Bakalářská práce pojednává o projevech nespolupracujícího chování z pohledu žáků 3. tříd základní školy (dále jen ZŠ). Její teoretická část je zaměřena na projevy nespolupracujícího chování dítěte a možné příčiny takového chování. Vývoj jedince mladšího školního věku je nedílnou součástí tématu této práce. Nastíníme si možné příčiny nespolupracujícího chování a uvedeme možnosti nápravy formou motivace dětí. Praktická část se zabývá analýzou výzkumu zaměřeného na projev nespolupracujícího chování dítěte pro děti nižšího stupně. Výsledky výzkumu jsou zaměřeny na projevy nespolupracujícího chování z pohledu dětí 3. tříd.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with shows of an uncooperative behavior based on observations of students of third grade of elementary school. The theoretical part of work is focused shows of uncooperative behavior of child and possible causes. Inseparable part of this work is development of younger school age individual. The thesis drafts possible causes of uncooperative behavior and presents options of remedy through motivation. Practical part deals with research focused on uncooperative behavior of younger school age individual. Result of research are focused on uncooperative behavior based on third grade student´s observations.
Klíčová slova
nespolupracující chování (rušivé, nerušivé), osobnost dítěte, motivace, well - being
Klíčová slova v angličtině
: Uncooperative behavior (intrusive, non-intrusive), Childs personality, Motivation, Well - being
Rozsah průvodní práce
66 s. ( 87 559)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce pojednává o projevech nespolupracujícího chování z pohledu žáků 3. tříd základní školy (dále jen ZŠ). Její teoretická část je zaměřena na projevy nespolupracujícího chování dítěte a možné příčiny takového chování. Vývoj jedince mladšího školního věku je nedílnou součástí tématu této práce. Nastíníme si možné příčiny nespolupracujícího chování a uvedeme možnosti nápravy formou motivace dětí. Praktická část se zabývá analýzou výzkumu zaměřeného na projev nespolupracujícího chování dítěte pro děti nižšího stupně. Výsledky výzkumu jsou zaměřeny na projevy nespolupracujícího chování z pohledu dětí 3. tříd.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with shows of an uncooperative behavior based on observations of students of third grade of elementary school. The theoretical part of work is focused shows of uncooperative behavior of child and possible causes. Inseparable part of this work is development of younger school age individual. The thesis drafts possible causes of uncooperative behavior and presents options of remedy through motivation. Practical part deals with research focused on uncooperative behavior of younger school age individual. Result of research are focused on uncooperative behavior based on third grade student´s observations.
Klíčová slova
nespolupracující chování (rušivé, nerušivé), osobnost dítěte, motivace, well - being
Klíčová slova v angličtině
: Uncooperative behavior (intrusive, non-intrusive), Childs personality, Motivation, Well - being
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti kognitivního, emočního a sociálního vývoje dětí mladšího školního věku a z oblasti problémového chování žáků prvního stupně ZŠ.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti kognitivního, emočního a sociálního vývoje dětí mladšího školního věku a z oblasti problémového chování žáků prvního stupně ZŠ.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
CANGELOSI, James S. Strategie řízení třídy: jak získat a udržet spolupráci žáků při výuce. Praha: Portál, 1994. Pedagogická praxe. ISBN 8071780146.
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, Edice pedagogické literatury. ISBN 80-859-3179-6.
JUCOVIČOVÁ, Drahomíra a Hana ŽÁČKOVÁ. Neklidné a nesoustředěné dítě ve škole a v rodině. Praha: Grada, 2010, Pedagogika. ISBN 978-802-4726-977.
NAVRÁTIL, Stanislav a Jan MATTIOLI. Problémové chování dětí a mládeže: [jak mu předcházet, jak ho eliminovat]. Praha: Grada, 2011, Pedagogika. ISBN 978-802-4736-723.
ONDRÁČEK, Petr. Františku, přestaň konečně zlobit, nebo...informace a podněty pro pedagogickou práci s žáky, kteří se chovají při výuce rušivě. Praha: ISV, 2003, Pedagogika. ISBN 80-866-4218-6.
KOPŘIVA, Pavel. Respektovat a být respektován. Kroměříž. ISBN 80-901-8737-4.
Seznam doporučené literatury
CANGELOSI, James S. Strategie řízení třídy: jak získat a udržet spolupráci žáků při výuce. Praha: Portál, 1994. Pedagogická praxe. ISBN 8071780146.
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, Edice pedagogické literatury. ISBN 80-859-3179-6.
JUCOVIČOVÁ, Drahomíra a Hana ŽÁČKOVÁ. Neklidné a nesoustředěné dítě ve škole a v rodině. Praha: Grada, 2010, Pedagogika. ISBN 978-802-4726-977.
NAVRÁTIL, Stanislav a Jan MATTIOLI. Problémové chování dětí a mládeže: [jak mu předcházet, jak ho eliminovat]. Praha: Grada, 2011, Pedagogika. ISBN 978-802-4736-723.
ONDRÁČEK, Petr. Františku, přestaň konečně zlobit, nebo...informace a podněty pro pedagogickou práci s žáky, kteří se chovají při výuce rušivě. Praha: ISV, 2003, Pedagogika. ISBN 80-866-4218-6.
KOPŘIVA, Pavel. Respektovat a být respektován. Kroměříž. ISBN 80-901-8737-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala design výzkumného šetření a konkrétní výstupy výzkumu. Zkušební komise poukázala na nesmysluplnost některých výzkumných otázek. Zkušební komise diskutovala nad metodologickou správností praktické části bakalářské práce a nad její smysluplností.