Ústředním tématem předložené diplomové práce je pomoc rodičům a jejich mladším dětem a dospívající mládeži prostřednictvím odkazu na genderovou výchovu. Práce zpracovává genderovou problematiku při výchově. Daná výchova v dětství se s příchodem dospělosti projevuje v partnerských vztazích, projevu emocí a délce setrvání v kvalitním partnerském soužití. Diplomová práce vychází z přetrvávajících genderových předsudků a řeší význam jejich prolamování právě již vlivem výchovy. Praktická část obsahuje výzkum zaměřený na zjišťování identifikace mužů a žen s genderovými stereotypy zdůrazňující předsudky o chování a očekávání od role muže a ženy ve výchově a v mezilidských vztazích.
Anotace v angličtině
The central theme of the dissertation is to help parents and their younger children and adolescents with reference to gender education. Work processes gender issues in education, which is given in childhood education with the advent of adulthood manifested in relationships, expression of emotions and the length of stay in a quality cohabiting. This thesis is based on the persistent gender stereotypes and the importance of addressing their just breaking it due to education. The practical part contains a study to identify the identification of men and women with gender stereotypes emphasizing the prejudices of the behaviour and expectations of the roles of men and women in the upbringing and interpersonal relationships.
Ústředním tématem předložené diplomové práce je pomoc rodičům a jejich mladším dětem a dospívající mládeži prostřednictvím odkazu na genderovou výchovu. Práce zpracovává genderovou problematiku při výchově. Daná výchova v dětství se s příchodem dospělosti projevuje v partnerských vztazích, projevu emocí a délce setrvání v kvalitním partnerském soužití. Diplomová práce vychází z přetrvávajících genderových předsudků a řeší význam jejich prolamování právě již vlivem výchovy. Praktická část obsahuje výzkum zaměřený na zjišťování identifikace mužů a žen s genderovými stereotypy zdůrazňující předsudky o chování a očekávání od role muže a ženy ve výchově a v mezilidských vztazích.
Anotace v angličtině
The central theme of the dissertation is to help parents and their younger children and adolescents with reference to gender education. Work processes gender issues in education, which is given in childhood education with the advent of adulthood manifested in relationships, expression of emotions and the length of stay in a quality cohabiting. This thesis is based on the persistent gender stereotypes and the importance of addressing their just breaking it due to education. The practical part contains a study to identify the identification of men and women with gender stereotypes emphasizing the prejudices of the behaviour and expectations of the roles of men and women in the upbringing and interpersonal relationships.
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek ze sociálních aspektů výchovy a životní pomoci dětem, mládeži a rodičům.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníků.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek ze sociálních aspektů výchovy a životní pomoci dětem, mládeži a rodičům.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníků.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BAKOŠOVÁ, Zlatica. Sociálna pedagogika ako životná pomoc. Bratislava: Public promotion, s.r.o, 2008. ISBN 978-80-969944-0-3.
BAKOŠOVÁ, Zlatica a kol. Teórie sociálnej pedagogiky. Bratislava: Slovenská pedagogická spoločnosť SAV Bratislava, 2011. ISBN 978-80-970675-0-2.
HUDEČEK, Theodor a Václav HUDEČEK. Sociálne a filozofické základy výchovy a vzdelávania. Prešov: Rokus, 2007. ISBN 978-80-89055-74-6.
PELIKÁN, Jiří. Pomáhat být. Otevřené otázky teorie provázející výchovy. Praha: Univerzita Karlova, Karolinum, 2002. ISBN 80-246-0345-4.
Seznam doporučené literatury
BAKOŠOVÁ, Zlatica. Sociálna pedagogika ako životná pomoc. Bratislava: Public promotion, s.r.o, 2008. ISBN 978-80-969944-0-3.
BAKOŠOVÁ, Zlatica a kol. Teórie sociálnej pedagogiky. Bratislava: Slovenská pedagogická spoločnosť SAV Bratislava, 2011. ISBN 978-80-970675-0-2.
HUDEČEK, Theodor a Václav HUDEČEK. Sociálne a filozofické základy výchovy a vzdelávania. Prešov: Rokus, 2007. ISBN 978-80-89055-74-6.
PELIKÁN, Jiří. Pomáhat být. Otevřené otázky teorie provázející výchovy. Praha: Univerzita Karlova, Karolinum, 2002. ISBN 80-246-0345-4.
Přílohy volně vložené
1 DVD
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala téma diplomové práce a motivy k jeho výběru. Dále se studentka v rámci obhajoby krátce věnovala teoretickým východiskům kvalifikační práce. Těžištěm obhajoby byla prezentace hlavních zjištění výzkumného šetření. Diskutovány byly především metodologické nedostatky (absence interpretace dat, formulace hypotéz). Komise se vyjádřila ke skutečnosti, že diplomová práce nesplňuje požadavky kladené na rozsah tohoto typu kvalifikační práce, dále se komise vyjádřila k povrchnímu zpracování teoretické části.