Bakalářská práce se zabývá problematikou zájmového vzdělávání dospělých, které je jedním z významných faktorů nezbytných pro další rozvoj vzdělávání těchto osob. Zájmové vzdělávání dospělých, jakožto součást celoživotního vzdělávání, představuje důležitou kategorii vzdělávání, která je dobrovolně realizována v rámci volného času dospělých osob, na což je poukazováno zejména v teoretické části této práce. Praktická část práce se zaměřuje na zjištění míry zájmu o tento typ vzdělávání dospělých osob prostřednictvím vlastního výzkumného šetření, které je výstupem celé práce. Na základě výzkumného šetření bylo zjištěno, že dotazované osoby mají zájem o tento typ vzdělávání, jež přispívá ke zvýšení jejich kvalifikace, ale i k jejich osobnímu rozvoji.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with leisure education, which is one of the important factors required for further development of adult education. Leisure education of adults as part of lifelong learning represents an important category of education taking place in the leisure time of the adults - this fact is referred to in the theoretical part of the thesis. The practical part is focused on finding the level of interest in this type of adult education through re-search, which is the output of the thesis. Based on the research investigation, it was found out that the respondents were interested in this type of education, which helped them im-prove their skills and their personal development
Bakalářská práce se zabývá problematikou zájmového vzdělávání dospělých, které je jedním z významných faktorů nezbytných pro další rozvoj vzdělávání těchto osob. Zájmové vzdělávání dospělých, jakožto součást celoživotního vzdělávání, představuje důležitou kategorii vzdělávání, která je dobrovolně realizována v rámci volného času dospělých osob, na což je poukazováno zejména v teoretické části této práce. Praktická část práce se zaměřuje na zjištění míry zájmu o tento typ vzdělávání dospělých osob prostřednictvím vlastního výzkumného šetření, které je výstupem celé práce. Na základě výzkumného šetření bylo zjištěno, že dotazované osoby mají zájem o tento typ vzdělávání, jež přispívá ke zvýšení jejich kvalifikace, ale i k jejich osobnímu rozvoji.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with leisure education, which is one of the important factors required for further development of adult education. Leisure education of adults as part of lifelong learning represents an important category of education taking place in the leisure time of the adults - this fact is referred to in the theoretical part of the thesis. The practical part is focused on finding the level of interest in this type of adult education through re-search, which is the output of the thesis. Based on the research investigation, it was found out that the respondents were interested in this type of education, which helped them im-prove their skills and their personal development
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti vzdělávání dospělých, volného času a zájmového vzdělávání dospělých.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumného šetření, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti vzdělávání dospělých, volného času a zájmového vzdělávání dospělých.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumného šetření, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BEDNAŘÍKOVÁ, Iveta. Kapitoly z andragogiky. Olomouc: Univerzita Palackého, 2006. ISBN 80-244-1355-8.
BENEŠ, Milan. Andragogika. Praha: Eurolex Bohemia, 2003. ISBN 80-8643-223-8.
ČÁBALOVÁ, Dagmar. Pedagogika. Praha: Grada Publishing, 2011. ISBN 978-80-247-2993-0.
PALÁN, Zdeněk. Výkladový slovník vzdělávání dospělých. Praha: DAHA, 1997. ISBN 80-902232-1-4.
ŠERÁK, Michal. Zájmové vzdělávání dospělých. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-551-6.
KASWORM, Carol E., Amy D. ROSE and Jovita M. ROSS-GORDON. Handbook of Adult and Continuing Education. California: SAGE Publications, 2010. ISBN 978-4129-6050-2.
WODLINGER, Michael. Adult Education: Understanding The Adult Learner. USA: Xulon Press, 2007. ISBN 978-1-602666-069-4.
Seznam doporučené literatury
BEDNAŘÍKOVÁ, Iveta. Kapitoly z andragogiky. Olomouc: Univerzita Palackého, 2006. ISBN 80-244-1355-8.
BENEŠ, Milan. Andragogika. Praha: Eurolex Bohemia, 2003. ISBN 80-8643-223-8.
ČÁBALOVÁ, Dagmar. Pedagogika. Praha: Grada Publishing, 2011. ISBN 978-80-247-2993-0.
PALÁN, Zdeněk. Výkladový slovník vzdělávání dospělých. Praha: DAHA, 1997. ISBN 80-902232-1-4.
ŠERÁK, Michal. Zájmové vzdělávání dospělých. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-551-6.
KASWORM, Carol E., Amy D. ROSE and Jovita M. ROSS-GORDON. Handbook of Adult and Continuing Education. California: SAGE Publications, 2010. ISBN 978-4129-6050-2.
WODLINGER, Michael. Adult Education: Understanding The Adult Learner. USA: Xulon Press, 2007. ISBN 978-1-602666-069-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila téma bakalářské práce, její hlavní cíle a výzkumnou metodologii. Následně prezentovala nejdůležitější výsledky výzkumného šetření. Odpověděla na dotazy vedoucího i oponenta práce. Proběhla diskuse.
dr. Kitliňská požádala studentku, aby uvedla o jaký výběr výzkumného vzorku se jednalo. Studentka nedokázala definovat dle metodologické terminologie. Následně studentce uvedla limity výzkumu.