Cílem práce je navrhnout zařízení, které by bylo schopno zajistit moderní přístup k řízení železničního provozu. Zařízení bude po připojení ke stávajícímu zabezpečovacímu zařízení schopno společně s osobním počítačem řídit provoz modelového výukového kolejiště. Řídící software v osobním počítači je závislý na konkrétních podmínkách implementace. Navrhované zařízení by mělo být modulární, aby bylo možné toto zařízení použít i na jiných výukových a modelových železničních kolejištích a zároveň finančně dostupné pro širokou veřejnost, aby se podpořil rozvoj nových technologií řízení.
Anotace v angličtině
The goal of this diploma thesis is design hardware, which can provide modern access to model railway traffic. Hardware will in conjunction with current equipment and personal computer take control of model training yard. Control software in personal computer is dependent of specific terms of implementation. Designed hardware should be modular to use it in others educational and model railway's yards and simultaneously financially available for general public to support expansion of new control technologies.
Cílem práce je navrhnout zařízení, které by bylo schopno zajistit moderní přístup k řízení železničního provozu. Zařízení bude po připojení ke stávajícímu zabezpečovacímu zařízení schopno společně s osobním počítačem řídit provoz modelového výukového kolejiště. Řídící software v osobním počítači je závislý na konkrétních podmínkách implementace. Navrhované zařízení by mělo být modulární, aby bylo možné toto zařízení použít i na jiných výukových a modelových železničních kolejištích a zároveň finančně dostupné pro širokou veřejnost, aby se podpořil rozvoj nových technologií řízení.
Anotace v angličtině
The goal of this diploma thesis is design hardware, which can provide modern access to model railway traffic. Hardware will in conjunction with current equipment and personal computer take control of model training yard. Control software in personal computer is dependent of specific terms of implementation. Designed hardware should be modular to use it in others educational and model railway's yards and simultaneously financially available for general public to support expansion of new control technologies.
Cílem diplomové práce je návrh modernizace staničního zabezpečovacího zařízení modelové železnice na systém Jednotného obslužného pracoviště dle platných sdandardů Českých drah. V praxi bude systém aplikovatelný primárně na dopravní sál Střední odborné školy Edvarda Beneše a Středního odborného učiliště Břeclav a s navrhovanými postupy modulárně přenositelný na jakékoliv modelové zpracování reálné železniční sítě.
Zásady pro vypracování
Cílem diplomové práce je návrh modernizace staničního zabezpečovacího zařízení modelové železnice na systém Jednotného obslužného pracoviště dle platných sdandardů Českých drah. V praxi bude systém aplikovatelný primárně na dopravní sál Střední odborné školy Edvarda Beneše a Středního odborného učiliště Břeclav a s navrhovanými postupy modulárně přenositelný na jakékoliv modelové zpracování reálné železniční sítě.
Seznam doporučené literatury
Práce s mikrokontroléry ATMEL AT89S8252, Matoušek David, BEN, Praha, 2002
Využití rozhraní PC, Burkhard Kainka, BEN, Praha, 1997
Seznam doporučené literatury
Práce s mikrokontroléry ATMEL AT89S8252, Matoušek David, BEN, Praha, 2002
Využití rozhraní PC, Burkhard Kainka, BEN, Praha, 1997
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
schémata
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Diplomant odprezentoval před komisí hlavní cíle a výsledky své diplomové práce. Grafická stránka prezentace byla na velmi dobré úrovni. Vlastní přednes diplomanta byl plynulý bez náznaku nejistoty. Součástí prezentace nebyla praktická ukázka. Po prezentaci následovalo seznámení diplomanta s posudky vedoucího a oponenta diplomové práce.
Komise vznesla k obhajobě následující dotazy:
1) prof. Vlček: Jaká byla ekonomická stránka projektu?
2) doc. Hruška: Byla zvážena možnost využití micro PLC?
Na kladené dotazy diplomant reagoval pohotově a věcně, v předmětné tematice se velmi dobře orientuje.