Téma naší bakalářské práce jsme si zvolili edukaci seniorů, která je, nebo by měla být sou-částí jejich života. Stáří je další etapa žití, ve které je mnoho možností se dále rozvíjet. Do vzdělávání patří také poznání a pochopení sebe sama. Je důležité zrekapitulovat životní etapy a vědět, že vše v životě má svůj význam. Různé životní příběhy ukazují různorodý vývoj osobnosti a přístup k životu. K tomuto poznání mohou pomoci určité herní metody, které jsou popsány v praktické části práce. Námi byly vybrány dvě hry. Na jejich provedení si ukážeme jednu z možností, jak využít těchto her k rekapitulaci života. Výsledná práce nám bude obrazem k posouzení, zda hry splnily očekávání účastníků, či ne.
Anotace v angličtině
The theme of our Bachelors thesis we chose is The education of senior Citizen, which is, or should be the part of thein life. The old age is another stage of life, in which there are a lot of possibilities for further development. The educational training also includes the self-aware cognition and understanding. I tis important to racapitulate the stages of life and to knot that everything in life has its meaning. Different life stories demonstrate the various development of the personality and approach to the life. The particular platiny methods, which ere described in the practical part of the thesis, might help this recognition. Two plaing games were selected by us. In thein accomplishment we show one the options how to use these pames to retrospect the life. The final work reflects whether the games met the expectations of the participants, or they did not.
the old age, seniors, education, the game, the recollection, experience, enjoyment
Rozsah průvodní práce
66 s. (87 884 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Téma naší bakalářské práce jsme si zvolili edukaci seniorů, která je, nebo by měla být sou-částí jejich života. Stáří je další etapa žití, ve které je mnoho možností se dále rozvíjet. Do vzdělávání patří také poznání a pochopení sebe sama. Je důležité zrekapitulovat životní etapy a vědět, že vše v životě má svůj význam. Různé životní příběhy ukazují různorodý vývoj osobnosti a přístup k životu. K tomuto poznání mohou pomoci určité herní metody, které jsou popsány v praktické části práce. Námi byly vybrány dvě hry. Na jejich provedení si ukážeme jednu z možností, jak využít těchto her k rekapitulaci života. Výsledná práce nám bude obrazem k posouzení, zda hry splnily očekávání účastníků, či ne.
Anotace v angličtině
The theme of our Bachelors thesis we chose is The education of senior Citizen, which is, or should be the part of thein life. The old age is another stage of life, in which there are a lot of possibilities for further development. The educational training also includes the self-aware cognition and understanding. I tis important to racapitulate the stages of life and to knot that everything in life has its meaning. Different life stories demonstrate the various development of the personality and approach to the life. The particular platiny methods, which ere described in the practical part of the thesis, might help this recognition. Two plaing games were selected by us. In thein accomplishment we show one the options how to use these pames to retrospect the life. The final work reflects whether the games met the expectations of the participants, or they did not.
the old age, seniors, education, the game, the recollection, experience, enjoyment
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury.
Vymezení teoretických východisek z oblasti vzdělávání seniorů, herních metod a andragogiky.
Příprava metodiky výzkumné části.
Použití kvantitativní metody formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Vyvození závěrů na základě výsledků, shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury.
Vymezení teoretických východisek z oblasti vzdělávání seniorů, herních metod a andragogiky.
Příprava metodiky výzkumné části.
Použití kvantitativní metody formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Vyvození závěrů na základě výsledků, shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BALVÍN, Jaroslav. Pedagogika, andragogika a multikulturalita. Praha: Hnutí R, 2012. ISBN 978-80-86798-07-3.
HAŠKOVCOVÁ, Helena. Fenomén stáří. Praha: Panorama, 1990. ISBN 80-7038-158-2.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-8-247-1369-4.
KŘIVOHLAVÝ, Jaro. Stárnutí z pohledu pozitivní psychologie. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3604-4.
ONDRÁKOVÁ, Jana. Vzdělávání seniorů a jeho specifika. Červený Kostelec: Nakladatelství Pavel Mervart, 2012. ISBN 978-80-904153-2-4.
DUCCIO, Demetrio. Zabawa na tle zycia. Kraków: Drukarnia, 1999. ISBN 83-88030-27-2.
SHERRON, Ronald H. a Barry D. LUMSDEN. Introduction to educational gerontology. NJ: Hemisphere Publishing Corporation, 1990. ISBN 1-56032-039-7.
Seznam doporučené literatury
BALVÍN, Jaroslav. Pedagogika, andragogika a multikulturalita. Praha: Hnutí R, 2012. ISBN 978-80-86798-07-3.
HAŠKOVCOVÁ, Helena. Fenomén stáří. Praha: Panorama, 1990. ISBN 80-7038-158-2.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-8-247-1369-4.
KŘIVOHLAVÝ, Jaro. Stárnutí z pohledu pozitivní psychologie. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3604-4.
ONDRÁKOVÁ, Jana. Vzdělávání seniorů a jeho specifika. Červený Kostelec: Nakladatelství Pavel Mervart, 2012. ISBN 978-80-904153-2-4.
DUCCIO, Demetrio. Zabawa na tle zycia. Kraków: Drukarnia, 1999. ISBN 83-88030-27-2.
SHERRON, Ronald H. a Barry D. LUMSDEN. Introduction to educational gerontology. NJ: Hemisphere Publishing Corporation, 1990. ISBN 1-56032-039-7.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila téma bakalářské práce, její hlavní cíle a výzkumnou metodologii. Následně prezentovala nejdůležitější výsledky výzkumného šetření. Odpověděla na dotazy vedoucího i oponenta práce. Proběhla diskuse.
dr. Kitliňská upozornila na nedostatky analytické a interpretační části práce.