Tato bakalářská práce se zaměřuje na proces výuky na uměleckých školách. Zde je základní filozofií a účelem vývoj osobnosti jedince. V rámci interakce mezi učitelem a studentem je cílem rozvíjení jeho schopností, talentu a kreativního myšlení . Práce objasňuje pohled na postavení zážitkové pedagogiky v současném moderním školství, kde je zážitková pedagogika považována jako jedna z možných alternativ pedagogiky
Annotation in English
This bachelor's thesis focus on the proccess of education at Arts Schools. Basic philosophy and purpose is the evolution of certain individual. Interaction between a teacher and a student is the goal to development of his abilities, talent and creativity. Work clarifies the look on the status of experiential education in the current education system, where the experiential education is considered to be one of many possible alternatives of education.
Tato bakalářská práce se zaměřuje na proces výuky na uměleckých školách. Zde je základní filozofií a účelem vývoj osobnosti jedince. V rámci interakce mezi učitelem a studentem je cílem rozvíjení jeho schopností, talentu a kreativního myšlení . Práce objasňuje pohled na postavení zážitkové pedagogiky v současném moderním školství, kde je zážitková pedagogika považována jako jedna z možných alternativ pedagogiky
Annotation in English
This bachelor's thesis focus on the proccess of education at Arts Schools. Basic philosophy and purpose is the evolution of certain individual. Interaction between a teacher and a student is the goal to development of his abilities, talent and creativity. Work clarifies the look on the status of experiential education in the current education system, where the experiential education is considered to be one of many possible alternatives of education.
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti zážitkové pedagogiky, vývojové psychologie a možností aplikace v praxi.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu metodou dotazníku ve školách realizujících zážitkovou pedagogiku.
Vyvození závěrů na základě výsledků, shrnutí a doporučení pro praxi.
Research Plan
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti zážitkové pedagogiky, vývojové psychologie a možností aplikace v praxi.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu metodou dotazníku ve školách realizujících zážitkovou pedagogiku.
Vyvození závěrů na základě výsledků, shrnutí a doporučení pro praxi.
Recommended resources
HANSEN ČECHOVÁ, Barbara. Nápady pro rozvoj a hodnocení klíčových kompetencí žáků. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-388-8.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
MEŠKOVÁ, Marta. Motivace žáků efektivní komunikací. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0198-4.
PETTY, Geoff. Moderní vyučování. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0367-4.
PRŮCHA, Jan. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-047-X.
VALIŠOVÁ, Alena a Hana KASÍKOVÁ. Pedagogika pro učitele. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3357-9.
Recommended resources
HANSEN ČECHOVÁ, Barbara. Nápady pro rozvoj a hodnocení klíčových kompetencí žáků. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-388-8.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
MEŠKOVÁ, Marta. Motivace žáků efektivní komunikací. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0198-4.
PETTY, Geoff. Moderní vyučování. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0367-4.
PRŮCHA, Jan. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-047-X.
VALIŠOVÁ, Alena a Hana KASÍKOVÁ. Pedagogika pro učitele. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3357-9.
Enclosed appendices
CD
Appendices bound in thesis
-
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Studentka představila téma bakalářské práce, její hlavní cíle a výzkumnou metodologii. Následně prezentovala nejdůležitější výsledky výzkumu. Odpověděla na dotazy uvedené v posudcích. Proběhla diskuse.