Tato bakalářská práce se zabývá fenoménem studia na vysoké škole s aspektem na dospělé studenty v kombinované formě studia. První část je pojata jako teoretický vhled, kde se autorka ve třech kapitolách zaobírá deskripcí a specifiky dané problematiky. Stěžejními tématy učení v dospělosti jsou zde motivační faktory a bariéry dospělých ve vzdělávání. Praktická část se v dalších dvou kapitolách zabývá výzkumem, kde autorka zkoumá zejména souvislosti mezi typem vysokých škol, motivací, sebevědomím a bariérami ve vzdělávání pomocí dotazníkového šetření.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the phenomenon of study in college with an accent for adult students. The forepart is distributive as theoretic aspect to the problem, where the author is occupied with description and specifics of this issue. The fundamental themes of learning in adulthood are motivational factors and barriers of adults in education. In the empirical part author presents her own research where she particularly probes contexts among types of colleges, motivation, self-esteem and barriers in education with the aid of a questionnaire survey.
Klíčová slova
Učení v dospělosti, motivace, sebevědomí, typ VŠ, bariéry ve vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
Learning in adulthood, motivation, self-esteem, type of college, barriers in education
Rozsah průvodní práce
69 s. (77843 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá fenoménem studia na vysoké škole s aspektem na dospělé studenty v kombinované formě studia. První část je pojata jako teoretický vhled, kde se autorka ve třech kapitolách zaobírá deskripcí a specifiky dané problematiky. Stěžejními tématy učení v dospělosti jsou zde motivační faktory a bariéry dospělých ve vzdělávání. Praktická část se v dalších dvou kapitolách zabývá výzkumem, kde autorka zkoumá zejména souvislosti mezi typem vysokých škol, motivací, sebevědomím a bariérami ve vzdělávání pomocí dotazníkového šetření.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the phenomenon of study in college with an accent for adult students. The forepart is distributive as theoretic aspect to the problem, where the author is occupied with description and specifics of this issue. The fundamental themes of learning in adulthood are motivational factors and barriers of adults in education. In the empirical part author presents her own research where she particularly probes contexts among types of colleges, motivation, self-esteem and barriers in education with the aid of a questionnaire survey.
Klíčová slova
Učení v dospělosti, motivace, sebevědomí, typ VŠ, bariéry ve vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
Learning in adulthood, motivation, self-esteem, type of college, barriers in education
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury.
Vymezení teoretických východisek z oblasti vzdělávání a bariér ve vzdělávání dospělých.
Příprava výzkumu, stanovení cílů a zpracování projektu výzkumu.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat.
Prezentace výsledků, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury.
Vymezení teoretických východisek z oblasti vzdělávání a bariér ve vzdělávání dospělých.
Příprava výzkumu, stanovení cílů a zpracování projektu výzkumu.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat.
Prezentace výsledků, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
NAKONEČNÝ, Milan. Encyklopedie obecné psychologie. 2. rozš. vyd. Praha: Academia, 1998, 437 s. ISBN 8020006257.
BENEŠ, Milan. Andragogika. Vyd. 1. Praha: Grada, 2008, 135 s. ISBN 978-80-247-2580-2.
BARTÁK, Jan. Jak vzdělávat dospělé. 1. vyd. Praha: Alfa Nakladatelství, 2008, 197 s. ISBN 978-80-87197-12-7.
MUŽÍK, Jaroslav. Androdidaktika. Vyd. 2., přeprac. Praha: ASPI, 2004, 146 s. ISBN 80735704592.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Vyd. 1. Praha: Grada, 2007, 265 s. ISBN 978-80-247-1369-4.
Seznam doporučené literatury
NAKONEČNÝ, Milan. Encyklopedie obecné psychologie. 2. rozš. vyd. Praha: Academia, 1998, 437 s. ISBN 8020006257.
BENEŠ, Milan. Andragogika. Vyd. 1. Praha: Grada, 2008, 135 s. ISBN 978-80-247-2580-2.
BARTÁK, Jan. Jak vzdělávat dospělé. 1. vyd. Praha: Alfa Nakladatelství, 2008, 197 s. ISBN 978-80-87197-12-7.
MUŽÍK, Jaroslav. Androdidaktika. Vyd. 2., přeprac. Praha: ASPI, 2004, 146 s. ISBN 80735704592.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Vyd. 1. Praha: Grada, 2007, 265 s. ISBN 978-80-247-1369-4.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila téma bakalářské práce, její hlavní cíle a výzkumnou metodologii. Následně prezentovala nejdůležitější výsledky výzkumného šetření. Odpověděla na dotazy vedoucího i oponenta práce. Proběhla diskuse.