Tato bakalářská práce se věnuje analýze a identifikaci vzdělávacích potřeb ve společnosti Wüstenrot. V teoretické části je pojednáváno o obecných pojmech z oblasti řízení lidských zdrojů, strategii a cílech společnosti, které je nutné využívat k systematickému plánování firemního vzdělávání. Podrobněji se práce zabývá analýzou vzdělávacích potřeb. Praktická část je zaměřena na terénní výzkum, na vyhodnocení dotazníků, a popis zjištěných skutečností u pracovníků společnosti Wüstenrot.
Anotace v angličtině
This thesis is devoted to the analysis and identification of training needs in Wüstenrot. The theoretical part of the analysis deals with the general concepts of human resource ma-nagement, strategy and objectives of the company, which must be used for systematic planning of corporate training. The thesis analyzes training needs. The practical part is fo-cused on field research, evaluation questionnaires, and the description of observed facts in workers in Wüstenrot.
Klíčová slova
vzdělávání, řízení, systematické vzdělávání, rozvoj lidí, strategický přístup ve vzdělávání, cyklus firemního vzdělávání, identifikace vzdělávacích potřeb
Klíčová slova v angličtině
education, management, systematic training, people development, strategic approach to education, corporate training cycle, identification of training needs
Rozsah průvodní práce
53 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se věnuje analýze a identifikaci vzdělávacích potřeb ve společnosti Wüstenrot. V teoretické části je pojednáváno o obecných pojmech z oblasti řízení lidských zdrojů, strategii a cílech společnosti, které je nutné využívat k systematickému plánování firemního vzdělávání. Podrobněji se práce zabývá analýzou vzdělávacích potřeb. Praktická část je zaměřena na terénní výzkum, na vyhodnocení dotazníků, a popis zjištěných skutečností u pracovníků společnosti Wüstenrot.
Anotace v angličtině
This thesis is devoted to the analysis and identification of training needs in Wüstenrot. The theoretical part of the analysis deals with the general concepts of human resource ma-nagement, strategy and objectives of the company, which must be used for systematic planning of corporate training. The thesis analyzes training needs. The practical part is fo-cused on field research, evaluation questionnaires, and the description of observed facts in workers in Wüstenrot.
Klíčová slova
vzdělávání, řízení, systematické vzdělávání, rozvoj lidí, strategický přístup ve vzdělávání, cyklus firemního vzdělávání, identifikace vzdělávacích potřeb
Klíčová slova v angličtině
education, management, systematic training, people development, strategic approach to education, corporate training cycle, identification of training needs
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury z oblasti vzdělávání.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti vzdělávání, pojišťovnictví a bankovnictví.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace smíšeného výzkumu formou dotazníku a rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury z oblasti vzdělávání.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti vzdělávání, pojišťovnictví a bankovnictví.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace smíšeného výzkumu formou dotazníku a rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BĚLOHLÁVEK, František, Oldřich ŠULEŘ a Pavol KOŠŤAN. Management. 1. vyd. Olomouc: Rubico, 2001, 642 s. ISBN 80-85839-45-8.
BARTÁK, Jan. Řídit nebo vést. 1. vyd. Praha: Alfa Nakladatelství, 2010, 127 s. ISBN 978-80-87197-34-9.
CIMBÁLNÍKOVÁ, Lenka. Strategický rozvoj lidských zdrojů: co je důležité v současné společnosti znalostí: rozvoj lidských zdrojů, nebo jejich řízení?. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2013, 134 s. ISBN 978-80-244-3288-5.
HRONÍK, František. Rozvoj a vzdělávání pracovníků. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 233 s. ISBN 978-80-247-1457-8.
MUŽÍK, Jaroslav. Řízení vzdělávacího procesu: andragogická didaktika. 1. vyd. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2011, 323 s. ISBN 978-80-7357-581-6.
Seznam doporučené literatury
BĚLOHLÁVEK, František, Oldřich ŠULEŘ a Pavol KOŠŤAN. Management. 1. vyd. Olomouc: Rubico, 2001, 642 s. ISBN 80-85839-45-8.
BARTÁK, Jan. Řídit nebo vést. 1. vyd. Praha: Alfa Nakladatelství, 2010, 127 s. ISBN 978-80-87197-34-9.
CIMBÁLNÍKOVÁ, Lenka. Strategický rozvoj lidských zdrojů: co je důležité v současné společnosti znalostí: rozvoj lidských zdrojů, nebo jejich řízení?. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2013, 134 s. ISBN 978-80-244-3288-5.
HRONÍK, František. Rozvoj a vzdělávání pracovníků. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 233 s. ISBN 978-80-247-1457-8.
MUŽÍK, Jaroslav. Řízení vzdělávacího procesu: andragogická didaktika. 1. vyd. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2011, 323 s. ISBN 978-80-7357-581-6.
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila téma bakalářské práce, její hlavní cíle a výzkumnou metodologii. Následně prezentovala nejdůležitější výsledky výzkumného šetření. Studentka odpověděla na dotazy oponenta i vedoucího práce. Proběhla diskuse.
dr. Kitliňská požádala studentku o konkretizaci výběru výzkumného vzorku dle metodologické terminologie. Studentka nedokázala odpovědět.
dr. Kitliňská upozornila na limity výzkumu.
Mgr. Šalenová upozornila na nedostatečnou práci s odbornými zdroji.