Bakalářská práce se věnuje tématu sociální andragogiky a vzdělávání dospělých v oblasti prevence domácího násilí. V teoretické části objasníme vztah našeho tématu vzhledem k andragogice a vysvětlíme základní pojmy, které se k této práci vztahují. Dále se zaměříme na charakteristiku vzdělávání dospělých jedinců, na formy a metody vzdělávání této věkové skupiny. Problematice domácího násilí se věnujeme v závěru teoretické části.
Praktická část obsahuje přehled vzdělávacích kurzů o domácím násilí, kvantitativní výzkum formou dotazníku, na jehož základě v závěru práce charakterizujeme skupinu úředníků, jež by se ráda dále vzdělávala o problematice domácího násilí. Součástí práce je i metodická příručka kurzu s názvem "Stop domácímu násilí aneb Jak úředník rozpozná domácí násilí", která se zároveň stane výstupem celé bakalářské práce.
Anotace v angličtině
This bachelor´s project deals with the theme of social andragogy and adult education in the prevention of domestic violence. In the theoretical part we clarify a relation between our topic and andragogy. We also define the basic terms, which apply to this bachelor's project. Next, we focus on the characteristics of adult education, the forms and methods of teaching this age group. The end of the theoretical part is about the topic of domestic vio-lence.
The practical part includes overview of the educational courses about domestic violence, and a quantitative research, which was performed by questionnaires. Its results helped us with characteristic a group of officials, who would like to educate about domestic violence. The bachelor's project also includes a methodological guide of course with entitled "Stop domestic violence or How the officials recognize a domestic violence". It becomes a benefit of the bachelor´s project.
Klíčová slova
domácí násilí, prevence, andragogika, sociální andragogika, vzdělávání dospělých
Klíčová slova v angličtině
domestic violence, prevention, andragogy, social andragogy, adult education
Rozsah průvodní práce
97 s. (114 455 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se věnuje tématu sociální andragogiky a vzdělávání dospělých v oblasti prevence domácího násilí. V teoretické části objasníme vztah našeho tématu vzhledem k andragogice a vysvětlíme základní pojmy, které se k této práci vztahují. Dále se zaměříme na charakteristiku vzdělávání dospělých jedinců, na formy a metody vzdělávání této věkové skupiny. Problematice domácího násilí se věnujeme v závěru teoretické části.
Praktická část obsahuje přehled vzdělávacích kurzů o domácím násilí, kvantitativní výzkum formou dotazníku, na jehož základě v závěru práce charakterizujeme skupinu úředníků, jež by se ráda dále vzdělávala o problematice domácího násilí. Součástí práce je i metodická příručka kurzu s názvem "Stop domácímu násilí aneb Jak úředník rozpozná domácí násilí", která se zároveň stane výstupem celé bakalářské práce.
Anotace v angličtině
This bachelor´s project deals with the theme of social andragogy and adult education in the prevention of domestic violence. In the theoretical part we clarify a relation between our topic and andragogy. We also define the basic terms, which apply to this bachelor's project. Next, we focus on the characteristics of adult education, the forms and methods of teaching this age group. The end of the theoretical part is about the topic of domestic vio-lence.
The practical part includes overview of the educational courses about domestic violence, and a quantitative research, which was performed by questionnaires. Its results helped us with characteristic a group of officials, who would like to educate about domestic violence. The bachelor's project also includes a methodological guide of course with entitled "Stop domestic violence or How the officials recognize a domestic violence". It becomes a benefit of the bachelor´s project.
Klíčová slova
domácí násilí, prevence, andragogika, sociální andragogika, vzdělávání dospělých
Klíčová slova v angličtině
domestic violence, prevention, andragogy, social andragogy, adult education
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti domácího násilí, prevence, sociální andragogiky a vzdělávání dospělých.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu v oblasti prevence domácího násilí formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Tvorba metodické příručky semináře.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti domácího násilí, prevence, sociální andragogiky a vzdělávání dospělých.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu v oblasti prevence domácího násilí formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Tvorba metodické příručky semináře.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BEDNAŘÍKOVÁ, Iveta. Kapitoly z andragogiky. Olomouc: Univerzita Palackého: 2006. ISBN 80-244-1355-8.
BENEŠ, Milan. Andragogika. Praha: Grada Publishing. a.s., 2008. ISBN 978-80-247-2.
PALÁN, Zdeněk. Základy andragogiky.[online]. Praha, 2002 [cit. 2013-28-10]. Dostupné z: http://media0.wgz.cz/files/media0:5100491c3f8cb.pdf.upl/Zaklady_andragogiky.pdf. Skripta k předmětu Úvod do studia personalistiky. Vysoká škola J. A. Komenského.
ŠEVČÍK, Drahomír a Naděžda ŠPATENKOVÁ. Domácí násilí: kontext, dynamika a
intervence. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-807-3676-902.
BUSKOTE, Andrea. Z pekla ven. Computer Press, a.s., 2008. ISBN 978-80-251-1786-6.
CONWAYOVÁ, Helen L. Domácí násilí. Albatros, 2007. ISBN 978-80-00-01550-7.
WYLD, N., CARLTON, N. Family emergency procedures: a guide to child protection and domestic violence. London: Legal action group, 1998. ISBN 0-905099-68-0.
Seznam doporučené literatury
BEDNAŘÍKOVÁ, Iveta. Kapitoly z andragogiky. Olomouc: Univerzita Palackého: 2006. ISBN 80-244-1355-8.
BENEŠ, Milan. Andragogika. Praha: Grada Publishing. a.s., 2008. ISBN 978-80-247-2.
PALÁN, Zdeněk. Základy andragogiky.[online]. Praha, 2002 [cit. 2013-28-10]. Dostupné z: http://media0.wgz.cz/files/media0:5100491c3f8cb.pdf.upl/Zaklady_andragogiky.pdf. Skripta k předmětu Úvod do studia personalistiky. Vysoká škola J. A. Komenského.
ŠEVČÍK, Drahomír a Naděžda ŠPATENKOVÁ. Domácí násilí: kontext, dynamika a
intervence. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-807-3676-902.
BUSKOTE, Andrea. Z pekla ven. Computer Press, a.s., 2008. ISBN 978-80-251-1786-6.
CONWAYOVÁ, Helen L. Domácí násilí. Albatros, 2007. ISBN 978-80-00-01550-7.
WYLD, N., CARLTON, N. Family emergency procedures: a guide to child protection and domestic violence. London: Legal action group, 1998. ISBN 0-905099-68-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila téma bakalářské práce, její hlavní cíle a výzkumnou metodologii. Následně prezentovala nejdůležitější výsledky výzkumného šetření. Odpověděla na dotazy vedoucího i oponenta práce. Proběhla diskuse.
dr. Kalenda požádal studentku, aby studentka prezentovala výsledky ověřování hypotéz. Studentka nedokázala odpovědět.
dr. Kitliňská požádala studentku, aby uvedla, jaké kritéria musí splnit, aby mohla využít test chí-kvadrát. Studentka nedokázala odpovědět.
dr. Kalenda uvedl limity výzkumu,
dr. Kitliňská požádala studentku, aby uvedla o jaký výběr výzkumného vzorku se jednalo. Studentka nedokázala odpovědět. Studentka taktéž pro formulaci hypotéz nevycházela z odborné literatury, nedokázala definovat reliabilitu a validitu.