Hlavním cílem bakalářské práce je zjištění informovanosti a povědomí středoškolských studentek v oblasti stalkingu. V teoretické části je vysvětlen pojem stalking, popisuje historické údaje, vývoj stalkingu a příčiny, proč vůbec k nebezpečnému pronásledování dochází. Dále se zabývá osobností stalkera, jeho typologií dle různých hledisek a metod, které používá. Následně popisuje oběti stalkingu a důsledky, které se mohou u osoby, která se stala obětí nebezpečného pronásledování projevit. Na závěr teoretické části se věnuje řešením nebezpečného pronásledování, legislativnímu ukotvení a zmiňuje intervenční centra. V praktické části, která navazuje na teoretickou, jsou vyhodnocena data o informovanosti studentek 3. a 4. ročníků středních škol, která byla získána formou dotazníkové metody.
Anotace v angličtině
The main aim of this thesis is to find out information and awareness of high school students in the area of stalking. In the theoretical section explains the concept of stalking, describes the historical data, the development of stalking and the reasons why the stalking occurs. It also deals with personality stalker, his typology according to various criteria and methods used. It also describes the victims of stalking and the consequences that may occur with a person who has been the victim of stalking occur. At the end of the theoretical part is devoted to the solution of stalking, legislative anchoring and mentions the intervention centers. In the practical part, which is based on theoretical data are evaluated by 3rd awareness of students and 4 years of secondary school, which was obtained by using a questionnaire method.
Klíčová slova
stalking, nebezpečné pronásledování, stalker, oběť, porucha osobnosti
Hlavním cílem bakalářské práce je zjištění informovanosti a povědomí středoškolských studentek v oblasti stalkingu. V teoretické části je vysvětlen pojem stalking, popisuje historické údaje, vývoj stalkingu a příčiny, proč vůbec k nebezpečnému pronásledování dochází. Dále se zabývá osobností stalkera, jeho typologií dle různých hledisek a metod, které používá. Následně popisuje oběti stalkingu a důsledky, které se mohou u osoby, která se stala obětí nebezpečného pronásledování projevit. Na závěr teoretické části se věnuje řešením nebezpečného pronásledování, legislativnímu ukotvení a zmiňuje intervenční centra. V praktické části, která navazuje na teoretickou, jsou vyhodnocena data o informovanosti studentek 3. a 4. ročníků středních škol, která byla získána formou dotazníkové metody.
Anotace v angličtině
The main aim of this thesis is to find out information and awareness of high school students in the area of stalking. In the theoretical section explains the concept of stalking, describes the historical data, the development of stalking and the reasons why the stalking occurs. It also deals with personality stalker, his typology according to various criteria and methods used. It also describes the victims of stalking and the consequences that may occur with a person who has been the victim of stalking occur. At the end of the theoretical part is devoted to the solution of stalking, legislative anchoring and mentions the intervention centers. In the practical part, which is based on theoretical data are evaluated by 3rd awareness of students and 4 years of secondary school, which was obtained by using a questionnaire method.
Klíčová slova
stalking, nebezpečné pronásledování, stalker, oběť, porucha osobnosti
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti stalkingu, osobnosti stalkera, oběti stalkingu a možnosti řešení.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti stalkingu, osobnosti stalkera, oběti stalkingu a možnosti řešení.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BUSKOTTE, Andrea. Z pekla ven: žena v domácím násilí. Vyd. 1. Editor Lucie Vaníčková Horníková. Brno: Computer Press, 2008, 176 s. Psyché (Grada). ISBN 978-80-251-1786-6.
ČÍRTKOVÁ, Ludmila a Petra VITOUŠOVÁ. Pomoc obětem (a svědkům) trestných činů: příručka pro pomáhající profese. Vyd. 1. Praha: Grada, 2007, 191 s. ISBN 978-802-4720-142.
MARREWA, Al. Nenechte si ubližovat. Vyd. 1. Praha: Portál, 2002, 263 s. ISBN 80-717-8510-5.
VARGOVÁ, Branislava, Dana POKORNÁ a Marie TOUFAROVÁ. Partnerské násilí. Praha: Linde, 2008, 159 s. ISBN 978-808-6131-764.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada 2007, 265 s. ISBN 978-80-247-1369-4.
Seznam doporučené literatury
BUSKOTTE, Andrea. Z pekla ven: žena v domácím násilí. Vyd. 1. Editor Lucie Vaníčková Horníková. Brno: Computer Press, 2008, 176 s. Psyché (Grada). ISBN 978-80-251-1786-6.
ČÍRTKOVÁ, Ludmila a Petra VITOUŠOVÁ. Pomoc obětem (a svědkům) trestných činů: příručka pro pomáhající profese. Vyd. 1. Praha: Grada, 2007, 191 s. ISBN 978-802-4720-142.
MARREWA, Al. Nenechte si ubližovat. Vyd. 1. Praha: Portál, 2002, 263 s. ISBN 80-717-8510-5.
VARGOVÁ, Branislava, Dana POKORNÁ a Marie TOUFAROVÁ. Partnerské násilí. Praha: Linde, 2008, 159 s. ISBN 978-808-6131-764.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada 2007, 265 s. ISBN 978-80-247-1369-4.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila téma bakalářské práce, její hlavní cíle a výzkumnou metodologii. Následně prezentovala nejdůležitější výsledky výzkumného šetření. Odpověděla na dotazy uvedené v posudcích práce. Proběhla diskuse.