Tématem bakalářské práce je organizační kultura, její vztah k profesnímu vzdělávání a řízení lidských zdrojů. Zaměříme se na vymezení teoretických pojmů a způsobů, jakými se tyto oblasti navzájem prolínají a ovlivňují. Přiblížíme některé z možností typologického členění organizační kultury. Dále seznámíme se zkoumanou organizací Městským úřadem Luhačovice a s jeho praxí v oblasti vzdělávání zaměstnanců. Praktická část je zaměřena na určení typu organizační kultury zkoumané organizace, zjišťování míry identifikace jejích členů s organizační kulturou a na rozdíly v pohledu zaměstnanců mužů a žen na tuto organizační kulturu. Nastíníme možnosti využití zjištěných výsledků typologického určení organizační kultury pro aplikaci v oblasti profesního vzdělávání.
Anotace v angličtině
The theme of the bachelor thesis is the corporate culture and its relationship to career education and human resource management. We will focus on the definition of theoretical concepts and the ways in which these areas are mingled and influenced each other. We will introduce some possibilities of corporate culture typology. Next, we will introduce the surveyed organization Municipality Luhačovice and its experience in the area of employee education. The practical part is aimed at determining the type of corporate culture of surveyed organization, the identification of its members with the corporate culture and the differences in the view of employees men and women in the corporate culture. We will propose the possibilities of utilizing of the determined results of typological determination of corporate culture for using in the career education area.
Klíčová slova
Organizační kultura, andragogika, profesní vzdělávání, řízení lidských zdrojů, identifikace zaměstnanců
Klíčová slova v angličtině
Corporate culture, andragogy, career education, human resources management, employees identification
Rozsah průvodní práce
57 s. (87 409 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem bakalářské práce je organizační kultura, její vztah k profesnímu vzdělávání a řízení lidských zdrojů. Zaměříme se na vymezení teoretických pojmů a způsobů, jakými se tyto oblasti navzájem prolínají a ovlivňují. Přiblížíme některé z možností typologického členění organizační kultury. Dále seznámíme se zkoumanou organizací Městským úřadem Luhačovice a s jeho praxí v oblasti vzdělávání zaměstnanců. Praktická část je zaměřena na určení typu organizační kultury zkoumané organizace, zjišťování míry identifikace jejích členů s organizační kulturou a na rozdíly v pohledu zaměstnanců mužů a žen na tuto organizační kulturu. Nastíníme možnosti využití zjištěných výsledků typologického určení organizační kultury pro aplikaci v oblasti profesního vzdělávání.
Anotace v angličtině
The theme of the bachelor thesis is the corporate culture and its relationship to career education and human resource management. We will focus on the definition of theoretical concepts and the ways in which these areas are mingled and influenced each other. We will introduce some possibilities of corporate culture typology. Next, we will introduce the surveyed organization Municipality Luhačovice and its experience in the area of employee education. The practical part is aimed at determining the type of corporate culture of surveyed organization, the identification of its members with the corporate culture and the differences in the view of employees men and women in the corporate culture. We will propose the possibilities of utilizing of the determined results of typological determination of corporate culture for using in the career education area.
Klíčová slova
Organizační kultura, andragogika, profesní vzdělávání, řízení lidských zdrojů, identifikace zaměstnanců
Klíčová slova v angličtině
Corporate culture, andragogy, career education, human resources management, employees identification
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury.
Vymezení teoretických pojmů z oblasti organizační kultury a profesní andragogiky.
Příprava metodiky výzkumné části za použití standardizované výzkumné techniky dotazníku Hofstede-Bridges, stanovení hypotéz.
Použití kvantitativní výzkumné metody formou dotazníku pro typologické zařazení organizační kultury a zjištění míry identifikace zaměstnanců s danou organizační kulturou.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, statistické ověření platnosti stanovených hypotéz.
Vyvození závěrů na základě výsledků výzkumu, shrnutí a doporučení pro aplikaci v oblasti profesní andragogiky.
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury.
Vymezení teoretických pojmů z oblasti organizační kultury a profesní andragogiky.
Příprava metodiky výzkumné části za použití standardizované výzkumné techniky dotazníku Hofstede-Bridges, stanovení hypotéz.
Použití kvantitativní výzkumné metody formou dotazníku pro typologické zařazení organizační kultury a zjištění míry identifikace zaměstnanců s danou organizační kulturou.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, statistické ověření platnosti stanovených hypotéz.
Vyvození závěrů na základě výsledků výzkumu, shrnutí a doporučení pro aplikaci v oblasti profesní andragogiky.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Michael. Personální management. Praha: Grada, 1999. ISBN 80-7169-614-5.
BARTÁK, Jan. Profesní vzdělávání dospělých. Praha: Univerzita J. A. Komenského Praha, 2007. ISBN 978-80-86723-34-1.
BEDRNOVÁ, Eva, NOVÝ, Ivan a kolektiv. Psychologie a sociologie řízení. Praha: Management Press, 2002. ISBN 80-7261-064-3.
BĚLOHLÁVEK, František. Organizační chování. Olomouc: Rubico, 1996. ISBN 80-85839-09-1.
BRIDGES, William. Typologie organizace: využití osobnostních typů v procesu rozvoje organizace. Praha: Management Press, 2006. ISBN 80-7261-137-2.
DEAL, Terrence E. KENNEDY, Allan A. Corporate cultures: the rites and rituals of corporate life. Reading, Mass: Addison-Wesley Pub. Co, 1982. ISBN 073820330.
HOFSTEDE, Geert, HOFSTEDE, Gert Jan. Kultury a organizace: software lidské mysli: spolupráce mezi kulturami a její důležitost pro přežití. Praha: Linde, 2007. ISBN 978-80-86131-70-2.
HRONÍK, František. Rozvoj a vzdělávání pracovníků. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1457-8.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu. Základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
KASPER, Helmut, MAYRHOFER, Wolfgang a kolektiv. Personální management. Řízení organizace. Praha: Linde nakladatelství, 2005. ISBN 80-86131-57-2.
SCHEIN, Edgar H. Psychologie organizace. Praha: Orbis, 1969.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Michael. Personální management. Praha: Grada, 1999. ISBN 80-7169-614-5.
BARTÁK, Jan. Profesní vzdělávání dospělých. Praha: Univerzita J. A. Komenského Praha, 2007. ISBN 978-80-86723-34-1.
BEDRNOVÁ, Eva, NOVÝ, Ivan a kolektiv. Psychologie a sociologie řízení. Praha: Management Press, 2002. ISBN 80-7261-064-3.
BĚLOHLÁVEK, František. Organizační chování. Olomouc: Rubico, 1996. ISBN 80-85839-09-1.
BRIDGES, William. Typologie organizace: využití osobnostních typů v procesu rozvoje organizace. Praha: Management Press, 2006. ISBN 80-7261-137-2.
DEAL, Terrence E. KENNEDY, Allan A. Corporate cultures: the rites and rituals of corporate life. Reading, Mass: Addison-Wesley Pub. Co, 1982. ISBN 073820330.
HOFSTEDE, Geert, HOFSTEDE, Gert Jan. Kultury a organizace: software lidské mysli: spolupráce mezi kulturami a její důležitost pro přežití. Praha: Linde, 2007. ISBN 978-80-86131-70-2.
HRONÍK, František. Rozvoj a vzdělávání pracovníků. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1457-8.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu. Základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
KASPER, Helmut, MAYRHOFER, Wolfgang a kolektiv. Personální management. Řízení organizace. Praha: Linde nakladatelství, 2005. ISBN 80-86131-57-2.
SCHEIN, Edgar H. Psychologie organizace. Praha: Orbis, 1969.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila téma bakalářské práce, její hlavní cíle a výzkumnou metodologii. Následně prezentovala nejdůležitější výsledky výzkumného šetření. Studentka odpověděla na dotazy oponenta i vedoucího práce. Proběhla diskuse.