Bakalářská práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část pojednává o sociálních aspektech vztahu rodič a mateřská škola. Zahrnuje teoretické vysvětlení mnou zvolených sociálních aspektů, jako je spolupráce, komunikace, mimoškolní aktivity a sociálně patologické jevy v mateřské škole.
Praktická část má za cíl zjistit odlišnost sociálních aspektů vztahu "rodič a mateřská škola" v porovnání vesnice a města. K zjištění tohoto výzkumného cíle byl zvolen kvantitativní výzkum, který je v této části práce popsán. Průzkum byl proveden pomocí dotazníkového šetření, jehož výsledky jsou na konci práce interpretovány.
Anotace v angličtině
The bachelor's work is divided into two parts theoretical and practical. Theoretical part describes at great length social aspect of relationship parent and kindergarten. It contains theoretical explanation selected social aspects for example cooperation, communication, extracurricular activity and socially pathological effects in kindergarten.
Practical part describes differences among social aspects of relationship parent and kin-dergarten, compared villages with cities. The finding of this research objective was elected quantitative study, which is described in this section. The poll was conducted through a questionnaire survey, the results of which are interpreted at the end of work.
Bakalářská práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část pojednává o sociálních aspektech vztahu rodič a mateřská škola. Zahrnuje teoretické vysvětlení mnou zvolených sociálních aspektů, jako je spolupráce, komunikace, mimoškolní aktivity a sociálně patologické jevy v mateřské škole.
Praktická část má za cíl zjistit odlišnost sociálních aspektů vztahu "rodič a mateřská škola" v porovnání vesnice a města. K zjištění tohoto výzkumného cíle byl zvolen kvantitativní výzkum, který je v této části práce popsán. Průzkum byl proveden pomocí dotazníkového šetření, jehož výsledky jsou na konci práce interpretovány.
Anotace v angličtině
The bachelor's work is divided into two parts theoretical and practical. Theoretical part describes at great length social aspect of relationship parent and kindergarten. It contains theoretical explanation selected social aspects for example cooperation, communication, extracurricular activity and socially pathological effects in kindergarten.
Practical part describes differences among social aspects of relationship parent and kin-dergarten, compared villages with cities. The finding of this research objective was elected quantitative study, which is described in this section. The poll was conducted through a questionnaire survey, the results of which are interpreted at the end of work.
Zpracování rešerše a studium odborné literatury k tématu bakalářské práce.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti Sociální aspekty vztahu "rodič a mateřská škola" - porovnání vesnice a města (rozdílnost podmínek, způsoby komunikace, spolupráce, prevence patologických jevů).
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury k tématu bakalářské práce.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti Sociální aspekty vztahu "rodič a mateřská škola" - porovnání vesnice a města (rozdílnost podmínek, způsoby komunikace, spolupráce, prevence patologických jevů).
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ČAPEK, Robert. Třídní klima a školní klima. Praha: Grada, 2010, s. 160-165. ISBN 978-80-247-2742-4.
KOLLÁRIKOVÁ, Zuzana a Branislav PUPALA, (eds.). Předškolní a primární pedagogika? Predškolská a elementárna pedagogika. Praha: Portál, 2001, s. 133-134. ISBN 80-7178-585-7.
LAŽOVÁ, Ladislava. Mateřská škola komunikuje s rodiči: výměna informací, řešení problémů. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0378-0.
MAJERČÍKOVÁ, Jana. Rodina a jej dôvera k škole. Pedagogika.sk [online]. 2011, roč. 2, č. 1, s. 9-27 [cit. 2013-10-01]. ISSN 1338-0982. Dostupné z: http://www.casopispedagogika.sk/studie/rodina-a-jej-dovera-k-skole-jana-majercikova.html.
POL, Milan a Milada RABUŠICOVÁ. Rozvoj vztahu školy a rodiny: několik zahraničních inspirací [online]. Sborník prací FF BU. U, Řada pedagogická. 1997, roč. 46, č. U2, s. 5-34. [cit. 2013-10-01]. ISSN 1211-6971. Dostupné z: http://digilib.phil.muni.cz/handle/11222.digilib/104627.
RABUŠICOVÁ, Milada a Vlastimil ČIHÁČEK. Možnosti vzájemné spolupráce školy a rodiny [online]. Sborník prací FF BU. U, Řada pedagogická. 2002, roč. 50, č. U7, s. 77-91. [cit. 2013-10-01]. ISSN 1211-6971. Dostupné z: http://digilib.phil.muni.cz/handle/11222.digilib/104696.
Seznam doporučené literatury
ČAPEK, Robert. Třídní klima a školní klima. Praha: Grada, 2010, s. 160-165. ISBN 978-80-247-2742-4.
KOLLÁRIKOVÁ, Zuzana a Branislav PUPALA, (eds.). Předškolní a primární pedagogika? Predškolská a elementárna pedagogika. Praha: Portál, 2001, s. 133-134. ISBN 80-7178-585-7.
LAŽOVÁ, Ladislava. Mateřská škola komunikuje s rodiči: výměna informací, řešení problémů. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0378-0.
MAJERČÍKOVÁ, Jana. Rodina a jej dôvera k škole. Pedagogika.sk [online]. 2011, roč. 2, č. 1, s. 9-27 [cit. 2013-10-01]. ISSN 1338-0982. Dostupné z: http://www.casopispedagogika.sk/studie/rodina-a-jej-dovera-k-skole-jana-majercikova.html.
POL, Milan a Milada RABUŠICOVÁ. Rozvoj vztahu školy a rodiny: několik zahraničních inspirací [online]. Sborník prací FF BU. U, Řada pedagogická. 1997, roč. 46, č. U2, s. 5-34. [cit. 2013-10-01]. ISSN 1211-6971. Dostupné z: http://digilib.phil.muni.cz/handle/11222.digilib/104627.
RABUŠICOVÁ, Milada a Vlastimil ČIHÁČEK. Možnosti vzájemné spolupráce školy a rodiny [online]. Sborník prací FF BU. U, Řada pedagogická. 2002, roč. 50, č. U7, s. 77-91. [cit. 2013-10-01]. ISSN 1211-6971. Dostupné z: http://digilib.phil.muni.cz/handle/11222.digilib/104696.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala vhodně svou práci. Vedoucí i oponent shrnuli hlavní body hodnocení práce. Prof. Ondrejkovič vyzdvihl celkový přístup autorky k práci a úroveň statistického zpracování dat. Dále studentka zodpověděla všechny otázky uvedené v posudcích. Pokud byste chtěla v tématu pokračovat, jak byste výzkum volila? (prof. Ondrejkovič) Studentka odpověděla.