Andragogika jako teorie vzdělávání dospělých je propojena s dalšími vědními obory jako například filozofie, etika, pedagogika a v neposlední řadě také sociologie. V teoretické části práce jsou popsány formy vzdělávání dospělých v České republice a jiných zemích Evropy. V tomto smyslu se jedná o komparativní přístup naší práce. Dále věnujeme pozornost historii veřejné správy u nás, vzájemného vztahu andragogiky a etiky a profesionalizaci andragogiky, která je zaměřena na cílovou skupinu, kterou je v naší práci Policie České republiky.
V praktické části se výzkum zaměřuje prostřednictvím dotazníkového šetření na úroveň absolvovaných školení, jak a jakými formami je v praxi uskutečňováno vzdělávání pracovníků. Zahrnuje i oblast etiky a korupce. Výzkum byl proveden kvantitativní metodou. Zúčastnili se ho příslušníci Krajského ředitelství policie Zlínského kraje a Územního odboru PČR v Kroměříži.
Anotace v angličtině
Andragogy as a theory of adult education is linked with other disciplines such as philosophy, ethics, education and last but not least, sociology. The theoretical part of the thesis describes different forms of adult education in the Czech Republic and other European countries. In this sense, it is a comparative approach of our work. Furthermore, we pay attention to the history of public administration in our country, the relationship between adult education and ethics and professionalization of adult education, which focuses on the target group. It is Police of the Czech Republic in our work.
The practical part of the research is focused through a questionnaire survey on the level of completed training and as such forms is carried out in practice training. It includes the areas of ethics and corruption. The research was conducted by a quantitative method, which was attended by members of the Regional Directorate of Police in region of Zlín and the Town Police Department in Kroměříž.
Klíčová slova
andragogika, filozofie, etika, sociologie,korupce
Klíčová slova v angličtině
andragogy, philosophy, etics, pedagogy, sociology
Rozsah průvodní práce
71 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Andragogika jako teorie vzdělávání dospělých je propojena s dalšími vědními obory jako například filozofie, etika, pedagogika a v neposlední řadě také sociologie. V teoretické části práce jsou popsány formy vzdělávání dospělých v České republice a jiných zemích Evropy. V tomto smyslu se jedná o komparativní přístup naší práce. Dále věnujeme pozornost historii veřejné správy u nás, vzájemného vztahu andragogiky a etiky a profesionalizaci andragogiky, která je zaměřena na cílovou skupinu, kterou je v naší práci Policie České republiky.
V praktické části se výzkum zaměřuje prostřednictvím dotazníkového šetření na úroveň absolvovaných školení, jak a jakými formami je v praxi uskutečňováno vzdělávání pracovníků. Zahrnuje i oblast etiky a korupce. Výzkum byl proveden kvantitativní metodou. Zúčastnili se ho příslušníci Krajského ředitelství policie Zlínského kraje a Územního odboru PČR v Kroměříži.
Anotace v angličtině
Andragogy as a theory of adult education is linked with other disciplines such as philosophy, ethics, education and last but not least, sociology. The theoretical part of the thesis describes different forms of adult education in the Czech Republic and other European countries. In this sense, it is a comparative approach of our work. Furthermore, we pay attention to the history of public administration in our country, the relationship between adult education and ethics and professionalization of adult education, which focuses on the target group. It is Police of the Czech Republic in our work.
The practical part of the research is focused through a questionnaire survey on the level of completed training and as such forms is carried out in practice training. It includes the areas of ethics and corruption. The research was conducted by a quantitative method, which was attended by members of the Regional Directorate of Police in region of Zlín and the Town Police Department in Kroměříž.
Klíčová slova
andragogika, filozofie, etika, sociologie,korupce
Klíčová slova v angličtině
andragogy, philosophy, etics, pedagogy, sociology
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury.
Vymezení teoretických východisek z oblasti andragogiky, veřejné správy a etického profesního jednání.
Příprava metodiky výzkumné části.
Použití kvantitativní metody formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat a jejich interpretace.
Vyvození závěrů na základě výsledků dotazníkového šetření, shrnutí.
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury.
Vymezení teoretických východisek z oblasti andragogiky, veřejné správy a etického profesního jednání.
Příprava metodiky výzkumné části.
Použití kvantitativní metody formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat a jejich interpretace.
Vyvození závěrů na základě výsledků dotazníkového šetření, shrnutí.
Seznam doporučené literatury
BENEŠ, Milan. Andragogika. Praha: Eurolex Bohemia, 2003. ISBN 80-86432-23-8.
HRONÍK, František. Rozvoj a vzdělávání v Čechách. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1457-8.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
KÁŇA, Pavel. Základy veřejné správy. Ostrava: Montanex, 2007. ISBN 978-80-7225-244-2.
PALÁN, Zdeněk a Ladislav RÝZNAR. Vzdělávání dospělých v Evropě. Hradec Králové: Gaudeamus, 2000. ISBN 80-7041-879-6.
POMAHAČ, Richard. Základy teorie veřejné správy. Plzeň: Aleš Čeněk s.r.o., 2011. ISBN 978-80-7380-330-8.
PRUSÁKOVÁ, Viera. Základy andragogiky. Bratislava: Gerlach Print, 2005. ISBN 80-89142-05-2.
PŘÍKASKÝ, Jiljí V. Učebnice základů etiky. Kostelní Vydří: Karmelitánské nakladatelství, 2000. ISBN 80-7192-505-5.
VAJDA, Ján. Úvod do etiky. Nitra: Enigma Nitra, 2004. ISBN 80-89132-12-x.
Seznam doporučené literatury
BENEŠ, Milan. Andragogika. Praha: Eurolex Bohemia, 2003. ISBN 80-86432-23-8.
HRONÍK, František. Rozvoj a vzdělávání v Čechách. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1457-8.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
KÁŇA, Pavel. Základy veřejné správy. Ostrava: Montanex, 2007. ISBN 978-80-7225-244-2.
PALÁN, Zdeněk a Ladislav RÝZNAR. Vzdělávání dospělých v Evropě. Hradec Králové: Gaudeamus, 2000. ISBN 80-7041-879-6.
POMAHAČ, Richard. Základy teorie veřejné správy. Plzeň: Aleš Čeněk s.r.o., 2011. ISBN 978-80-7380-330-8.
PRUSÁKOVÁ, Viera. Základy andragogiky. Bratislava: Gerlach Print, 2005. ISBN 80-89142-05-2.
PŘÍKASKÝ, Jiljí V. Učebnice základů etiky. Kostelní Vydří: Karmelitánské nakladatelství, 2000. ISBN 80-7192-505-5.
VAJDA, Ján. Úvod do etiky. Nitra: Enigma Nitra, 2004. ISBN 80-89132-12-x.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student představil téma bakalářské práce, její hlavní cíle a výzkumnou metodologii. Následně prezentoval nejdůležitější výsledky výzkumného šetření. Odpověděl na dotazy vedoucího i oponenta práce. Proběhla diskuse.
prof. Prusáková a dr. Kitliňská upozornily studenta na limity výzkumu, jak v teoretické, tak praktické části.