Tato bakalářská práce pojednává o kvalitě profesního vzdělávání v celní správě. Teoretická část vymezuje pojmy a teoretická východiska z oblasti kvality profesního vzdělávání, procesu systematického vzdělávání jako nástroje kvality s uvedením všech jeho fází a systému profesního vzdělávání zaměstnanců v celní správě. Cílem praktické části je pomocí výzkumu provedeného formou dotazníkového šetření zjistit, zda zaměstnanci celní správy považují systém vzdělávání v organizaci za kvalitní a dále zda jsou splněny předem stanovené vzdělávací cíle a uspokojeny vzdělávací potřeby zaměstnanců. Veškerá zjištění jsou porovnána s teoretickými poznatky z první části a na základě toho jsou navržena řešení a doporučení pro zefektivnění systému profesního vzdělávání v celní správě.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the quality of professional education in customs administration. Theoretical part of this thesis defines the concept and theoretical bases from sphere of quality professional education, as a tool of quality describing the process of systematic education, pointing to all its phases and system of professional education of employees in board of customs. The aim of the practical part is to survey, by form of questionnaire, whether custom officers consider custom board educational system of good quality, with all the educational goals to be reached as well as educational needs of employees to be met. All findings are compared to the theoretical basis from the first part and according to it are made further suggestions for solutions and recommendations leading to efficient professional education in customs administration.
professional education, quality of education, systematic education, board of customs, professional training, education scheduling, inspections
Rozsah průvodní práce
107 s. (153 390 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce pojednává o kvalitě profesního vzdělávání v celní správě. Teoretická část vymezuje pojmy a teoretická východiska z oblasti kvality profesního vzdělávání, procesu systematického vzdělávání jako nástroje kvality s uvedením všech jeho fází a systému profesního vzdělávání zaměstnanců v celní správě. Cílem praktické části je pomocí výzkumu provedeného formou dotazníkového šetření zjistit, zda zaměstnanci celní správy považují systém vzdělávání v organizaci za kvalitní a dále zda jsou splněny předem stanovené vzdělávací cíle a uspokojeny vzdělávací potřeby zaměstnanců. Veškerá zjištění jsou porovnána s teoretickými poznatky z první části a na základě toho jsou navržena řešení a doporučení pro zefektivnění systému profesního vzdělávání v celní správě.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the quality of professional education in customs administration. Theoretical part of this thesis defines the concept and theoretical bases from sphere of quality professional education, as a tool of quality describing the process of systematic education, pointing to all its phases and system of professional education of employees in board of customs. The aim of the practical part is to survey, by form of questionnaire, whether custom officers consider custom board educational system of good quality, with all the educational goals to be reached as well as educational needs of employees to be met. All findings are compared to the theoretical basis from the first part and according to it are made further suggestions for solutions and recommendations leading to efficient professional education in customs administration.
professional education, quality of education, systematic education, board of customs, professional training, education scheduling, inspections
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti kvality profesního vzdělávání, systematického a plánovaného přístupu k profesnímu vzdělávání zaměstnanců v celní správě.
Příprava metodiky výzkumné části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti kvality profesního vzdělávání, systematického a plánovaného přístupu k profesnímu vzdělávání zaměstnanců v celní správě.
Příprava metodiky výzkumné části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Michael. Řízení lidských zdrojů. Praha: Grada, 2002. ISBN 80-247-0469-2.
BENEŠ, Milan. Andragogika. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2580-2.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
KOUBEK, Josef. Řízení lidských zdrojů: základy moderní personalistiky. Praha: Management Press, 2001. ISBN 80-7261-033-3.
MUŽÍK, Jaroslav. Profesní vzdělávání dospělých. Praha: Codex, 1999. ISBN 80-85963-93-0.
PALÁN, Zdeněk. Základy andragogiky. Praha: Vysoká škola J. A. Komenského, 2002. ISBN 80-86723-03-8.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Michael. Řízení lidských zdrojů. Praha: Grada, 2002. ISBN 80-247-0469-2.
BENEŠ, Milan. Andragogika. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2580-2.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
KOUBEK, Josef. Řízení lidských zdrojů: základy moderní personalistiky. Praha: Management Press, 2001. ISBN 80-7261-033-3.
MUŽÍK, Jaroslav. Profesní vzdělávání dospělých. Praha: Codex, 1999. ISBN 80-85963-93-0.
PALÁN, Zdeněk. Základy andragogiky. Praha: Vysoká škola J. A. Komenského, 2002. ISBN 80-86723-03-8.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila téma bakalářské práce, její hlavní cíle a výzkumnou metodologii. Následně prezentovala nejdůležitější výsledky výzkumného šetření. Odpověděla na dotazy vedoucího i oponenta práce. Proběhla diskuse.