Tématem této bakalářské práce byla zvolena problematika motivace k dalšímu vzdělávání žen na mateřské a rodičovské dovolené. Teoretická část se skládá ze tří kapitol. Cílem těchto kapitol je objasnit základní údaje a definice dané problematiky. V praktické části je popsána metodologie a postup kvalitativního výzkumu, kterým byla získána data. Výzkum byl proveden formou polostrukturovaných rozhovorů. Na základě podrobné analýzy rozhovorů bylo popsáno, jak jsou ženy na mateřské a rodičovské dovolené motivovány k dalšímu vzdělávání, a které faktory jejich motivaci ovlivňují. Výsledkem bylo zjištění a nalezení mnoha společných prvků, které motivaci k dalšímu vzdělávání žen na mateřské a rodičovské dovolené ovlivňují.
Anotace v angličtině
The topic of this bachelor thesis was chosen the issue of motivation to futher education of women on maternity and parental leave. The theoretical part consists of three chapters. The aim of these chapters is to explain basic information and definitions of the problem. The practical part describes the methodology and procedure of qualitative research, through them data was obtained. The research was conducted through semistructured interviews. Based on a detailed analysis of the interviews, it was described how women on maternity and parental leave are motivated to further educate themselves and what factors influence their motivation. The result was the discovery and finding many common elements that influence motivation to further education of women on maternity and parental leave.
Klíčová slova
další vzdělávání, mateřská a rodičovská dovolená, motivace
Klíčová slova v angličtině
further educatin, maternity and parentel leave, motivation
Rozsah průvodní práce
67 s. (111 221 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem této bakalářské práce byla zvolena problematika motivace k dalšímu vzdělávání žen na mateřské a rodičovské dovolené. Teoretická část se skládá ze tří kapitol. Cílem těchto kapitol je objasnit základní údaje a definice dané problematiky. V praktické části je popsána metodologie a postup kvalitativního výzkumu, kterým byla získána data. Výzkum byl proveden formou polostrukturovaných rozhovorů. Na základě podrobné analýzy rozhovorů bylo popsáno, jak jsou ženy na mateřské a rodičovské dovolené motivovány k dalšímu vzdělávání, a které faktory jejich motivaci ovlivňují. Výsledkem bylo zjištění a nalezení mnoha společných prvků, které motivaci k dalšímu vzdělávání žen na mateřské a rodičovské dovolené ovlivňují.
Anotace v angličtině
The topic of this bachelor thesis was chosen the issue of motivation to futher education of women on maternity and parental leave. The theoretical part consists of three chapters. The aim of these chapters is to explain basic information and definitions of the problem. The practical part describes the methodology and procedure of qualitative research, through them data was obtained. The research was conducted through semistructured interviews. Based on a detailed analysis of the interviews, it was described how women on maternity and parental leave are motivated to further educate themselves and what factors influence their motivation. The result was the discovery and finding many common elements that influence motivation to further education of women on maternity and parental leave.
Klíčová slova
další vzdělávání, mateřská a rodičovská dovolená, motivace
Klíčová slova v angličtině
further educatin, maternity and parentel leave, motivation
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury.
Vymezení teoretických východisek z oblasti mateřství, motivace k dalšímu vzdělávání, volného času a bariér ve vzdělávání.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního výzkumu pomocí metody polostrukturovaného rozhovoru.
Analýza za pomoci kódování a kategorizování.
Zpracování a vyhodnocení získaných informací, včetně jejich interpretace.
Vyvození závěrů na základě výsledků, shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury.
Vymezení teoretických východisek z oblasti mateřství, motivace k dalšímu vzdělávání, volného času a bariér ve vzdělávání.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního výzkumu pomocí metody polostrukturovaného rozhovoru.
Analýza za pomoci kódování a kategorizování.
Zpracování a vyhodnocení získaných informací, včetně jejich interpretace.
Vyvození závěrů na základě výsledků, shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ADAIR, John Eric. Efektivní motivace. Praha: Alfa Publishing, 2004. ISBN 80-86851-00-1.
BENEŠ, Milan. Andragogika. Praha: Grada Publishing, a. s., 2008. ISBN 978-80-247-2580-2.
MIOVSKÝ, Michal. Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Praha: Grada Publishing, a. s., 2006. ISBN 80-247-1362-4.
MUŽÍK, Jaroslav. Androdidaktika. Praha: ASPI Publishing, 2004. ISBN 80-7357-045-9.
PALÁN, Zdeněk. Základy Andragogiky. Praha: Universita Jana Amose Komenského, 2002. ISBN 80-86723-03-8.
PRUSÁKOVÁ, Viera. Základy Andragogiky. Bratislava: Gerlach Print, s. r. o., 2005. ISBN 80-89142-05-2.
Seznam doporučené literatury
ADAIR, John Eric. Efektivní motivace. Praha: Alfa Publishing, 2004. ISBN 80-86851-00-1.
BENEŠ, Milan. Andragogika. Praha: Grada Publishing, a. s., 2008. ISBN 978-80-247-2580-2.
MIOVSKÝ, Michal. Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Praha: Grada Publishing, a. s., 2006. ISBN 80-247-1362-4.
MUŽÍK, Jaroslav. Androdidaktika. Praha: ASPI Publishing, 2004. ISBN 80-7357-045-9.
PALÁN, Zdeněk. Základy Andragogiky. Praha: Universita Jana Amose Komenského, 2002. ISBN 80-86723-03-8.
PRUSÁKOVÁ, Viera. Základy Andragogiky. Bratislava: Gerlach Print, s. r. o., 2005. ISBN 80-89142-05-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila teoretická a metodologická východiska své práce. Následně se zaměřila na prezentaci dosažených výsledků a formulovala závěry BP. Otázky vedoucího práce zodpověděla.