Diplomová práce se zabývá problematikou autoregulace učení u studentů pomáhajících profesí na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně z pohledu autodeterminační teorie. Záměrem práce je zjistit současnou míru autoregulace učení u studentů vybraných oborů a její dopad na studium na vysoké škole.
Teoretická část vychází ze základních východisek autoregulace učení a rozebírá vnitřní a vnější determinanty autoregulace. Dále se zabývá rozvojem autoregulace a pomáhajícími profesemi. Praktická část se zaměřuje na zjištění míry autoregulace učení u studentů pomáhajících profesí vzhledem k jejich věku, studijním výsledkům, typu a formě studia. Shrnuje zjištěné poznatky a nabízí doporučení pro praxi.
Anotace v angličtině
Diploma work concerns with problems connected to self-regulation learning in students of helping professions at Tomas Bata University in Zlin, Czech Republic, mostly in aspect of self-determination theory. Work is focused to determine current self-regulated learning rate of earlier mentioned students and its effects on study at university.
Theoretical part is based on the cornerstones of self-regulation learning and deals with inner and outer factors of self-regulation. It also deals with the development of self-regulation and helping professions. The practical part is focused on the detection rate of self-regulated learning in students helping profession due to their age, academic achievement, the form and the type of study. It summarizes the findings and offers recommendations for practice.
Diplomová práce se zabývá problematikou autoregulace učení u studentů pomáhajících profesí na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně z pohledu autodeterminační teorie. Záměrem práce je zjistit současnou míru autoregulace učení u studentů vybraných oborů a její dopad na studium na vysoké škole.
Teoretická část vychází ze základních východisek autoregulace učení a rozebírá vnitřní a vnější determinanty autoregulace. Dále se zabývá rozvojem autoregulace a pomáhajícími profesemi. Praktická část se zaměřuje na zjištění míry autoregulace učení u studentů pomáhajících profesí vzhledem k jejich věku, studijním výsledkům, typu a formě studia. Shrnuje zjištěné poznatky a nabízí doporučení pro praxi.
Anotace v angličtině
Diploma work concerns with problems connected to self-regulation learning in students of helping professions at Tomas Bata University in Zlin, Czech Republic, mostly in aspect of self-determination theory. Work is focused to determine current self-regulated learning rate of earlier mentioned students and its effects on study at university.
Theoretical part is based on the cornerstones of self-regulation learning and deals with inner and outer factors of self-regulation. It also deals with the development of self-regulation and helping professions. The practical part is focused on the detection rate of self-regulated learning in students helping profession due to their age, academic achievement, the form and the type of study. It summarizes the findings and offers recommendations for practice.
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti autoregulace učení studentů a jejich motivace ke studiu z pohledu autodeterminační teorie.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu zaměřeného na zjišťování míry autoregulace učení u studentů pomáhajících profesí z pohledu autodeterminační teorie.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti autoregulace učení studentů a jejich motivace ke studiu z pohledu autodeterminační teorie.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu zaměřeného na zjišťování míry autoregulace učení u studentů pomáhajících profesí z pohledu autodeterminační teorie.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ČÁP, Jan a Jiří MAREŠ. Psychologie pro učitele. Vyd. 2. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-273-7.
HELUS, Zdeněk. Sociální psychologie pro pedagogy. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1168-3.
HLADÍK, Jakub a Soňa VÁVROVÁ. Mechanismy fungování rozvoje autoregulace učení studentů. Praha: Hnutí R, 2011. ISBN 978-80-86798-17-2.
HRBÁČKOVÁ, Karla et al. Kognitivní a nonkognitivní determinanty rozvoje auto-regulace učení studentů. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-214-7.
NAKONEČNÝ, Milan. Sociální psychologie. Praha: Academia, 1999. ISBN 8020006907.
Seznam doporučené literatury
ČÁP, Jan a Jiří MAREŠ. Psychologie pro učitele. Vyd. 2. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-273-7.
HELUS, Zdeněk. Sociální psychologie pro pedagogy. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1168-3.
HLADÍK, Jakub a Soňa VÁVROVÁ. Mechanismy fungování rozvoje autoregulace učení studentů. Praha: Hnutí R, 2011. ISBN 978-80-86798-17-2.
HRBÁČKOVÁ, Karla et al. Kognitivní a nonkognitivní determinanty rozvoje auto-regulace učení studentů. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-214-7.
NAKONEČNÝ, Milan. Sociální psychologie. Praha: Academia, 1999. ISBN 8020006907.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila téma diplomové práce, její hlavní cíle a výzkumnou metodologii. Následně prezentovala nejdůležitější výsledky výzkumného šetření. Odpověděla na výsledky uvedené v posudcích. Proběhla diskuse.