Tématem této bakalářské práce je motivace sociálních pracovníků ve vykonávání odborné činnosti. V teoretické části Vás seznámí s pojmem a definicí sociální pedagogiky, jejím vymezením, vývojem v historii a současným pohledem na ni. Jsou zde vymezeny pojmy jako sociální pedagogika, sociální profese sociálního pedagoga, základní vymezení jeho kompetencí k výkonu činnosti. V druhé kapitole teoretické části, budete seznámeni s pojmem motivace, hlavními motivy lidského chování, základního rozdělení druhů motivací, a co napomáhá k zvyšování nebo naopak snižování motivace u sociálních pedagogů. V praktické části bakalářská práce objasňuje, jaké jsou hlavní motivy směřující sociální pedagogy k výkonu jejich odborných činností, a vymezení základních kategorií motivací, které jsou hlavním důvodem a cílem pro výkon jejich činnosti.
Anotace v angličtině
The theme of this Bachelor's thesis is the motivation of social workers in carrying out professional activities. In the theoretical part introduces you to the concepts and definitions of social pedagogy, it is definition, development history and current view on it. There are defined concepts such as social pedagogy, social of the profession, the basic definition of competence to practice. In the second chapter of the theoretical part, you will be familiar with the concept of motivation, the main motives of human behavior, the basic distribution of types of motivation, and what naponapomáhá to increase or, conversely, reduce the motivation of social educators.In the practical part Bachelor's thesis explains what are the main motives leading social teachers to exercise their professional activities, and defining basic categories of motivation, which is the main reason and purpose for the exercise.explains what are the main motives leading social teachers to exercise their professional activities, and defining basic categories of motivation, which is the main reason and purpose for the exercise.
Klíčová slova
sociální pedagogika, sociální pedagog, motivace, motiv, stimul, stimulace, teorie motivace, kvalitativní výzkum
Klíčová slova v angličtině
social pedagogy, social pedagogue, motivation, motive, stimulus, stimulation, motivation theory, qualitative research
Rozsah průvodní práce
78 s. (148 971, včetně mezer)
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem této bakalářské práce je motivace sociálních pracovníků ve vykonávání odborné činnosti. V teoretické části Vás seznámí s pojmem a definicí sociální pedagogiky, jejím vymezením, vývojem v historii a současným pohledem na ni. Jsou zde vymezeny pojmy jako sociální pedagogika, sociální profese sociálního pedagoga, základní vymezení jeho kompetencí k výkonu činnosti. V druhé kapitole teoretické části, budete seznámeni s pojmem motivace, hlavními motivy lidského chování, základního rozdělení druhů motivací, a co napomáhá k zvyšování nebo naopak snižování motivace u sociálních pedagogů. V praktické části bakalářská práce objasňuje, jaké jsou hlavní motivy směřující sociální pedagogy k výkonu jejich odborných činností, a vymezení základních kategorií motivací, které jsou hlavním důvodem a cílem pro výkon jejich činnosti.
Anotace v angličtině
The theme of this Bachelor's thesis is the motivation of social workers in carrying out professional activities. In the theoretical part introduces you to the concepts and definitions of social pedagogy, it is definition, development history and current view on it. There are defined concepts such as social pedagogy, social of the profession, the basic definition of competence to practice. In the second chapter of the theoretical part, you will be familiar with the concept of motivation, the main motives of human behavior, the basic distribution of types of motivation, and what naponapomáhá to increase or, conversely, reduce the motivation of social educators.In the practical part Bachelor's thesis explains what are the main motives leading social teachers to exercise their professional activities, and defining basic categories of motivation, which is the main reason and purpose for the exercise.explains what are the main motives leading social teachers to exercise their professional activities, and defining basic categories of motivation, which is the main reason and purpose for the exercise.
Klíčová slova
sociální pedagogika, sociální pedagog, motivace, motiv, stimul, stimulace, teorie motivace, kvalitativní výzkum
Klíčová slova v angličtině
social pedagogy, social pedagogue, motivation, motive, stimulus, stimulation, motivation theory, qualitative research
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti sociální pedagogiky, motivace a motivačních teorií.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti sociální pedagogiky, motivace a motivačních teorií.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
KRAUS, Blahoslav Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-383-3.
NAKONEČNÝ, Milan. Emoce a motivace. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1973. ISBN 80-200-0763-6.
NAKONEČNÝ, Milan. Motivace lidského chování. Praha: Academia, 1997. ISBN 80-200-0592-7.
PLHÁKOVÁ, Alena. Učebnice obecné psychologie. Praha: Academia, 2011. ISBN 978-80-200-1499-3.
PROCHÁZKA, Miroslav. Sociální pedagogika. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3470-5.
PRŮCHA, Jan. Přehled pedagogiky. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-567-7.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 1. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-313-0.
Seznam doporučené literatury
KRAUS, Blahoslav Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-383-3.
NAKONEČNÝ, Milan. Emoce a motivace. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1973. ISBN 80-200-0763-6.
NAKONEČNÝ, Milan. Motivace lidského chování. Praha: Academia, 1997. ISBN 80-200-0592-7.
PLHÁKOVÁ, Alena. Učebnice obecné psychologie. Praha: Academia, 2011. ISBN 978-80-200-1499-3.
PROCHÁZKA, Miroslav. Sociální pedagogika. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3470-5.
PRŮCHA, Jan. Přehled pedagogiky. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-567-7.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 1. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-313-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila koncepci své bakalářské práce včetně uvedení metodologie výzkumného šetření a prezentování hlavních výzkumných zjištění. Studentka odpovídala na otázky uvedené v posudcích oponenta a vedoucího kvalifikační práce. Pozornost byla zaměřena na vymezení hlavních rozdílů mezi sociálním pedagogem a sociálním pracovníkem (studentka uvedla pouze pojetí z hlediska legislativy nikoli pojetí z hlediska teorie, vědecké disciplíny). V daném vymezení se v projevu studentky vyskytovaly nepřesnosti (odpovězeno na základě vlastní praxe). Komise vyjádřila připomínky k využité literatuře v rámci bakalářské práce.