Bakalářská práce je zaměřená na využití folklorních prvků z irské literatury pro děti ve vzdělávacím programu mateřské školy.
Cílem práce je vypracovat námětové listy pro učitelky v mateřské škole, které jsou odvozeny od folklorních prvků z irské literatury pro děti.
Teoretická část seznamuje čtenáře s irskou literaturou pro děti a jejími folklorními prvky. Vymezuje pojem folklor a obsahuje analýzu dětských knih s prvky irského folkloru.
V praktické části je předložen návrh praktického využití irské literatury pro děti v mateřské škole. Součástí jsou námětové listy vytvořené podle irských folklorních prvků z literatury.
Anotace v angličtině
Bachelor tesis is focused on the use of folklore elemenents of Irish Children´s Literature in the School Curriculum Kindergarten.
The aim of this work is create thematic sheets for teachers in kindergarten based on folklore elements from Irish Children´s Literature.
The theoretical part introduces to readers with Irish Children´s Literature and folklore elements which are contained in it. It defines term of folklore and contains analysis of children´s books with elements of Irish folklore.
In the practical part is created proposal of practical use Irish Literature for children in kindergarten. Thematic sheets created by Irish folklore elements from literature are included.
Klíčová slova
Irská dětská literatura, folklorní prvky, mateřská škola
Bakalářská práce je zaměřená na využití folklorních prvků z irské literatury pro děti ve vzdělávacím programu mateřské školy.
Cílem práce je vypracovat námětové listy pro učitelky v mateřské škole, které jsou odvozeny od folklorních prvků z irské literatury pro děti.
Teoretická část seznamuje čtenáře s irskou literaturou pro děti a jejími folklorními prvky. Vymezuje pojem folklor a obsahuje analýzu dětských knih s prvky irského folkloru.
V praktické části je předložen návrh praktického využití irské literatury pro děti v mateřské škole. Součástí jsou námětové listy vytvořené podle irských folklorních prvků z literatury.
Anotace v angličtině
Bachelor tesis is focused on the use of folklore elemenents of Irish Children´s Literature in the School Curriculum Kindergarten.
The aim of this work is create thematic sheets for teachers in kindergarten based on folklore elements from Irish Children´s Literature.
The theoretical part introduces to readers with Irish Children´s Literature and folklore elements which are contained in it. It defines term of folklore and contains analysis of children´s books with elements of Irish folklore.
In the practical part is created proposal of practical use Irish Literature for children in kindergarten. Thematic sheets created by Irish folklore elements from literature are included.
Klíčová slova
Irská dětská literatura, folklorní prvky, mateřská škola
Zpracování rešerše a studium odborné literatury k tématu folkloru v současné tvorbě irských autorů literatury pro děti.
Volba a prostudování zvolených primárních textů současných autorů.
Provedení analýzy zvolených primárních textů se zaměřením na folklor a legendy.
Tvorba námětových listů pro práci učitelky MŠ.
Vyvození a formulace závěrů analýzy.
Doporučení pro využití současné literatury pro děti v praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury k tématu folkloru v současné tvorbě irských autorů literatury pro děti.
Volba a prostudování zvolených primárních textů současných autorů.
Provedení analýzy zvolených primárních textů se zaměřením na folklor a legendy.
Tvorba námětových listů pro práci učitelky MŠ.
Vyvození a formulace závěrů analýzy.
Doporučení pro využití současné literatury pro děti v praxi.
Seznam doporučené literatury
CARROLL, Yvonne. Great Irish legends for children. Dublin 12: Gill & Macmillan. ISBN: 978-07171-2866-2.
COGHLAN, Valerie and Celia KEENAN. The big guide to Irish children´s books: Morthreorai do leabhair Eireannachadon oige. Dublin: Irish Children's Book Trust, 1996, 159 p. ISBN: 187-2-91701-1.
COGHLAN, Valerie and Celia KEENAN. The big guide to Irish children´s books 2. Dublin: Irish Children's Book Trust, 2000, 159 p. ISBN: 187-2-917011.
Children's Books Ireland. [online]. Elaina O´Neill. Dublin 1. Dostupné z: http://www.childrensbooksireland.ie.
INIS: THE CHILDREN´S BOOKS IRELAND MAGAZINE [online časopis]. Patricia Kannon. Dublin 1: Children´s books Ireland. ISBN: 978-1-872917-87-0. Dostupné z: http://www.inismagazine.ie.
O´SULLIVAN, Keith and Valerie COGHLAN. Irish Children´s Literature and Culture: New Perspectives on Contemporary Writing. New York: Routledge, 2011, 252 p. ISBN: 978-0-415-87789-3.
The looking glass. [online časopis]. Joanne Nolan, Elena Browne. Dublin: Children´s books Ireland. Dostupné z: http://www.tlgmagazine.org.
Seznam doporučené literatury
CARROLL, Yvonne. Great Irish legends for children. Dublin 12: Gill & Macmillan. ISBN: 978-07171-2866-2.
COGHLAN, Valerie and Celia KEENAN. The big guide to Irish children´s books: Morthreorai do leabhair Eireannachadon oige. Dublin: Irish Children's Book Trust, 1996, 159 p. ISBN: 187-2-91701-1.
COGHLAN, Valerie and Celia KEENAN. The big guide to Irish children´s books 2. Dublin: Irish Children's Book Trust, 2000, 159 p. ISBN: 187-2-917011.
Children's Books Ireland. [online]. Elaina O´Neill. Dublin 1. Dostupné z: http://www.childrensbooksireland.ie.
INIS: THE CHILDREN´S BOOKS IRELAND MAGAZINE [online časopis]. Patricia Kannon. Dublin 1: Children´s books Ireland. ISBN: 978-1-872917-87-0. Dostupné z: http://www.inismagazine.ie.
O´SULLIVAN, Keith and Valerie COGHLAN. Irish Children´s Literature and Culture: New Perspectives on Contemporary Writing. New York: Routledge, 2011, 252 p. ISBN: 978-0-415-87789-3.
The looking glass. [online časopis]. Joanne Nolan, Elena Browne. Dublin: Children´s books Ireland. Dostupné z: http://www.tlgmagazine.org.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala svou práci a zodpověděla otázky dané v posudcích. Doc. Wiegerová shrnula hodnocení práce - zajímavé a netradiční téma, avšak didaktická nepropracovanost a nedostatečná spolupráce se školitelem. Proč jste si pro srovnání vybrala irský a valašský folklor? (dr. Unger) Studentka odůvodnila svou volbu.