Vzdělávání a rozvoji profesních a osobnostních kompetencí zaměstnanců se v dnešní době plné změn věnuje čím dál větší pozornost. Nejinak je tomu i ve školství. Změny v učitelské profesi sebou přináší nejen rozvoj profesní dráhy učitelů, ale i rozvoj škol, školské politiky a sociální rozvoj celé společnosti. Je důležité podporovat a motivovat pedagogy k dalšímu vzdělávání a profesnímu rozvoji, aby mohli být skutečnými nositeli pokroku a tvůrci inovací v edukačním procesu, dokázali se vyrovnat s problémy a náročnými situacemi, byli na ně připravení. Další vzdělávání pedagogických pracovníků je specifickou oblastí a je legislativně upraveno. Jak však zajistit to, co již nelze upravit zákony a vyhláškami, tedy správnou kombinaci vnitřních a vnějších sil, která pohání učitele k neustálému zdokonalování se a dalšímu učení, se částečně pokusí odhalit tato práce.
Anotace v angličtině
Education and the development of employees' professional and personal skills is the subject of greater and greater attention in these changing times. The situation in schools is no different. Changes in the teaching profession bring not only development in teachers' career paths, but also the development of schools, educational policy and social development throughout society. It's important to support and motivate teachers to obtain further education and professional development, so that they can be real agents of progress and innovators in the educational process, deal with problems and challenging situations, and be prepared for them. Further education of teachers is a specific area that is governed by legislation. This paper tries to partially reveal how to establish what cannot be stipulated by laws and regulations - that is, the right combination of internal and external forces that drive a teacher to constantly improve him or herself and continue teaching.
further education, nursery school, motivation, motivational factors, educator, professional development, school, teacher
Rozsah průvodní práce
86 s. (121 842 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Vzdělávání a rozvoji profesních a osobnostních kompetencí zaměstnanců se v dnešní době plné změn věnuje čím dál větší pozornost. Nejinak je tomu i ve školství. Změny v učitelské profesi sebou přináší nejen rozvoj profesní dráhy učitelů, ale i rozvoj škol, školské politiky a sociální rozvoj celé společnosti. Je důležité podporovat a motivovat pedagogy k dalšímu vzdělávání a profesnímu rozvoji, aby mohli být skutečnými nositeli pokroku a tvůrci inovací v edukačním procesu, dokázali se vyrovnat s problémy a náročnými situacemi, byli na ně připravení. Další vzdělávání pedagogických pracovníků je specifickou oblastí a je legislativně upraveno. Jak však zajistit to, co již nelze upravit zákony a vyhláškami, tedy správnou kombinaci vnitřních a vnějších sil, která pohání učitele k neustálému zdokonalování se a dalšímu učení, se částečně pokusí odhalit tato práce.
Anotace v angličtině
Education and the development of employees' professional and personal skills is the subject of greater and greater attention in these changing times. The situation in schools is no different. Changes in the teaching profession bring not only development in teachers' career paths, but also the development of schools, educational policy and social development throughout society. It's important to support and motivate teachers to obtain further education and professional development, so that they can be real agents of progress and innovators in the educational process, deal with problems and challenging situations, and be prepared for them. Further education of teachers is a specific area that is governed by legislation. This paper tries to partially reveal how to establish what cannot be stipulated by laws and regulations - that is, the right combination of internal and external forces that drive a teacher to constantly improve him or herself and continue teaching.
further education, nursery school, motivation, motivational factors, educator, professional development, school, teacher
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury.
Vymezení teoretických východisek dalšího profesního vzdělávání pedagogických pracovníků a motivace k dalšímu profesnímu vzdělávání pedagogických pracovníků.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Vyvození závěrů na základě výsledků, shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury.
Vymezení teoretických východisek dalšího profesního vzdělávání pedagogických pracovníků a motivace k dalšímu profesnímu vzdělávání pedagogických pracovníků.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Vyvození závěrů na základě výsledků, shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Michael. Personální management. Praha: Grada, 1999. ISBN 80-716-9614-5.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
KOUBEK, Josef. Řízení lidských zdrojů: základy moderní personalistiky. Praha: Management Press, 1995. ISBN 80-859-4301-8.
NAKONEČNÝ, Milan. Motivace lidského chování. Praha: Academia, 1997. ISBN 80-200-0592-7.
PRÁŠILOVÁ, Michaela. Vybrané kapitoly ze školského managementu pro pedagogické pracovníky. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2006. ISBN 80-244-1415-5.
STARÝ, Karel. Učitelé učitelů: náměty na vzdělávání vlastního učitelského sboru. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-807-3675-134.
URBÁNEK, Petr. Vybrané problémy učitelské profese: aktuální analýza. Liberec: Technická univerzita v Liberci, Fakulta pedagogická, 2005. ISBN 80-708-3942-2.
VAŠUTOVÁ, Jaroslava. Profese učitele v českém vzdělávacím kontextu. Brno: Paido, 2004. ISBN 80-731-5082-4.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Michael. Personální management. Praha: Grada, 1999. ISBN 80-716-9614-5.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
KOUBEK, Josef. Řízení lidských zdrojů: základy moderní personalistiky. Praha: Management Press, 1995. ISBN 80-859-4301-8.
NAKONEČNÝ, Milan. Motivace lidského chování. Praha: Academia, 1997. ISBN 80-200-0592-7.
PRÁŠILOVÁ, Michaela. Vybrané kapitoly ze školského managementu pro pedagogické pracovníky. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2006. ISBN 80-244-1415-5.
STARÝ, Karel. Učitelé učitelů: náměty na vzdělávání vlastního učitelského sboru. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-807-3675-134.
URBÁNEK, Petr. Vybrané problémy učitelské profese: aktuální analýza. Liberec: Technická univerzita v Liberci, Fakulta pedagogická, 2005. ISBN 80-708-3942-2.
VAŠUTOVÁ, Jaroslava. Profese učitele v českém vzdělávacím kontextu. Brno: Paido, 2004. ISBN 80-731-5082-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila téma bakalářské práce, její hlavní cíle a výzkumnou metodologii. Následně prezentovala nejdůležitější výsledky výzkumu. Odpověděla na dotazy vedoucího i oponenta bakalářské práce. Proběhla diskuse.