Bakalářská práce z oblasti andragogiky se zabývá v teoretické části aspekty vývoje a proměn dospělé osobnosti s důrazem na stáří. V praktické části jsou pomocí dotazníkového výzkumu ověřována východiska plynoucí z teorií uvedených v práci. Cílem je zjistit, které aspekty ovlivňují edukaci seniorů.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis from the andragogy field. The thesis in its theoretical part is focusing on aspects of development and on changes in adults' personality with emphasis on elderly age. In its practical part the theoretical conclusions are tested with the use of questionnaire. The aim of the thesis is to find out the aspects which influence senior' education.
Bakalářská práce z oblasti andragogiky se zabývá v teoretické části aspekty vývoje a proměn dospělé osobnosti s důrazem na stáří. V praktické části jsou pomocí dotazníkového výzkumu ověřována východiska plynoucí z teorií uvedených v práci. Cílem je zjistit, které aspekty ovlivňují edukaci seniorů.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis from the andragogy field. The thesis in its theoretical part is focusing on aspects of development and on changes in adults' personality with emphasis on elderly age. In its practical part the theoretical conclusions are tested with the use of questionnaire. The aim of the thesis is to find out the aspects which influence senior' education.
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti andragogiky, vývojové psychologie a vývoje osobnosti.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně interpretace.
Vyvození výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti andragogiky, vývojové psychologie a vývoje osobnosti.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně interpretace.
Vyvození výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BRADBERRY, Travis a Jean GREAVES. Emoční inteligence v praxi: všechno, co potřebujete vědět o úspěšném životě, vztazích a kariéře. Praha: Columbus, 2007. ISBN 978-80-7249-220-6.
KRÁLOVÁ, Jaroslava. Speciální techniky sociální práce. Brno: Ústav psychologického poradenství a diagnostiky Brno, 2002. ISBN 80-86568-16-4.
PALÁN, Zdeněk. Základy andragogiky. Praha: Vysoká škola J. A. Komenského, 2003.
PAULÍK, Karel. Kapitoly z biodromálního poradenství. Ostrava: Ostravská univerzita, 1994. ISBN 80-704-2418-4.
PLAMÍNEK, Jiří. Vzdělávání, dospělých. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3235-0.
TOMÁNEK, Pavol. Základy andragogiky a rodinnej výchovy pre sociálnych pracovníkov. Brno: Tribun EU, 2013. ISBN 978-80-263-0301-5.
DUCCIO, Demetrio. Zabawa na tle zycia. Kraków: Drukarnia, 1999. ISBN 83-880-3027-2.
Seznam doporučené literatury
BRADBERRY, Travis a Jean GREAVES. Emoční inteligence v praxi: všechno, co potřebujete vědět o úspěšném životě, vztazích a kariéře. Praha: Columbus, 2007. ISBN 978-80-7249-220-6.
KRÁLOVÁ, Jaroslava. Speciální techniky sociální práce. Brno: Ústav psychologického poradenství a diagnostiky Brno, 2002. ISBN 80-86568-16-4.
PALÁN, Zdeněk. Základy andragogiky. Praha: Vysoká škola J. A. Komenského, 2003.
PAULÍK, Karel. Kapitoly z biodromálního poradenství. Ostrava: Ostravská univerzita, 1994. ISBN 80-704-2418-4.
PLAMÍNEK, Jiří. Vzdělávání, dospělých. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3235-0.
TOMÁNEK, Pavol. Základy andragogiky a rodinnej výchovy pre sociálnych pracovníkov. Brno: Tribun EU, 2013. ISBN 978-80-263-0301-5.
DUCCIO, Demetrio. Zabawa na tle zycia. Kraków: Drukarnia, 1999. ISBN 83-880-3027-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila téma bakalářské práce, její hlavní cíle a výzkumnou metodologii. Následně prezentovala nejdůležitější výsledky výzkumného šetření. Studentka odpověděla na dotazy oponenta i vedoucího práce. Proběhla diskuse.
dr. Kitliňská upozornila na nedostatky v teoretické části práce (obsahová náplň práce) i praktické části (opakující se podkalitoly, nekomplementárnost výzkumných cílů a výzkumných otázek, absence ověřování hypotéz a diskuse závěrů práce). Upozornila na etiku výzkumu.