práce je zaměřena na integraci dětí s Aspergerovým syndromem do běžné třídy základní školy a pohled rodičů a pedagogů na tuto integraci. V první části bakalářské práce je kladen důraz na charakteristiku AS, vývoj a výchovu dítěte s diagnózou AS, základní principy úspěšného vzdělávání dětí s AS, faktory, které vzdělávání ovlivňují a integraci dětí s AS do běžné třídy základní školy. Cílem druhé části práce je zjistit, jaký je pohled rodičů a pedagogů k procesu integrace dětí s AS do běžné třídy základní školy a které faktory rodiče a pedagogy ovlivňují při jejich pohledu na integraci těchto dětí.
Anotace v angličtině
This work deals with the integration of children with Asperger´s Syndrome to a primary school class. It also focus on parents and teachers view on this integration The emphasis on the AS characteristics, upbringing and child development with AS diagnosis, the basic principles of successful education of children with AS, the factors that affect the integration of children with AS to a primary school class is given in the first part of the bachelor thesis. What is the view of parents and teachers to the process of integration of children with AS to a primary school class and the factors that influence parents and teachers in their view of the integration of these children were tried to find out in the second part of the thesis.
Klíčová slova
Poruchy autistického spektra, Aspergerův syndrom, výchova a vzdělávání dítěte s Aspergerovým syndromem, integrace, kvantitativní výzkum.
Klíčová slova v angličtině
Autism Spectrum Disorders, Asperger´s Syndrome, upbringing and education of children with Asperger´s Syndrome, integration, quantitative research.
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti poruch autistického spektra, Aspergerova syndromu a integrace žáka.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování, vyhodnocení a interpretace získaných dat.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti poruch autistického spektra, Aspergerova syndromu a integrace žáka.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování, vyhodnocení a interpretace získaných dat.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BOYD, Brenda. Výchova dítěte s Aspergerovým syndromem: 200 nápadů, rad a strategií. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-834-0.
ČADILOVÁ, Věra a Zuzana ŽAMPACHOVÁ. Strukturované učení: vzdělávání dětí s autismem. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-475-5.
GILLBERG,Christopher. Autismus - zdravotní a výchovné aspekty. Vyd. 3. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-498-4.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu. Základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
RICHMAN, Shira. Výchova dětí s autismem: aplikovaná behaviorální analýza. Vyd. 2. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-424-3.
THOROVÁ, Kateřina. Poruchy autistického spektra. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-091-7.
Seznam doporučené literatury
BOYD, Brenda. Výchova dítěte s Aspergerovým syndromem: 200 nápadů, rad a strategií. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-834-0.
ČADILOVÁ, Věra a Zuzana ŽAMPACHOVÁ. Strukturované učení: vzdělávání dětí s autismem. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-475-5.
GILLBERG,Christopher. Autismus - zdravotní a výchovné aspekty. Vyd. 3. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-498-4.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu. Základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
RICHMAN, Shira. Výchova dětí s autismem: aplikovaná behaviorální analýza. Vyd. 2. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-424-3.
THOROVÁ, Kateřina. Poruchy autistického spektra. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-091-7.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila téma své bakalářské práce, její teoretická východiska, metodologii výzkumu a dále studentka shrnula hlavní zjištění. Studentka odpověděla na otázky uvedené v posudcích a také na dotazy komise. Komise positivně hodnotila připravenost studentky na obhajobu.