Diplomová práce je věnována komunikaci pedagoga s dítětem předškolního věku. Teoretická část je zaměřena na vztah pedagoga a dítěte, jejich vzájemné ovlivňování a způsoby komunikace mezi nimi. Poodkrývá také osobnost pedagoga a dítěte předškolního věku. Na teoretický základ navazuje praktická část, jejímž cílem je odhalení míry regulace v komunikaci pedagoga mateřské školy při vzniklé problémové situaci s dítětem předškolního věku.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with communication of a teacher and a child of the preschool age. The theoretical part is focused on a relationship between the teacher and the child, their mutual influence and different kind of communication between them. It also uncovers the personality of a teacher and a child of preschool age. The practical part follows after the theoretical one. It´s aim is to reveal tha regulation rate in communication of a kindergarden teacher during a risen problem situation with a child of the preschool age.
Klíčová slova
komunikace, osobnost pedagoga, výchovné styly, dítě předškolního věku, podpora autonomie dítěte, typy regulace
Klíčová slova v angličtině
communication, personality of a teacher, educational styles, child of preschool age, support of child autonomy, types of regulation
Rozsah průvodní práce
97 s. (148 073 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je věnována komunikaci pedagoga s dítětem předškolního věku. Teoretická část je zaměřena na vztah pedagoga a dítěte, jejich vzájemné ovlivňování a způsoby komunikace mezi nimi. Poodkrývá také osobnost pedagoga a dítěte předškolního věku. Na teoretický základ navazuje praktická část, jejímž cílem je odhalení míry regulace v komunikaci pedagoga mateřské školy při vzniklé problémové situaci s dítětem předškolního věku.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with communication of a teacher and a child of the preschool age. The theoretical part is focused on a relationship between the teacher and the child, their mutual influence and different kind of communication between them. It also uncovers the personality of a teacher and a child of preschool age. The practical part follows after the theoretical one. It´s aim is to reveal tha regulation rate in communication of a kindergarden teacher during a risen problem situation with a child of the preschool age.
Klíčová slova
komunikace, osobnost pedagoga, výchovné styly, dítě předškolního věku, podpora autonomie dítěte, typy regulace
Klíčová slova v angličtině
communication, personality of a teacher, educational styles, child of preschool age, support of child autonomy, types of regulation
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek vztahujících se k problematice regulace ve výchově a ke kompetencím sociálního pedagoga.
Příprava metodiky výzkumné části a formulace modelových problémových situací zjišťujících postoj pedagogů k regulaci ve výchově.
Realizace smíšeného výzkumu zaměřeného na zjišťování míry regulace ve výchově.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek vztahujících se k problematice regulace ve výchově a ke kompetencím sociálního pedagoga.
Příprava metodiky výzkumné části a formulace modelových problémových situací zjišťujících postoj pedagogů k regulaci ve výchově.
Realizace smíšeného výzkumu zaměřeného na zjišťování míry regulace ve výchově.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ČÁP, Jan a Jiří MAREŠ. Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-463-X.
GAVORA, Peter. Učitel a žáci v komunikaci. Brno: Paido, 2005. ISBN 80-73-104-9.
MAREŠ, Jiří. Pedagogická psychologie. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0174-8.
NELEŠOVSKÁ, Alena. Pedagogická komunikace v teorii a praxi. Praha: Grada Publishing, 2005. ISBN 80-247-0738-1.
PELIKÁN, Jiří. Hledání těžiště výchovy. Praha: Karolinum, 2007. ISBN 978-80-246-1265-2.
Seznam doporučené literatury
ČÁP, Jan a Jiří MAREŠ. Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-463-X.
GAVORA, Peter. Učitel a žáci v komunikaci. Brno: Paido, 2005. ISBN 80-73-104-9.
MAREŠ, Jiří. Pedagogická psychologie. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0174-8.
NELEŠOVSKÁ, Alena. Pedagogická komunikace v teorii a praxi. Praha: Grada Publishing, 2005. ISBN 80-247-0738-1.
PELIKÁN, Jiří. Hledání těžiště výchovy. Praha: Karolinum, 2007. ISBN 978-80-246-1265-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila téma diplomové práce, její hlavní cíle a výzkumnou metodologii. Následně prezentovala nejdůležitější výsledky výzkumného šetření. Odpověděla na dotazy vedoucího i oponenta práce. Proběhla diskuse.
doc. Knotová požádala studentku, aby zdůvodnila volbu výzkumných souborů. Studentka zdůvodnila výběr z důvodu znalosti prostředí.
doc. Knotová upozornila studentku, že její pojetí triangulace dat není korektní.