Bakalářská práce se zabývá osobností sociálního pedagoga a jeho uplatněním v sociálních službách. Je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je zaměřena na charakteristiku sociální pedagogiky jako studijního oboru, v jakém systému věd je postavena a jaké má další trendy a vývoj. Dále je popsán systém sociálních služeb, poskytovatelé sociálních služeb a zajištění kvality sociálních služeb. Teoretickou část uzavírá popis profese sociálního pedagoga. Praktická část bude tvořena kvantitativním výzkumem a to formou dotazníků jak pro studenty, tak pro poskytovatele sociálních služeb ve Zlínském kraji.
Anotace v angličtině
My Bachelor´s Thesis deals with the personality of a social educationalist and his ability to be useful in social services. My Thesis is divided into a theoretical and practical parts. The theoretical part focuses on the characteristics of social pedagogy as a study branch, its position in scientifical system and further trends and development. Description of the profession of a social educationalist creates the end of the theoretical part. The practical part will be made up from the quantitative research by the means of questionnaires either for students or providers of social services in Zlín Region.
Klíčová slova
sociální pedagogika, sociální služby, sociální práce, kompetence, pomáhající profese
Klíčová slova v angličtině
social pedagogy, social services, social work, competence, helping professions
Rozsah průvodní práce
70 s. (90 445 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá osobností sociálního pedagoga a jeho uplatněním v sociálních službách. Je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je zaměřena na charakteristiku sociální pedagogiky jako studijního oboru, v jakém systému věd je postavena a jaké má další trendy a vývoj. Dále je popsán systém sociálních služeb, poskytovatelé sociálních služeb a zajištění kvality sociálních služeb. Teoretickou část uzavírá popis profese sociálního pedagoga. Praktická část bude tvořena kvantitativním výzkumem a to formou dotazníků jak pro studenty, tak pro poskytovatele sociálních služeb ve Zlínském kraji.
Anotace v angličtině
My Bachelor´s Thesis deals with the personality of a social educationalist and his ability to be useful in social services. My Thesis is divided into a theoretical and practical parts. The theoretical part focuses on the characteristics of social pedagogy as a study branch, its position in scientifical system and further trends and development. Description of the profession of a social educationalist creates the end of the theoretical part. The practical part will be made up from the quantitative research by the means of questionnaires either for students or providers of social services in Zlín Region.
Klíčová slova
sociální pedagogika, sociální služby, sociální práce, kompetence, pomáhající profese
Klíčová slova v angličtině
social pedagogy, social services, social work, competence, helping professions
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium literatury.
Vymezení teoretických východisek v oblasti sociální pedagogiky, uplatnění sociálního pedagoga a sociálních služeb.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníků.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Vyvození závěrů na základě výsledků, shrnutí a doporučení praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium literatury.
Vymezení teoretických východisek v oblasti sociální pedagogiky, uplatnění sociálního pedagoga a sociálních služeb.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníků.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Vyvození závěrů na základě výsledků, shrnutí a doporučení praxi.
Seznam doporučené literatury
BAKOŠOVÁ, Zlatica. Sociálna pedagogika ako životná pomoc. Bratislava: Public promotion, 2008. ISBN 978-80-969944-0-3.
ČÁMSKÝ, Pavel, Jan SEMBDNER a Dagmar KRUTILOVÁ. Sociální služby v ČR v teorii a praxi. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-262-0027-7.
KRAUS, Blahoslav. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-383-3.
MATOUŠEK, Oldřich. Sociální služby: legislativa, ekonomika, plánování, hodnocení. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-310-9.
PROCHÁZKA, Miroslav. Sociální pedagogika. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3470-5.
PRŮCHA, Jan, Eliška WALTEROVÁ a Jiří MAREŠ. Pedagogický slovník. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-647-6.
Seznam doporučené literatury
BAKOŠOVÁ, Zlatica. Sociálna pedagogika ako životná pomoc. Bratislava: Public promotion, 2008. ISBN 978-80-969944-0-3.
ČÁMSKÝ, Pavel, Jan SEMBDNER a Dagmar KRUTILOVÁ. Sociální služby v ČR v teorii a praxi. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-262-0027-7.
KRAUS, Blahoslav. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-383-3.
MATOUŠEK, Oldřich. Sociální služby: legislativa, ekonomika, plánování, hodnocení. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-310-9.
PROCHÁZKA, Miroslav. Sociální pedagogika. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3470-5.
PRŮCHA, Jan, Eliška WALTEROVÁ a Jiří MAREŠ. Pedagogický slovník. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-647-6.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila téma bakalářské práce, její hlavní cíle a výzkumnou metodologii. Následně prezentovala nejdůležitější výsledky výzkumu. Odpověděla na dotazy oponenta i vedoucího práce. Proběhla diskuse.