Bakalářská práce se zabývá analýzou sociálního prostředí, jež má přímý i nepřímý vliv na dospělé jedince zainteresované v osvojování si cizího jazyka.
Teoretická část je založena na odborné literatuře a dostupných výsledcích šetření vzdělávání dospělých. V této části je analyzován současný stav vzdělávání dospělých s důrazem na oblast výuky cizích jazyků.
Praktická část se zaměřuje na ověření hypotéz na základě kvantitativního výzkumu, který adresuje dospělé jedince aktivně zapojené do výuky cizích jazyků.
Anotace v angličtině
This bachelor's work analyses the social environment that has a direct or indirect influence on adults who are engaged in mastering a foreign language.
The theoretical section is based on the available professional literature and accessible results of adult education surveys. Herein the current state of adult education is analysed with emphasis on the area of learning foreign languages.
The practical section focuses on verification of hypotheses based on the quantitative research that addresses adults who are actively involved in language studies.
adult, adult education, andragogy, environment, heutagogy, language education, motivation, postmodern society
Rozsah průvodní práce
80 (107 199 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá analýzou sociálního prostředí, jež má přímý i nepřímý vliv na dospělé jedince zainteresované v osvojování si cizího jazyka.
Teoretická část je založena na odborné literatuře a dostupných výsledcích šetření vzdělávání dospělých. V této části je analyzován současný stav vzdělávání dospělých s důrazem na oblast výuky cizích jazyků.
Praktická část se zaměřuje na ověření hypotéz na základě kvantitativního výzkumu, který adresuje dospělé jedince aktivně zapojené do výuky cizích jazyků.
Anotace v angličtině
This bachelor's work analyses the social environment that has a direct or indirect influence on adults who are engaged in mastering a foreign language.
The theoretical section is based on the available professional literature and accessible results of adult education surveys. Herein the current state of adult education is analysed with emphasis on the area of learning foreign languages.
The practical section focuses on verification of hypotheses based on the quantitative research that addresses adults who are actively involved in language studies.
adult, adult education, andragogy, environment, heutagogy, language education, motivation, postmodern society
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na výzkum specifik týkajících se vzdělávání dospělých;
- na analýzu sociálních aspektů vedoucích u dospělých jedinců k potřebě vzdělávání;
- na problematiku jazykového vzdělávání dospělých;
- na hledání odpovědi na otázku, proč je mezi dospělými velký podíl tzv. věčných začátečníků;
- na uplatnění poznatků sociální pedagogiky v oblasti vzdělávání cizích jazyků.
Součástí práce bude kvantitativní výzkum zaměřený na popis a analýzu sociálních aspektů, jež vedou k potřebě jazykového vzdělání v dospělém věku.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na výzkum specifik týkajících se vzdělávání dospělých;
- na analýzu sociálních aspektů vedoucích u dospělých jedinců k potřebě vzdělávání;
- na problematiku jazykového vzdělávání dospělých;
- na hledání odpovědi na otázku, proč je mezi dospělými velký podíl tzv. věčných začátečníků;
- na uplatnění poznatků sociální pedagogiky v oblasti vzdělávání cizích jazyků.
Součástí práce bude kvantitativní výzkum zaměřený na popis a analýzu sociálních aspektů, jež vedou k potřebě jazykového vzdělání v dospělém věku.
Seznam doporučené literatury
Arnulf, Hopf. Sociální pedagogika pro učitele. Praha: Pedf UK, 2001.
Beneš, M. Andragogika. Praha: Grada, 2011.
Hradečná, M. a kol. Vybrané problémy sociální pedagogiky. Praha: UK, 1995.
Kopecký, M. Sociální hnutí a vzdělávání dospělých. Praha: Eurolex Bohemia, 2004.
Kraus, B. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2008.
Mužík, J. Andragogická didaktika. Praha: Codex, 1998.
Mužík, J. Didaktika profesního vzdělávání dospělých. Plzeň: Fraus, 2005.
Prusáková, V. Základy andragogiky. Bratislava: Gerlach print, 2005.
Škoda, K. Příspěvky k dějinám pedagogiky dospělých. Praha: FF UK, 1991.
Další literatura bude obsažena v Projektu diplomové práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
Arnulf, Hopf. Sociální pedagogika pro učitele. Praha: Pedf UK, 2001.
Beneš, M. Andragogika. Praha: Grada, 2011.
Hradečná, M. a kol. Vybrané problémy sociální pedagogiky. Praha: UK, 1995.
Kopecký, M. Sociální hnutí a vzdělávání dospělých. Praha: Eurolex Bohemia, 2004.
Kraus, B. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2008.
Mužík, J. Andragogická didaktika. Praha: Codex, 1998.
Mužík, J. Didaktika profesního vzdělávání dospělých. Plzeň: Fraus, 2005.
Prusáková, V. Základy andragogiky. Bratislava: Gerlach print, 2005.
Škoda, K. Příspěvky k dějinám pedagogiky dospělých. Praha: FF UK, 1991.
Další literatura bude obsažena v Projektu diplomové práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky oponentakybakalářské práce (viz posudky)
- odpověděl vyčerpávajícím způsobem
3. prof. Ondrejkovič: Co to je a jak jste zjišťoval reliabilitu dat?