V sociálních službách je stanoveno zákonem č. 108/2006 Sb. o sociálních službách splnit ročně minimálně 24 hodin akreditovaného vzdělávání MPSV ČR. K dosažení efektního a systematického vzdělávání zaměstnanců v organizaci je nezbytné využití analýzy vzdělávacích potřeb. Proto se předmětem této bakalářské práce stává vymezení teoretických východisek pro sestavení a následné srovnání analýz vzdělávacích potřeb pracovníků v sociálních službách v terénní službě a pobytové službě. V praktické části, na základě empirického výzkumu, předkládáme analýzu kompetencí cílové skupiny sestavenou vyhodnocením osobních rozhovorů. Tento dokument spolu se sběrem dat z dotazníkového šetření je základem pro vypracování analýzy vzdělávacích potřeb. Výsledek srovnání potřeb obou zkoumaných skupin je motivem k vyslovení doporučení pro využití výzkumu v praxi.
Anotace v angličtině
In social services the duty to meet annually at least 24 hours of accredited education by the Ministry of Labour and Social Affairs (MoLSA) is set by the Social Services Act No. 108/2006 Coll. To achieve effective and systematic training of employees in the organization it is necessary to use the analysis of training needs. Therefore, the subject of this thesis becomes a specification of theoretical bases for preparation and subsequent comparison of the training needs analyses of workers in the social services, namely in the field services and residential service. In the practical part, based on empirical research, there is presented an analysis of competences of the target group obtained by means of evaluating personal interviews. This document together with the collection of data from the survey is the basis for developing a training needs analysis. The result of training needs compa-rison of both studied groups is a motive to give recommendations for the use of research in practice
Klíčová slova
Analýza vzdělávacích potřeb, analýza pracovního místa, pracovník v sociálních službách, pobytové sociální služby, terénní sociální služby, akreditované vzdělávání, kompetence, kvalifikační předpoklady
Klíčová slova v angličtině
Training needs analysis, job analysis, social worker, residential social services, field social services, accredited education, competence, qualification requirements
Rozsah průvodní práce
76 s. (104 341 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
V sociálních službách je stanoveno zákonem č. 108/2006 Sb. o sociálních službách splnit ročně minimálně 24 hodin akreditovaného vzdělávání MPSV ČR. K dosažení efektního a systematického vzdělávání zaměstnanců v organizaci je nezbytné využití analýzy vzdělávacích potřeb. Proto se předmětem této bakalářské práce stává vymezení teoretických východisek pro sestavení a následné srovnání analýz vzdělávacích potřeb pracovníků v sociálních službách v terénní službě a pobytové službě. V praktické části, na základě empirického výzkumu, předkládáme analýzu kompetencí cílové skupiny sestavenou vyhodnocením osobních rozhovorů. Tento dokument spolu se sběrem dat z dotazníkového šetření je základem pro vypracování analýzy vzdělávacích potřeb. Výsledek srovnání potřeb obou zkoumaných skupin je motivem k vyslovení doporučení pro využití výzkumu v praxi.
Anotace v angličtině
In social services the duty to meet annually at least 24 hours of accredited education by the Ministry of Labour and Social Affairs (MoLSA) is set by the Social Services Act No. 108/2006 Coll. To achieve effective and systematic training of employees in the organization it is necessary to use the analysis of training needs. Therefore, the subject of this thesis becomes a specification of theoretical bases for preparation and subsequent comparison of the training needs analyses of workers in the social services, namely in the field services and residential service. In the practical part, based on empirical research, there is presented an analysis of competences of the target group obtained by means of evaluating personal interviews. This document together with the collection of data from the survey is the basis for developing a training needs analysis. The result of training needs compa-rison of both studied groups is a motive to give recommendations for the use of research in practice
Klíčová slova
Analýza vzdělávacích potřeb, analýza pracovního místa, pracovník v sociálních službách, pobytové sociální služby, terénní sociální služby, akreditované vzdělávání, kompetence, kvalifikační předpoklady
Klíčová slova v angličtině
Training needs analysis, job analysis, social worker, residential social services, field social services, accredited education, competence, qualification requirements
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury k dané problematice.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti dalšího profesního vzdělávání pracovníků v sociálních službách.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace výzkumu kombinací kvalitativního a kvantitativního přístupu formou strukturovaných rozhovorů, skupinových rozhovorů, pozorování a dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury k dané problematice.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti dalšího profesního vzdělávání pracovníků v sociálních službách.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace výzkumu kombinací kvalitativního a kvantitativního přístupu formou strukturovaných rozhovorů, skupinových rozhovorů, pozorování a dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Michael. Personální management. Vyd. 1. Praha: Grada, 1999, 963 s. ISBN 80-716-9614-5.
BELCOURT, Monica. Vzdělávání pracovníků a řízení pracovního výkonu. Vyd. 1. Praha: Grada, 1998, 243 s. ISBN 80-716-9459-2.
KOUBEK, Josef. Řízení lidských zdrojů: základy moderní personalistiky. 3. vyd. Praha: Management Press, 2001, 367 s. ISBN 80-726-1033-3.
MUŽÍK, Jaroslav. Profesní vzdělávání dospělých. Vyd. 1. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2012, 263 s. Vzdělávání dospělých. ISBN 978-80-7357-738-4.
PALÁN, Zdeněk. Lidské zdroje. Výkladový slovník: Výkladový slovník. 1.vyd. Praha: Academia, 2002, 280 s. ISBN 80-200-0950-7.
PRUSÁKOVÁ, Viera. Systémový prístup k ďalšiemu vzdelávaniu. 1. vyd. Bratislava: Inštitút pre verejnú správu, 2000, 125 s. ISBN 80-968308-2-1.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Michael. Personální management. Vyd. 1. Praha: Grada, 1999, 963 s. ISBN 80-716-9614-5.
BELCOURT, Monica. Vzdělávání pracovníků a řízení pracovního výkonu. Vyd. 1. Praha: Grada, 1998, 243 s. ISBN 80-716-9459-2.
KOUBEK, Josef. Řízení lidských zdrojů: základy moderní personalistiky. 3. vyd. Praha: Management Press, 2001, 367 s. ISBN 80-726-1033-3.
MUŽÍK, Jaroslav. Profesní vzdělávání dospělých. Vyd. 1. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2012, 263 s. Vzdělávání dospělých. ISBN 978-80-7357-738-4.
PALÁN, Zdeněk. Lidské zdroje. Výkladový slovník: Výkladový slovník. 1.vyd. Praha: Academia, 2002, 280 s. ISBN 80-200-0950-7.
PRUSÁKOVÁ, Viera. Systémový prístup k ďalšiemu vzdelávaniu. 1. vyd. Bratislava: Inštitút pre verejnú správu, 2000, 125 s. ISBN 80-968308-2-1.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka předtavila teoretická a metodologická východiska své práce. Přednesla výsledky své BP. Následně odpověděla na dotazy vedoucího a oponenta práce.