Předmětem bakalářské práce bude revize stávajícího adaptačního programu u zaměstnanců, kteří nastupují do bankovního sektoru. V dnešních bankách, které jsou obchodními společnostmi, musí být velké úsilí věnováno právě vzdělávání zaměstnanců. V naší zkoumané bance tedy zrevidujeme současný adaptační program, který je zde používán 3 roky, a který nahradil program starší, podstatně nákladnější. Proto bude našim cílem zjistit, zda tento úspornější program je schopen v krátkém čase přinést zaměstnancům uspokojivé informace do začátku jejich pracovní kariéry. V teoretické části budeme čerpat informace o adaptač-ním programu z literatury, zabývající se řízením lidských zdrojů a adaptačním procesem. V praktické části zrevidujeme konkrétní adaptační proces pomocí empirického zkoumání. Bude využit kvantitativní výzkum formou dotazníkového šetření, který zjistí názory zaměstnanců, kteří tímto procesem prošli. Hlavním cílem tedy bude zjistit, zda tento adaptační program zaměstnancům vyhovuje jak po časové stránce, tak po stránce obsahové. Výsledky budeme statisticky vyhodnocovat a poté navrhneme doporučení, která by mohla přinést pozitivní změny do jednotlivých pracovních týmů.
Anotace v angličtině
The subject of the Bachelor's thesis will be the examination of the existing orientation programmes for employees entering the banking sector. In today's banks, which are considered business companies, great effort must be devoted to employee education. In the bank we will be studying, we will examine the current orientation programme, which has been in use for three years and had replaced an older programme that was much more costly. This is why it will be our goal to determine whether this more cost-effective programme has the ability to present employees with satisfactory information in a short period of time at the beginning of their employment career. In the theoretical section, we will draw information on orientation programmes from literature dedicated to human resources management and the orientation process. In the practical section, we will review the specific orientation process with the help of empirical investigation. Quantitative investigation through questionnaires will be utilised, which will ascertain the opinions of employees who have already gone through this process. The main goal, therefore, will be to determine whether this orientation programme is satisfactory to the employees in terms of both timing and content. We will evaluate the results statistically, and then propose recommendations that could bring positive change to the individual work teams.
Klíčová slova
bankovní sektor, adaptace, andragogika, řízení lidských zdrojů, mentor, poradce, vedoucí obchodního týmu,
Klíčová slova v angličtině
banking sector, orientation, andragogy, human resources management, mentor, advisor, business team leader,
Rozsah průvodní práce
70 s. (86 434 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Předmětem bakalářské práce bude revize stávajícího adaptačního programu u zaměstnanců, kteří nastupují do bankovního sektoru. V dnešních bankách, které jsou obchodními společnostmi, musí být velké úsilí věnováno právě vzdělávání zaměstnanců. V naší zkoumané bance tedy zrevidujeme současný adaptační program, který je zde používán 3 roky, a který nahradil program starší, podstatně nákladnější. Proto bude našim cílem zjistit, zda tento úspornější program je schopen v krátkém čase přinést zaměstnancům uspokojivé informace do začátku jejich pracovní kariéry. V teoretické části budeme čerpat informace o adaptač-ním programu z literatury, zabývající se řízením lidských zdrojů a adaptačním procesem. V praktické části zrevidujeme konkrétní adaptační proces pomocí empirického zkoumání. Bude využit kvantitativní výzkum formou dotazníkového šetření, který zjistí názory zaměstnanců, kteří tímto procesem prošli. Hlavním cílem tedy bude zjistit, zda tento adaptační program zaměstnancům vyhovuje jak po časové stránce, tak po stránce obsahové. Výsledky budeme statisticky vyhodnocovat a poté navrhneme doporučení, která by mohla přinést pozitivní změny do jednotlivých pracovních týmů.
Anotace v angličtině
The subject of the Bachelor's thesis will be the examination of the existing orientation programmes for employees entering the banking sector. In today's banks, which are considered business companies, great effort must be devoted to employee education. In the bank we will be studying, we will examine the current orientation programme, which has been in use for three years and had replaced an older programme that was much more costly. This is why it will be our goal to determine whether this more cost-effective programme has the ability to present employees with satisfactory information in a short period of time at the beginning of their employment career. In the theoretical section, we will draw information on orientation programmes from literature dedicated to human resources management and the orientation process. In the practical section, we will review the specific orientation process with the help of empirical investigation. Quantitative investigation through questionnaires will be utilised, which will ascertain the opinions of employees who have already gone through this process. The main goal, therefore, will be to determine whether this orientation programme is satisfactory to the employees in terms of both timing and content. We will evaluate the results statistically, and then propose recommendations that could bring positive change to the individual work teams.
Klíčová slova
bankovní sektor, adaptace, andragogika, řízení lidských zdrojů, mentor, poradce, vedoucí obchodního týmu,
Klíčová slova v angličtině
banking sector, orientation, andragogy, human resources management, mentor, advisor, business team leader,
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury.
Vymezení terminologie z oblasti řízení lidských zdrojů zaměřené na adaptační proces.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury.
Vymezení terminologie z oblasti řízení lidských zdrojů zaměřené na adaptační proces.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Michael. Řízení lidských zdrojů. Praha: Grada, 2002, 856 s. ISBN 80-247-0469-2.
BEGEMANN, Petra. Jak přežít zkušební dobu: první tři měsíce v nové práci. Vyd. 1. Praha: Grada, 2000, 107 s. ISBN 80-247-1680-1.
HRONÍK, František. Rozvoj a vzdělávání pracovníků. Vyd. 1. Praha: Grada, 2007, 233 s. ISBN 978-80-247-1457-8.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Vyd. 1. Praha: Grada, 2007, 265 s. ISBN 978-80-247-1369-4.
KOUBEK, Josef. Řízení lidských zdrojů: základy moderní personalistiky. Vyd. 1. Praha: Management Press, 1995, 350 s. ISBN 80-859-4301-8.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Michael. Řízení lidských zdrojů. Praha: Grada, 2002, 856 s. ISBN 80-247-0469-2.
BEGEMANN, Petra. Jak přežít zkušební dobu: první tři měsíce v nové práci. Vyd. 1. Praha: Grada, 2000, 107 s. ISBN 80-247-1680-1.
HRONÍK, František. Rozvoj a vzdělávání pracovníků. Vyd. 1. Praha: Grada, 2007, 233 s. ISBN 978-80-247-1457-8.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Vyd. 1. Praha: Grada, 2007, 265 s. ISBN 978-80-247-1369-4.
KOUBEK, Josef. Řízení lidských zdrojů: základy moderní personalistiky. Vyd. 1. Praha: Management Press, 1995, 350 s. ISBN 80-859-4301-8.
Přílohy volně vložené
1x CD
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila téma bakalářské práce, její hlavní cíle a výzkumnou metodologii. Následně prezentovala nejdůležitější výsledky výzkumného šetření. Odpověděla na dotazy vedoucího i oponenta práce. Proběhla diskuse.
dr. Kitliňská upozornila na nevhodně ukotvený proces adaptace.