Bakalářské práce se zabývá sebevědomím žáků na základních školách. V teoretické části se zaměřuje na poznatky, které se k tomuto tématu vztahují a jsou získány prostudováním odborné literatury. Bakalářská práce vysvětluje pojem sebevědomí, jak se utváří a jak se zjišťuje jeho míra. Zabývá se také vnitřními a vnějšími vlivy, které na toto sebevědomí žáka působí. Na tyto vlivy navazují metody, které slouží k posílení žákova sebevědomí. Praktická část se zabývá kvantitativní formou výzkumu a vychází z dotazníkového šetření, zkoumající, který z vlivů působí na posilování sebevědomí žáka.
Anotace v angličtině
Bachelor´s thesis deals with the self-confidence of pupils at primary school. In the theoret-ical part the essay is focused on knowledge, that are close to this topic and are receiving from study of specialized literature. Bachelor´s thesis explains the concept of self-confidence, how it's being formed and how its rate can be figured out. It also describes the internal and external factors that affect the self-esteem of a pupil. These effects follow methods which are used to make pupil´s self-confidence stronger. The practical part resulting from questionnaire deals with quantitative form of the research. The survey is investi-gating which of influences act on the self-confidence of a pupil.
Klíčová slova
sebedůvěra, sebehodnocení, sebevědomí, utváření sebevědomí, vlivy působící na sebevědomí, zdravé sebevědomí
Bakalářské práce se zabývá sebevědomím žáků na základních školách. V teoretické části se zaměřuje na poznatky, které se k tomuto tématu vztahují a jsou získány prostudováním odborné literatury. Bakalářská práce vysvětluje pojem sebevědomí, jak se utváří a jak se zjišťuje jeho míra. Zabývá se také vnitřními a vnějšími vlivy, které na toto sebevědomí žáka působí. Na tyto vlivy navazují metody, které slouží k posílení žákova sebevědomí. Praktická část se zabývá kvantitativní formou výzkumu a vychází z dotazníkového šetření, zkoumající, který z vlivů působí na posilování sebevědomí žáka.
Anotace v angličtině
Bachelor´s thesis deals with the self-confidence of pupils at primary school. In the theoret-ical part the essay is focused on knowledge, that are close to this topic and are receiving from study of specialized literature. Bachelor´s thesis explains the concept of self-confidence, how it's being formed and how its rate can be figured out. It also describes the internal and external factors that affect the self-esteem of a pupil. These effects follow methods which are used to make pupil´s self-confidence stronger. The practical part resulting from questionnaire deals with quantitative form of the research. The survey is investi-gating which of influences act on the self-confidence of a pupil.
Klíčová slova
sebedůvěra, sebehodnocení, sebevědomí, utváření sebevědomí, vlivy působící na sebevědomí, zdravé sebevědomí
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek týkajících se období školního věku, sebevědomí, vlivů působících na sebevědomí žáka a metody k rozvíjení sebevědomí.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek týkajících se období školního věku, sebevědomí, vlivů působících na sebevědomí žáka a metody k rozvíjení sebevědomí.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
HARTL, Pavel a Helena HARTLOVÁ. Velký psychologický slovník. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-686-5.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
LAUSTER, Peter. Sebevědomí: Jak získat sebejistotu a neztratit cit. Praha: Knižní klub, 1993. ISBN 80-85634-22-8.
MATHIEU, Héléne. Zvyšte si své sebevědomí. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-2238-2.
SEDLÁČKOVÁ, Daniela. Rozvoj zdravého sebevědomí žáka. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2685-4.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie I. Praha: Karolinum, 2005. ISBN 80-246-0956-8.
Seznam doporučené literatury
HARTL, Pavel a Helena HARTLOVÁ. Velký psychologický slovník. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-686-5.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
LAUSTER, Peter. Sebevědomí: Jak získat sebejistotu a neztratit cit. Praha: Knižní klub, 1993. ISBN 80-85634-22-8.
MATHIEU, Héléne. Zvyšte si své sebevědomí. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-2238-2.
SEDLÁČKOVÁ, Daniela. Rozvoj zdravého sebevědomí žáka. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2685-4.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie I. Praha: Karolinum, 2005. ISBN 80-246-0956-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka uvedla základní pojmy, které použila v bakalářské práci. Dále představila design výzkumu a konkrétní výstupy výzkumného šetření.