Bakalářská práce se zabývá komparací vybraných faktorů univerzity třetího věku ve Zlínském kraji s ostatními univerzitami v krajích České republiky. Práce je zaměřena pře-devším na obory, zájem o studium a pohlaví studujících. Teoretická část popisuje kompara-tivní analýzu, dále možnosti aktivního stárnutí, vzdělání seniorů a historii vzdělávání seni-orů. Závěr teoretické části se věnuje univerzitám třetího věku a motivací ke studiu. Na teo-retickou část navazuje část praktická. Zde se formou komparativní analýzy zkoumá, jaká specifika vykazují studenti univerzity třetího věku ve Zlínském kraji ve srovnání s ostatními kraji v České republice.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis is dealing with chosen factors of the university of third agein Zlín region in compare with other universities in the regions of the Czech Republic. Thesis is focused on the subjects, interest of study and gender. Theoretical part describes comparati-ve analysis, possible of active aging, education of retired people and history. Conlusion of the theoretical part is dedicated the universities of third age and motivation to study. The theoretical part is followed by practical part. Comparative analysis analyzes what specifics the students of third age have in Zlín region in compare with other regions in the Czech republic.
Bakalářská práce se zabývá komparací vybraných faktorů univerzity třetího věku ve Zlínském kraji s ostatními univerzitami v krajích České republiky. Práce je zaměřena pře-devším na obory, zájem o studium a pohlaví studujících. Teoretická část popisuje kompara-tivní analýzu, dále možnosti aktivního stárnutí, vzdělání seniorů a historii vzdělávání seni-orů. Závěr teoretické části se věnuje univerzitám třetího věku a motivací ke studiu. Na teo-retickou část navazuje část praktická. Zde se formou komparativní analýzy zkoumá, jaká specifika vykazují studenti univerzity třetího věku ve Zlínském kraji ve srovnání s ostatními kraji v České republice.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis is dealing with chosen factors of the university of third agein Zlín region in compare with other universities in the regions of the Czech Republic. Thesis is focused on the subjects, interest of study and gender. Theoretical part describes comparati-ve analysis, possible of active aging, education of retired people and history. Conlusion of the theoretical part is dedicated the universities of third age and motivation to study. The theoretical part is followed by practical part. Comparative analysis analyzes what specifics the students of third age have in Zlín region in compare with other regions in the Czech republic.
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických hledisek z oblasti vzdělávání seniorů a univerzit třetího věku.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního výzkumu v oblasti vzdělání seniorů metodou komparativní analýzy.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických hledisek z oblasti vzdělávání seniorů a univerzit třetího věku.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního výzkumu v oblasti vzdělání seniorů metodou komparativní analýzy.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
NOVÁK, Miroslav. Úvod do studia politiky. Praha: Slon, 2011. ISBN 978-807419-052-0.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-485-4.
BARTÁK, Jan. Profesní vzdělávání dospělých. Praha: Univerzita Jana Ámose Komenského Praha, 2007. ISBN 978-80-86723-34-1.
BOČKOVÁ, L., Š. HASTRMANOVÁ a E. HAVRDOVÁ. 50+Aktivně: Fakta, inspirace a rady do druhé poloviny života. Praha: Amos, 2011. ISBN 978-80-904453-2-4.
DANEK, Ján. Výchova jako súčasť života teória a prax. Trnava: Michal Vaško-Vydavateľstvo, 2007. ISBN 978-80-89220-72-4.
MUŽÍK, Jaroslav. Didaktika vzdělávání dospělých. Plzeň: Fraus, 2005. ISBN 80-7238-220-9.
Seznam doporučené literatury
NOVÁK, Miroslav. Úvod do studia politiky. Praha: Slon, 2011. ISBN 978-807419-052-0.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-485-4.
BARTÁK, Jan. Profesní vzdělávání dospělých. Praha: Univerzita Jana Ámose Komenského Praha, 2007. ISBN 978-80-86723-34-1.
BOČKOVÁ, L., Š. HASTRMANOVÁ a E. HAVRDOVÁ. 50+Aktivně: Fakta, inspirace a rady do druhé poloviny života. Praha: Amos, 2011. ISBN 978-80-904453-2-4.
DANEK, Ján. Výchova jako súčasť života teória a prax. Trnava: Michal Vaško-Vydavateľstvo, 2007. ISBN 978-80-89220-72-4.
MUŽÍK, Jaroslav. Didaktika vzdělávání dospělých. Plzeň: Fraus, 2005. ISBN 80-7238-220-9.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
mapy, grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila téma bakalářské práce, její hlavní cíle a výzkumnou metodologii. Následně prezentovala nejdůležitější výsledky výzkumu.
dr. Andrysová požádala studentku o prezentaci dotazníku, který využila pro bakalářskou práci. Studentka si k obhajobě nepřinesla dotazníky, dotazník není ani uveden v bakalářské práci.
dr. Andrysová požádala studentku, aby komisi sdělila, jakým způsobem komparovala data ve vlastním výzkumu. Studentka nedokázala uvést z jakých dat vycházela pro komparativní analýzu, formulovat metodologii svého výzkumu.
dr. Andrysová uvedla, že se jedná o anketní šetření nikoli pedagogický výzkum. Taktéž upozornila studentku, že zaměňuje pojmy komparativní analýza a komparativní pedagogika v bakalářské práci.
Komise rozhodla, že práce nesplňuje požadavky kladené na tento typ prací a hodnotí ji nedostatečně. Studentka práci přepracuje. Komise rozhodla v poměru 3:0.