Bakalářská práce se zabývá důležitostí rozvoje předmatematických představ. Cílem práce je vytvořit projekt zaměřený na rozvor předmatematických představ a integraci těchto aktivit s matematickými kategoriemi v mateřské škole. V teoretické části je rozpracovaná charakteristika a hlavní rysy integrovaného přístupu vzdělávání, charakteristika předškolního vzdělávání a v poslední kapitole rozpracované kategorie předmatematických představ v MŠ. V praktické části je vypracovaný projekt s názvem Poznáváme jaro, jeho realizace a konečná evaluace z mojí strany i ze strany vedoucí učitelky.
Annotation in English
The bachelor thesis deals with the importance of developing pre-mathematic notions. The aim of the thesis is to create a project aimed at development of pre-mathematic notions and integrate these activities with mathematical categories in kindergarten. In the theoretical part is characteristic of the integrated approach of education, characteristics of pre-school education and in the last chapter developed category pre-mathematic notions in kindergar-ten. In the practical part of the project is developed with called Discovering of Spring, im-plementation and final evaluation on my part and on the part of the head teacher.
An integrated approach, preschool education, pre-mathematic notions
Length of the covering note
65 s.
Language
CZ
Annotation
Bakalářská práce se zabývá důležitostí rozvoje předmatematických představ. Cílem práce je vytvořit projekt zaměřený na rozvor předmatematických představ a integraci těchto aktivit s matematickými kategoriemi v mateřské škole. V teoretické části je rozpracovaná charakteristika a hlavní rysy integrovaného přístupu vzdělávání, charakteristika předškolního vzdělávání a v poslední kapitole rozpracované kategorie předmatematických představ v MŠ. V praktické části je vypracovaný projekt s názvem Poznáváme jaro, jeho realizace a konečná evaluace z mojí strany i ze strany vedoucí učitelky.
Annotation in English
The bachelor thesis deals with the importance of developing pre-mathematic notions. The aim of the thesis is to create a project aimed at development of pre-mathematic notions and integrate these activities with mathematical categories in kindergarten. In the theoretical part is characteristic of the integrated approach of education, characteristics of pre-school education and in the last chapter developed category pre-mathematic notions in kindergar-ten. In the practical part of the project is developed with called Discovering of Spring, im-plementation and final evaluation on my part and on the part of the head teacher.
An integrated approach, preschool education, pre-mathematic notions
Research Plan
Zpracování rešerše na základě klíčových slov tématu (integrovaný přístup, preprimární vzdělávání, preprimární matematické vzdělávání).
Výběr relevantní literatury na zpracování teoretické části práce.
Příprava metodiky empirické části a zpracování vlastní aplikační části.
Realizace kvantitativního typu bakalářské práce s vlastní aplikační formou pomocí projektu.
Zpracování a vyhodnocení výsledků projektu.
Prezentace výsledků projektu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Research Plan
Zpracování rešerše na základě klíčových slov tématu (integrovaný přístup, preprimární vzdělávání, preprimární matematické vzdělávání).
Výběr relevantní literatury na zpracování teoretické části práce.
Příprava metodiky empirické části a zpracování vlastní aplikační části.
Realizace kvantitativního typu bakalářské práce s vlastní aplikační formou pomocí projektu.
Zpracování a vyhodnocení výsledků projektu.
Prezentace výsledků projektu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Recommended resources
DVOŘÁKOVÁ, Markéta. Projektové vyučování v české škole: vývoj, inspirace, současné problémy. Praha: Univerzita Karlove v Praze - Karolinum, 2009. ISBN 987-80-246-1620-9.
HEJNÝ, Milan a František KUŘINA. Dítě, škola a matematika: konstruktivistické přístupy k vyučování. 2., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2009, 232 s. ISBN 978-80-7367-397-0.
KASLOVÁ, Michaela. Předmatematické činnosti v předškolním vzdělávání. Praha: Raabe, 2010, 206 s. ISBN 978-80-86307-96-1.
KUBÍNOVÁ, Marie. Projekty ve vyučování matematice: cesta k tvořivosti a samostatnosti. Praha: Univerzita Karlova v Praze, 2002. ISBN 80-7290-088-9.
PODROUŽEK, Ladislav. Integrovaná výuka na základní škole v teorii a praxi. Plzeň: Fraus, 2002, 92 s. ISBN 80-7238-157-1.
RAKOUŠOVÁ, Alena. Integrace obsahu vyučování: integrované slovní úlohy napříč předměty. Praha: Grada, 2008, 158 s. ISBN 978-80-247-2529-1.
Recommended resources
DVOŘÁKOVÁ, Markéta. Projektové vyučování v české škole: vývoj, inspirace, současné problémy. Praha: Univerzita Karlove v Praze - Karolinum, 2009. ISBN 987-80-246-1620-9.
HEJNÝ, Milan a František KUŘINA. Dítě, škola a matematika: konstruktivistické přístupy k vyučování. 2., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2009, 232 s. ISBN 978-80-7367-397-0.
KASLOVÁ, Michaela. Předmatematické činnosti v předškolním vzdělávání. Praha: Raabe, 2010, 206 s. ISBN 978-80-86307-96-1.
KUBÍNOVÁ, Marie. Projekty ve vyučování matematice: cesta k tvořivosti a samostatnosti. Praha: Univerzita Karlova v Praze, 2002. ISBN 80-7290-088-9.
PODROUŽEK, Ladislav. Integrovaná výuka na základní škole v teorii a praxi. Plzeň: Fraus, 2002, 92 s. ISBN 80-7238-157-1.
RAKOUŠOVÁ, Alena. Integrace obsahu vyučování: integrované slovní úlohy napříč předměty. Praha: Grada, 2008, 158 s. ISBN 978-80-247-2529-1.
Enclosed appendices
CD ROM
Appendices bound in thesis
illustrations, portraits
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Studentka prezentovala svou práci a zodpověděla otázky dané v posudích vedoucího i oponenta práce. Proběhla diskuze k integrovanému přístupu v předškolním vzdělávání a koncepcím zaměřeným na formální vzdělávání. K práci s pojmem integrovaný přístup v práci směřovaly také hlavní výhrady komise.