Hlavním tématem bakalářské práce je komparativní analýza vzdělávání nových zaměstnanců na pracovní pozici školní inspektor a kontrolní pracovník správního úřadu Česká školní inspekce. Seznámení s procesem následného zaškolení nových pracovníků pomocí vstupního vzdělávání a průběžného aktualizačního vzdělávání pro zaměstnance provedením komparativní analýzy výše zmíněných typů vzdělávání. Hlavním cílem bakalářské práce je získat odpovědi na otázky, jakým způsobem probíhaly vstupní
a průběžné vzdělávání (nových) zaměstnanců, a jejich následná komparace, kterou provedeme pomocí čtyř definovaných hypotéz. Následně budeme podrobně analyzovat výsledky šetření u vstupního i průběžného vzdělávání zaměstnanců. Zjišťování probíhalo metodou anonymního dotazníkového šetření.
Anotace v angličtině
The main topic of the bachelor thesis is a comparative analysis of training of new employees at a position of a school inspector and an auditor, working for an administrative authority, the Czech School Inspectorate. Then, familiarization with the process of new employees' induction through introductory training and continuous updating training by means of comparative analysis of the above mentioned types of training. The main objectives of the bachelor thesis are to obtain answers to questions in which way introductory and continuous training of (new) employees was provided and also
a comparison of those which will be drawn using four defined hypotheses. Subsequently, the survey results for the introductory as well as continuous training of the employees will be analysed in a more detailed way. The survey was conducted by anonymous questionnaires.
Klíčová slova
adaptace, školní inspektor, kontrolní pracovník, vstupní vzdělávání, průběžné vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
adaptation, school inspector, auditor, introductory training, continuous training
Rozsah průvodní práce
63 s. (77 336 znaků vč. mezer)
Jazyk
CZ
Anotace
Hlavním tématem bakalářské práce je komparativní analýza vzdělávání nových zaměstnanců na pracovní pozici školní inspektor a kontrolní pracovník správního úřadu Česká školní inspekce. Seznámení s procesem následného zaškolení nových pracovníků pomocí vstupního vzdělávání a průběžného aktualizačního vzdělávání pro zaměstnance provedením komparativní analýzy výše zmíněných typů vzdělávání. Hlavním cílem bakalářské práce je získat odpovědi na otázky, jakým způsobem probíhaly vstupní
a průběžné vzdělávání (nových) zaměstnanců, a jejich následná komparace, kterou provedeme pomocí čtyř definovaných hypotéz. Následně budeme podrobně analyzovat výsledky šetření u vstupního i průběžného vzdělávání zaměstnanců. Zjišťování probíhalo metodou anonymního dotazníkového šetření.
Anotace v angličtině
The main topic of the bachelor thesis is a comparative analysis of training of new employees at a position of a school inspector and an auditor, working for an administrative authority, the Czech School Inspectorate. Then, familiarization with the process of new employees' induction through introductory training and continuous updating training by means of comparative analysis of the above mentioned types of training. The main objectives of the bachelor thesis are to obtain answers to questions in which way introductory and continuous training of (new) employees was provided and also
a comparison of those which will be drawn using four defined hypotheses. Subsequently, the survey results for the introductory as well as continuous training of the employees will be analysed in a more detailed way. The survey was conducted by anonymous questionnaires.
Klíčová slova
adaptace, školní inspektor, kontrolní pracovník, vstupní vzdělávání, průběžné vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
adaptation, school inspector, auditor, introductory training, continuous training
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury.
Vymezení pojmů z oblasti procesu přijímání zaměstnanců a jejich následného zaškolení, popisu typových pracovních pozic a pravidel vzdělávání zaměstnanců.
Příprava metodiky výzkumné části.
Použití kvantitativní metody formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Vyvození závěrů na základě výsledků, shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury.
Vymezení pojmů z oblasti procesu přijímání zaměstnanců a jejich následného zaškolení, popisu typových pracovních pozic a pravidel vzdělávání zaměstnanců.
Příprava metodiky výzkumné části.
Použití kvantitativní metody formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Vyvození závěrů na základě výsledků, shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BARTOŇKOVÁ, Hana. Firemní vzdělávání: Strategický přístup ke vzdělávání pracovníků. Praha: Grada Publishing, a.s., 2010. ISBN 978-80-2472914-5.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: Základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada Publishing, a.s., 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
KOUBEK, Josef. Řízení lidských zdrojů: Základy moderní personalistiky. 4. rozšířené a doplněné vydání. Praha: Management Press, s.r.o., 2010. ISBN 978-80-7261-168-3.
PALÁN, Zdeněk a Tomáš LANGER. Základy andragogiky. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského Praha, 2008. ISBN 978-80-86723-58-7.
VODÁK, Josef a Alžbeta KUCHARČÍKOVÁ. Efektivní vzdělávání zaměstnanců. 2., aktualizované a rozšířené vydání. Praha: Grada Publishing, a. s., 2011. ISBN 978-80-247-3651-8.
Seznam doporučené literatury
BARTOŇKOVÁ, Hana. Firemní vzdělávání: Strategický přístup ke vzdělávání pracovníků. Praha: Grada Publishing, a.s., 2010. ISBN 978-80-2472914-5.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: Základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada Publishing, a.s., 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
KOUBEK, Josef. Řízení lidských zdrojů: Základy moderní personalistiky. 4. rozšířené a doplněné vydání. Praha: Management Press, s.r.o., 2010. ISBN 978-80-7261-168-3.
PALÁN, Zdeněk a Tomáš LANGER. Základy andragogiky. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského Praha, 2008. ISBN 978-80-86723-58-7.
VODÁK, Josef a Alžbeta KUCHARČÍKOVÁ. Efektivní vzdělávání zaměstnanců. 2., aktualizované a rozšířené vydání. Praha: Grada Publishing, a. s., 2011. ISBN 978-80-247-3651-8.
Studentka představila téma bakalářské práce, její hlavní cíle a výzkumnou metodologii. Následně prezentovala nejdůležitější výsledky výzkumného šetření. Odpověděla na dotazy vedoucího i oponenta práce. Proběhla diskuse.
prof. Prusáková upozornila na limity výzkumu, na nedostatečnou propojenost teoretické a praktické části práce.